Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia chemiczna nieorganiczna
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student dokonał wyboru tematu pracy magisterskiej zgodnie z regulaminem studiów |
W-2 | Student posiada deficyt punktów nie większy niż to wynika z regulaminu studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie przez studenta wieloaspektowego podejścia do rozwiązania problemu postawionego w pracy magisterskiej |
C-2 | Pogłębienie umiejętności dokonywania oceny i analizy źródeł literatury naukowej, selekcjonowania i porządkowania wiedzy pod kątem tematyki pracy magisterskiej |
C-3 | Pogłębienie umiejętności wykorzystania specjalistycznej wiedzy do interpretacji wyników i formułowania wniosków |
C-4 | Uświadomienie konieczności samodzielnej, rzetelnej i terminowej realizacji zadań własnych, dzielenia się wiedzą, podejmowania dyskusji i precyzyjnego wyrażania swojego stanowiska |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | ustalenie założeń do pracy magisterskiej, harmonogramu przygotowania pracy magisterskiej, układu pracy dyplomowej oraz opracowanie całości pracy i przygotowanie się do egzaminu dyplomowego | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Wyszukiwanie materiałów źródłowych, związanych z tematyką pracy magisterskiej | 100 |
A-PD-2 | Analiza doniesień literaturowych związanych z tematem pracy magisterskiej, zwięzłe opracowanie ich w formule części literaturowej pracy | 70 |
A-PD-3 | Opracowanie części eksperymentalnej pracy, przedstawienie ogólnej metodyki badań, stosowanych metod analitycznych, charakterystyki surowców i odczynników, sposobu prowadzenia doświadczeń i ich kontroli analitycznej | 70 |
A-PD-4 | Opracowanie i omówienie wyników eksperymentów, opisanie i zestawienie wyników w tabelach, na wykresach, schematach; szczegółowa analiza i dyskusja wyników i sformułowanie wniosków | 140 |
A-PD-5 | Opracowanie formy pracy magisterskiej | 60 |
A-PD-6 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i przygotowanie prezentacji pracy magisterskiej (założenia, rezultaty, wnioski) | 30 |
A-PD-7 | Konsultacje z promotorem | 30 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne dyskusje merytoryczne studenta z promotorem dotyczące pracy magisterskiej i postępów w jej przygotowaniu; wyjaśnianie problemów badawczych, wskazywanie sposobów opracowania i prezentacji wyników badań własnych |
M-2 | Samodzielna praca studenta z literaturą dotyczącą tematu pracy magisterskiej, w tym niezbędną do interpretacji wyników i przygotowania dokumentacji wyników |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena terminowości realizacji harmonogramu i samodzielności przygotowania pracy magisterskiej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena doboru źródeł literatury naukowej i sposobu porządkowania informacji źródłowych; ocena ilości i jakości wyników pracy studenta, sposobu analizy i interpretacji wyników badań własnych po przedłożeniu końcowej, pisemnej wersji pracy magisterskiej zawarte w recenzji pracy magisterskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D03-20_W01 Rozumie zasady tworzenia i wieloaspektowość podejścia przy przygotowaniu pracy magisterskiej, jako samodzielnego dzieła | TCH_2A_W07 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D03-20_U01 Student gromadzi i weryfikuje informacje przydatne do poznania określonego zagadnienia, łączy i uogólnia informacje pochodzące z różnych źródeł, potrafi w sposób syntetyczny i krytyczny opracować zgromadzone informacje; opracowuje wyniki i wyciąga wnioski ze swoich badań; przygotowuje pisemne opracowanie na wybrany temat naukowy | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D03-20_K01 Student postrzega przygotowanie pracy magisterskiej jako zadanie własne, bierze za nie odpowiedzialność; rozumie wpływ własnego zaangażowania, rzetelności i terminowości na końcowy wynik swojej pracy; podejmuje dyskusję, przedstawia swoje stanowisko | TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04 | — | — | C-4 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D03-20_W01 Rozumie zasady tworzenia i wieloaspektowość podejścia przy przygotowaniu pracy magisterskiej, jako samodzielnego dzieła | 2,0 | |
3,0 | Student przygotowuje pracę magisterską z uwzględnieniem wszelkich zasad tworzenia prac dyplomowych, jednak wymaga ciągłej weryfikacji postępów oraz wskazówek, wyjaśnień, poprawek ze strony promotora pracy, by te zasady spełnić | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D03-20_U01 Student gromadzi i weryfikuje informacje przydatne do poznania określonego zagadnienia, łączy i uogólnia informacje pochodzące z różnych źródeł, potrafi w sposób syntetyczny i krytyczny opracować zgromadzone informacje; opracowuje wyniki i wyciąga wnioski ze swoich badań; przygotowuje pisemne opracowanie na wybrany temat naukowy | 2,0 | |
3,0 | Student gromadzi informacje przydatne do poznania zagadnień związanych z pracą magisterską przy dużej pomocy opiekuna, w niewielkim stopniu samodzielnie łączy i uogólnia informacje z różnych źródeł, tworząc syntetyczny opis; opracowuje wyniki i wyciąga prawidłowe wnioski z dużą pomocą opiekuna | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D03-20_K01 Student postrzega przygotowanie pracy magisterskiej jako zadanie własne, bierze za nie odpowiedzialność; rozumie wpływ własnego zaangażowania, rzetelności i terminowości na końcowy wynik swojej pracy; podejmuje dyskusję, przedstawia swoje stanowisko | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje niewielkie zaangażowanie w rzetelną i terminową realizację kolejnych etapów przygotowania pracy magisterskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura z obszaru dotyczącego tematyki pracy dyplomowej - projektu inżynierskiego - publikacje, monografie, podręczniki, patenty
- 0, Bieżąca literatura w zakresie tematu pracy dyplomowej, w tym podręczniki akademickie, podręczniki tematycznie, orginalne publikacje naukowe
- A. Zejc, M. Gorczyca, " Chemia Leków", PZWL, Warszawa, 1998, I
- Instrukcje aplikacji komputerowych, wykorzystywanych do opracowania formy pracy dyplomowej - projektu inżynierskiego
- A.I. Vogel, Preparatyka Organiczna, WNT, Warszawa, 2006, III
- W. Zieliński, A. Rajca, "Metody spektroskopowe i ich zastosowanie do identyfikacji związków organicznych", WNT, Warszawa, 2000
- A. Kleemann, J. Engel, "Pharmaceutical Substances. Syntheses, Patents , Applications", Thieme, Stuuttgard, 2001, IV
Literatura dodatkowa
- Tomasz Przechlewski, Praca magisterska i dyplomowa z programem LaTex : jak szybko tworzyć profesjonalnie wyglądające dokumenty, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011
- Kazimierz Pawlik, Radosław Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWu, Warszawa, 2010
- Janusz Barta, Ryszard Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2008, 4