Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)
Sylabus przedmiotu Etyka inżynierska w farmacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria w medycynie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Etyka inżynierska w farmacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Zielinska <Beata.Zielinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z etycznymi aspektami pracy inżyniera oraz ukształtowanie świadomości postaw etycznych obowiązujących w zawodzie inżyniera w tym etyki inżynierskiej w farmacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp do etyki (pojęcie etyki, działy etyki, norma moralna, ocena moralna, kryterium oceny moralnej, pojęcie wartości, pojęcie sumienia, zarys wybranych systemów i kierunków etycznych itp.) | 8 |
T-W-2 | Zawodowe kodeksy etyczne (geneza i główne przykłady zawodowych kodeksów etycznych; rola kodeksów etycznych w regulowaniu praktyk zawodowych, etyka zwodu inżyniera, kodeksy etyczne producentów leków, kodeksy etyczne farmaceuty itp.) | 10 |
T-W-3 | Etyczne aspekty badań naukowych w tym badań naukowych prowadzonych w obszarze farmacji (nowe technologie, komercjalizacja badań, wybór kierunków badawczych, itp.) | 10 |
T-W-4 | Wybrane zagadnienia z etyki inżynierskiej w farmacji - prezentacja przygotowana i zaprezentowana przez studentów/dyskusja w grupie | 15 |
T-W-5 | Zaliczenie | 2 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | przygotowanie prezentacji | 5 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-W-5 | zapoznanie się z literaturą | 5 |
A-W-6 | przygotowanie do przedstawienia prezentacji | 3 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
M-2 | przygotowanie prezentacji i jej przedstawienie przez studenta, dyskusja w grupie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena prezentacji w tym jej przedstawienia przez studenta, dyskusja |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
S-3 | Ocena formująca: udział w dyskusji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_A03b_W01 definiuje problemy natury etycznej występujące w zawodzie inżyniera również w zakresie etyki inżynierskiej w farmacji | IwM_1A_W09 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_A03b_K01 ma świadomość ważności przestrzegania norm etycznych w zawodzie inżyniera | IwM_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-4 | M-2 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_A03b_W01 definiuje problemy natury etycznej występujące w zawodzie inżyniera również w zakresie etyki inżynierskiej w farmacji | 2,0 | |
3,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 50 do 60 punktów procentowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_A03b_K01 ma świadomość ważności przestrzegania norm etycznych w zawodzie inżyniera | 2,0 | |
3,0 | Student przygotował prezentację na dany temat oraz przedstawił ją korzystając z dodatkowych materiałów oraz nie potrafił poprowadzić dyskusji w grupie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura dodatkowa
- Bożena Płonka-Syroka, PROBLEMY ETYCZNE W FARMACJI, Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Wrocław, 2020, dostępne on-line
- Piotr Wajszczyk, Etyka zawodu inżyniera w świetle wybranych kodeksów i w nauczaniu, 2011, opracowanie dostępne on-line