Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Materials for Healthcare:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Materials for Healthcare | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the basic course in physics, chemistry and materials science at the elementary level |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the corse is to develop student's knowledge in the area of materials used in medical diagnosis, water purification from heavy metals and drugs and in overall the students will be skilled to designe materials and its performance to increase life quality. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Characterization of polymeric hydrogels: porosity, density, average molecular weight between crosslinks | 2 |
T-A-2 | Polymeric materials for healthcare – case studies: surface modification, tailoring of mechanical properties and degradation profile. | 3 |
T-A-3 | Analysis of influence of nanparticles morphology on antimicrobial performance: explanation and discussion | 5 |
T-A-4 | Analysis of failure of selected metal medical devices | 5 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Determination of size and Zeta potential of polymeric micelles. | 5 |
T-L-2 | Surface modification of biopolymers. Contact angle determination | 5 |
T-L-3 | Photocatalytic removal of drug molecules form wastewater | 5 |
T-L-4 | Magnetic separation of heavy metals from wastewater. | 5 |
T-L-5 | Antibacterial coatings for healthcare applications Composites for dental application: technology and testing | 5 |
T-L-6 | Corrosive and tribocorrosive wear of metallic biomaterials | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Antimicrobial materials: Au, Cu, TiO2, ZnO – case study | 3 |
T-W-2 | Materials in medical diagnostics: overview, needs, perspectives | 3 |
T-W-3 | Biosensors and biosensing: concept, classification and case study | 3 |
T-W-4 | The human eye: anatomy and pathophysiology | 3 |
T-W-5 | Intraocular lenses: from early development to the most implanted medical device | 4 |
T-W-6 | Drug delivery in the intraocular space | 2 |
T-W-7 | Metals, metal-based composites and coatings used in healthcare; | 5 |
T-W-8 | Selected aspects of metal wear in contact with body | 4 |
T-W-9 | Participation in passing test | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in recitations | 15 |
15 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory exercises | 30 |
A-L-2 | preparation of lab reports | 5 |
A-L-3 | preparation for laboratory exercises | 3 |
A-L-4 | preparing for tests | 5 |
A-L-5 | Consultations | 2 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 30 |
A-W-2 | self-study of the literature | 13 |
A-W-3 | preparing for tests | 15 |
A-W-4 | Consultations | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures |
M-2 | case study |
M-3 | laboratory work |
M-4 | preparation and presentation of multimedia presentations by the student during the thematic exercises |
M-5 | self studies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written passing test |
S-2 | Ocena formująca: Continuous assessment during research conductiong |
S-3 | Ocena podsumowująca: assessment of lab reports |
S-4 | Ocena formująca: participation in the discussion during lectures |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C26_W01 knowledge in the area of materials that can be used in healthcare applications | MSE_1A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C26_U01 abilities to design materials and evaluate its performance to increase the life quality. | MSE_1A_U07 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-L-1, T-L-2, T-A-3, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-A-4 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C26_K01 The student understands the importance of materials development and application in healthcare | MSE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-9, T-A-1, T-A-2, T-L-1, T-L-2, T-A-3, T-L-3, T-L-4, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-5, T-L-6, T-W-8, T-A-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C26_W01 knowledge in the area of materials that can be used in healthcare applications | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C26_U01 abilities to design materials and evaluate its performance to increase the life quality. | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C26_K01 The student understands the importance of materials development and application in healthcare | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Vijay K. Varadan, LinFeng Chen, Jining Xie, Nanomedicine Design and Applications of Magnetic Nanomaterials, Nanosensors and Nanosystems, Wiley, 2008, ISBN-13 : 978-0470033517
- Marina A Dobrovolskaia, Scott E McNeil, Handbook of Immunological Properties of Engineered Nanomaterials, World Scientific Publishing, 2013, ISBN-13 : 978-9814390255
- Seila Šelimović, Nanopatterning and Nanoscale Devices for Biological Applications (Devices, Circuits, and Systems), CRC Press, 2014, ISBN-13 : 978-1466586314