Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Projekt technologiczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt technologiczny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Gryta <Marek.Gryta@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marek Gryta <Marek.Gryta@zut.edu.pl>, Agnieszka Kozłowska <Agnieszka.Kozlowska@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 90 4,00,44zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1matematyka na poziomie liceum
W-2chemia ogólna
W-3podstawy inżynierii chemicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1znajomość wykonania technicznej dokumentacji opracowanej technologii
C-2umiejętność analizy i wyboru oferowanych projektów technologicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu5
T-P-2Omówienie i praktyczna realizacja sposobów wykonywania projektu25
T-P-3Dyskusje wynikow badań literaturowych6
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy4
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny5
T-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń15
T-P-7Weryfikacja przygotowanego opisu projektu25
T-P-8Ocena wykonania zadań projektowych5
90
wykłady
T-W-1Zasady projektowania w technologii chemicznej. Koncepcja technologiczna1
T-W-2Przedstawienie wzorcowego układu projekty technologicznego: TOM I (Zeszyt 1. Dane o procesie technologicznym; Zeszyt 2. Bilans masowy i cieplny; Zeszyt 3. Schemat Technologiczny; Zeszyt 4. Kontrola laboratoryjna procesu), TOM II (Zeszyt 1. Zbiorczy wykaz aparatury i urządzeń technologicznych oraz materiałów orurowania; Zeszyt 2. Specyfikacje szczegółowe, szkice, rysunki złożeniowe aparatów; Zeszyt 3. Koncepcja lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; Zeszyt 4. Pomiary i automatyka), Tom 3. Założenia branżowe (Zeszyt 1. Wytyczne branżowe, Zeszyt 2. Zagadnienia korozji i doboru materiałów, Zeszyt 3. Zagadnienia BHP i p.poż), Tom 4 (Zeszyt 1. Orientacyjne zestawienie kosztów, Zeszyt 2. Część ekonomiczna), TOM5 – Materiały źródłowe o procesie technologicznym5
T-W-3Wykres Sankey’a1
T-W-4Przedstawienie wykonania przykładowego projektu2
T-W-5Symbole aparatury chemicznej stosowane przy tworzeniu schematów instalacji.2
T-W-6Przykładowe zadania projektowe.3
T-W-7Kolokwium podsumowujące1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach90
A-P-2Badania literaturwe, opracowanie koncepcji, wykonanie opisu projektu, obliczeń projektowych i rysunków8
A-P-3Konsultacje2
100
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2zapoznanie literatury przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium4
A-W-4Konsultacje1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład
M-2przygotowanie dokumentacji projektu technologii

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Według przedstawionego opisu technologii należy narysować schemat technologiczny, przeprowadzić obliczenia bilansowe i wykonać wykres Sankeya
S-2Ocena podsumowująca: Projekt technologiczny - na zadany temat student opisuje podstawy technologii produkcji, np. kwasu siarkowego, a następnie przeprowadza obliczenia procesowe i bilansowe oraz przygotowuje dokumentację techniczną.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_C11_W01
Student posiada wiedzę do analizy danych ekseprymentalnych niezbędnych do projektowania, modelowania i symulacji operacji i procesów stosowanych w projektowaniu technologii chemicznych z użyciem narzędzi informatycznych odpowiednich dla nauk technicznych.
TCH_1A_W05C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_C11_U01
Student w oparciu o wiedzę z chemii nieorganicznej, chemii organicznej i chemii różnych materiałów potrafi rozwiązać złożone i nietypowe zadania inżynierskie podczas projektowania konkretnej technologii chemicznej.
TCH_1A_U03C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-1, T-P-5M-2S-1, S-2
TCH_1A_C11_U02
Student potrafi pracować jako osoba planująca i organizaująca pracę zespołu projektowego lub być wykonawcą w takim zespole współdziałającym z innymi osobami.
TCH_1A_U09C-1, C-2T-P-4, T-P-6, T-P-1, T-P-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_C11_K01
Student posiada kompetencje do organizowania społeczności działającej na rzecz środowiska społecznego i naturalnego z uwzględnieniem i szanowaniem różnych opinii i poglądów.
TCH_1A_K03C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-1, T-P-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_C11_W01
Student posiada wiedzę do analizy danych ekseprymentalnych niezbędnych do projektowania, modelowania i symulacji operacji i procesów stosowanych w projektowaniu technologii chemicznych z użyciem narzędzi informatycznych odpowiednich dla nauk technicznych.
2,0
3,0Przedstawienie jako minimum obliczenia bilansu masowego i bilansu cieplnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_C11_U01
Student w oparciu o wiedzę z chemii nieorganicznej, chemii organicznej i chemii różnych materiałów potrafi rozwiązać złożone i nietypowe zadania inżynierskie podczas projektowania konkretnej technologii chemicznej.
2,0
3,0Przedstawienie minmum w postaci obliczeń bilansów masowego i energetycznego wybranego procesu technologicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_1A_C11_U02
Student potrafi pracować jako osoba planująca i organizaująca pracę zespołu projektowego lub być wykonawcą w takim zespole współdziałającym z innymi osobami.
2,0
3,0Student przedstawi koncepcję organizacji projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_C11_K01
Student posiada kompetencje do organizowania społeczności działającej na rzecz środowiska społecznego i naturalnego z uwzględnieniem i szanowaniem różnych opinii i poglądów.
2,0
3,0Student przedstawi koncepcję rozwiązania stosownej technologii.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kucharski S., Głowiński J., Podstawy obliczeń projektowych w technologii chemicznej, Wrocław, Oficyna wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2005
  2. Praca zbior. pod red. Synoradzkiego L., Wisialskiego J, Projektowanie procesów technologicznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
  3. Dylewski R, Projekt technologiczny. Rodzaje opracowań badawczych i badawczo – projektowych, przykłady, materiały pomocnicze, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999
  4. 1) Synowiec J., Projektowanie technologiczne dla inżynierów chemików, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1974, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Karpiński T., Kozłowski M., Materiały do projektowania procesów technologicznych. Wzory dokumentacji technologicznej i dane ogólne” cz. 1, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 2002
  2. Schmidt – Szałowski K., Sentek J., Podstawy technologii chemicznej. Organizacja procesów produkcyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2001
  3. Sobczyńska A., Szymanowski J., Bilanse masowe procesów stacjonarnych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu5
T-P-2Omówienie i praktyczna realizacja sposobów wykonywania projektu25
T-P-3Dyskusje wynikow badań literaturowych6
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy4
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny5
T-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń15
T-P-7Weryfikacja przygotowanego opisu projektu25
T-P-8Ocena wykonania zadań projektowych5
90

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady projektowania w technologii chemicznej. Koncepcja technologiczna1
T-W-2Przedstawienie wzorcowego układu projekty technologicznego: TOM I (Zeszyt 1. Dane o procesie technologicznym; Zeszyt 2. Bilans masowy i cieplny; Zeszyt 3. Schemat Technologiczny; Zeszyt 4. Kontrola laboratoryjna procesu), TOM II (Zeszyt 1. Zbiorczy wykaz aparatury i urządzeń technologicznych oraz materiałów orurowania; Zeszyt 2. Specyfikacje szczegółowe, szkice, rysunki złożeniowe aparatów; Zeszyt 3. Koncepcja lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; Zeszyt 4. Pomiary i automatyka), Tom 3. Założenia branżowe (Zeszyt 1. Wytyczne branżowe, Zeszyt 2. Zagadnienia korozji i doboru materiałów, Zeszyt 3. Zagadnienia BHP i p.poż), Tom 4 (Zeszyt 1. Orientacyjne zestawienie kosztów, Zeszyt 2. Część ekonomiczna), TOM5 – Materiały źródłowe o procesie technologicznym5
T-W-3Wykres Sankey’a1
T-W-4Przedstawienie wykonania przykładowego projektu2
T-W-5Symbole aparatury chemicznej stosowane przy tworzeniu schematów instalacji.2
T-W-6Przykładowe zadania projektowe.3
T-W-7Kolokwium podsumowujące1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach90
A-P-2Badania literaturwe, opracowanie koncepcji, wykonanie opisu projektu, obliczeń projektowych i rysunków8
A-P-3Konsultacje2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2zapoznanie literatury przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium4
A-W-4Konsultacje1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C11_W01Student posiada wiedzę do analizy danych ekseprymentalnych niezbędnych do projektowania, modelowania i symulacji operacji i procesów stosowanych w projektowaniu technologii chemicznych z użyciem narzędzi informatycznych odpowiednich dla nauk technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W05Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady stosowania narzędzi informatycznych właściwych dla nauk technicznych, a w szczególności do projektowania, modelowania i symulacji procesów chemicznych oraz analizy i opisu danych eksperymentalnych
Cel przedmiotuC-1znajomość wykonania technicznej dokumentacji opracowanej technologii
C-2umiejętność analizy i wyboru oferowanych projektów technologicznych
Treści programoweT-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-W-1Zasady projektowania w technologii chemicznej. Koncepcja technologiczna
T-W-3Wykres Sankey’a
T-W-2Przedstawienie wzorcowego układu projekty technologicznego: TOM I (Zeszyt 1. Dane o procesie technologicznym; Zeszyt 2. Bilans masowy i cieplny; Zeszyt 3. Schemat Technologiczny; Zeszyt 4. Kontrola laboratoryjna procesu), TOM II (Zeszyt 1. Zbiorczy wykaz aparatury i urządzeń technologicznych oraz materiałów orurowania; Zeszyt 2. Specyfikacje szczegółowe, szkice, rysunki złożeniowe aparatów; Zeszyt 3. Koncepcja lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; Zeszyt 4. Pomiary i automatyka), Tom 3. Założenia branżowe (Zeszyt 1. Wytyczne branżowe, Zeszyt 2. Zagadnienia korozji i doboru materiałów, Zeszyt 3. Zagadnienia BHP i p.poż), Tom 4 (Zeszyt 1. Orientacyjne zestawienie kosztów, Zeszyt 2. Część ekonomiczna), TOM5 – Materiały źródłowe o procesie technologicznym
T-W-4Przedstawienie wykonania przykładowego projektu
T-W-5Symbole aparatury chemicznej stosowane przy tworzeniu schematów instalacji.
T-W-6Przykładowe zadania projektowe.
T-W-7Kolokwium podsumowujące
Metody nauczaniaM-2przygotowanie dokumentacji projektu technologii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Według przedstawionego opisu technologii należy narysować schemat technologiczny, przeprowadzić obliczenia bilansowe i wykonać wykres Sankeya
S-2Ocena podsumowująca: Projekt technologiczny - na zadany temat student opisuje podstawy technologii produkcji, np. kwasu siarkowego, a następnie przeprowadza obliczenia procesowe i bilansowe oraz przygotowuje dokumentację techniczną.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawienie jako minimum obliczenia bilansu masowego i bilansu cieplnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C11_U01Student w oparciu o wiedzę z chemii nieorganicznej, chemii organicznej i chemii różnych materiałów potrafi rozwiązać złożone i nietypowe zadania inżynierskie podczas projektowania konkretnej technologii chemicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U03Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę związaną z chemią nieorganiczną, organiczną, polimerów, analityczną formułując i rozwiązując złożone i nietypowe zadania inżynierskie w obszarze przedmiotów studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1znajomość wykonania technicznej dokumentacji opracowanej technologii
C-2umiejętność analizy i wyboru oferowanych projektów technologicznych
Treści programoweT-P-2Omówienie i praktyczna realizacja sposobów wykonywania projektu
T-P-3Dyskusje wynikow badań literaturowych
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń
T-P-7Weryfikacja przygotowanego opisu projektu
T-P-8Ocena wykonania zadań projektowych
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
Metody nauczaniaM-2przygotowanie dokumentacji projektu technologii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Według przedstawionego opisu technologii należy narysować schemat technologiczny, przeprowadzić obliczenia bilansowe i wykonać wykres Sankeya
S-2Ocena podsumowująca: Projekt technologiczny - na zadany temat student opisuje podstawy technologii produkcji, np. kwasu siarkowego, a następnie przeprowadza obliczenia procesowe i bilansowe oraz przygotowuje dokumentację techniczną.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawienie minmum w postaci obliczeń bilansów masowego i energetycznego wybranego procesu technologicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C11_U02Student potrafi pracować jako osoba planująca i organizaująca pracę zespołu projektowego lub być wykonawcą w takim zespole współdziałającym z innymi osobami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U09Absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych
Cel przedmiotuC-1znajomość wykonania technicznej dokumentacji opracowanej technologii
C-2umiejętność analizy i wyboru oferowanych projektów technologicznych
Treści programoweT-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
T-W-1Zasady projektowania w technologii chemicznej. Koncepcja technologiczna
T-W-3Wykres Sankey’a
T-W-2Przedstawienie wzorcowego układu projekty technologicznego: TOM I (Zeszyt 1. Dane o procesie technologicznym; Zeszyt 2. Bilans masowy i cieplny; Zeszyt 3. Schemat Technologiczny; Zeszyt 4. Kontrola laboratoryjna procesu), TOM II (Zeszyt 1. Zbiorczy wykaz aparatury i urządzeń technologicznych oraz materiałów orurowania; Zeszyt 2. Specyfikacje szczegółowe, szkice, rysunki złożeniowe aparatów; Zeszyt 3. Koncepcja lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; Zeszyt 4. Pomiary i automatyka), Tom 3. Założenia branżowe (Zeszyt 1. Wytyczne branżowe, Zeszyt 2. Zagadnienia korozji i doboru materiałów, Zeszyt 3. Zagadnienia BHP i p.poż), Tom 4 (Zeszyt 1. Orientacyjne zestawienie kosztów, Zeszyt 2. Część ekonomiczna), TOM5 – Materiały źródłowe o procesie technologicznym
T-W-4Przedstawienie wykonania przykładowego projektu
T-W-5Symbole aparatury chemicznej stosowane przy tworzeniu schematów instalacji.
T-W-6Przykładowe zadania projektowe.
T-W-7Kolokwium podsumowujące
Metody nauczaniaM-1wykład
M-2przygotowanie dokumentacji projektu technologii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Według przedstawionego opisu technologii należy narysować schemat technologiczny, przeprowadzić obliczenia bilansowe i wykonać wykres Sankeya
S-2Ocena podsumowująca: Projekt technologiczny - na zadany temat student opisuje podstawy technologii produkcji, np. kwasu siarkowego, a następnie przeprowadza obliczenia procesowe i bilansowe oraz przygotowuje dokumentację techniczną.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawi koncepcję organizacji projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C11_K01Student posiada kompetencje do organizowania społeczności działającej na rzecz środowiska społecznego i naturalnego z uwzględnieniem i szanowaniem różnych opinii i poglądów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K03Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, poszanowania różnorodności poglądów i kultur, dbałości o środowisko naturalne.
Cel przedmiotuC-1znajomość wykonania technicznej dokumentacji opracowanej technologii
C-2umiejętność analizy i wyboru oferowanych projektów technologicznych
Treści programoweT-P-2Omówienie i praktyczna realizacja sposobów wykonywania projektu
T-P-3Dyskusje wynikow badań literaturowych
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-6Konsultacje: sprawdzanie i korekta prowadzonych obliczeń
T-P-7Weryfikacja przygotowanego opisu projektu
T-P-8Ocena wykonania zadań projektowych
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-P-5Analiza możliwości aparturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
Metody nauczaniaM-1wykład
M-2przygotowanie dokumentacji projektu technologii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Według przedstawionego opisu technologii należy narysować schemat technologiczny, przeprowadzić obliczenia bilansowe i wykonać wykres Sankeya
S-2Ocena podsumowująca: Projekt technologiczny - na zadany temat student opisuje podstawy technologii produkcji, np. kwasu siarkowego, a następnie przeprowadza obliczenia procesowe i bilansowe oraz przygotowuje dokumentację techniczną.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawi koncepcję rozwiązania stosownej technologii.
3,5
4,0
4,5
5,0