Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Case Studies in Medical Devices:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Case Studies in Medical Devices | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge in polymer, metal and ceramic materials synthesis, characterization and structure-properties relationship with the application in medical devices |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To gain the knowledge, skills and competences in the field of various aspects of biomaterials synthesis, characterization in medical devices applications |
C-2 | To carry out a basic literature search based on databases and scientific literature. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design criteria and materials for blood contacting medical devices (heart assist devices) | 5 |
T-P-2 | Design criteria for metals and ceramic used in medical devices | 5 |
T-P-3 | Nanocomposites in medical devices | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Issues with biocompatibility of implants and endoprostheses. Impact of implants on life processes. | 3 |
T-S-2 | Introduction to the structure of the human body. Problems with ensuring the durability of the quality of ceramic, metallic and composite biomaterials in the environment of body fluids and in contact with human tissue. | 3 |
T-S-3 | Improving oseointegration (ceramic bioactive layers). Microporous ceramic capsules for drug carriers. Titanium nanotubes in biomaterials surface engineering. | 3 |
T-S-4 | Reconstruction of biological tissues. Design of scaffolding | 3 |
T-S-5 | Problems of joining metallic and ceramic biomaterials. | 3 |
T-S-6 | Production process of TiO2 - cause and effect relationships | 6 |
T-S-7 | Analysis and discussion of current medical device literature | 15 |
T-S-8 | Analysis and discussion of current nanocomposites literature | 9 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in projects | 15 |
A-P-2 | individual study of literature | 10 |
A-P-3 | consultations | 5 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | participation in seminars | 45 |
A-S-2 | study of literature | 20 |
A-S-3 | consultations | 15 |
A-S-4 | written reports | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminars |
M-2 | Discussion |
M-3 | Case studies |
M-4 | Projects |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment based on evaluation of the given presentation and activity during discussions (seminar). |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written project and presentation (project) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C22b_W01 The student has knowledge in the subject of case analysis in the field of medical devices | MSE_1A_W10 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-7, T-S-6, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-S-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C22b_U01 Studdent can perform a case study for selected Medical Devices problems. | MSE_1A_U09, MSE_1A_U12 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-7, T-S-6, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-S-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C22b_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of case studies | MSE_1A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-7, T-S-6, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-S-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C22b_W01 The student has knowledge in the subject of case analysis in the field of medical devices | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C22b_U01 Studdent can perform a case study for selected Medical Devices problems. | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C22b_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of case studies | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Y. Wong, J. D. Bronzino, D.R. Peterson, Biomaterials Principles and Practices, CRC Press, 2013
- R. Hudak, M. Penhaker, J. Majernik, Biomedical engineering—technical applications in medicine, InTech, 2012
- A. Serra Ed., Advances in Bioengineering, InTech Open, 2015