Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
Sylabus przedmiotu Mikro- i nanoobiekty polimerowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mikro- i nanoobiekty polimerowe | ||
Specjalność | Inżynieria polimerów i biomateriałów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Piegat <Agnieszka.Piegat@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tematyką dotyczącą mikro- i nanoobiektów polimerówych - otrzymywaniem, charakterystyką i zastosowaniem. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia podstawowe: mikro- i nanoobiekty polimerowe, różnice i podobieństwa; podstawowe właściwości | 2 |
T-W-2 | Polimery wykorzystywane do otrzymywania mikro- i nanoobiektów – naturalne i syntetyczne. | 2 |
T-W-3 | Sposoby otrzymywania mikro- i nanoobiektów – metody chemiczne, fizyczne, fizyko-chemiczne. Wpływ metod na strukturę i właściwości otrzymywanych obiektów. | 4 |
T-W-4 | Metody charakterystyki otrzmywanych mikro- i nanoobiektów – budowa chemiczna, właściwości powierzchniowe, wielkość. | 2 |
T-W-5 | Przykłady zastosowania mikro- i nanoobiektów: ochrona środowiska, diagnostyka, medycyna regeneracyjna, dostarczanie leków, dyspersje powłokotwórcze. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | pogłębianie wiedzy na podstawie literatury | 3 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 5 |
A-W-4 | konsultacje z prowadzącym | 5 |
A-W-5 | Egzamin | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D2-10a_W01 Student definuje i opisuje zjawiska charakterystyczne dla procesów otrzymywania mikro- i nanoobiektów polimerowych oraz zna obszary ich zastosowań. | IMiN_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D2-10a_U01 Student wykorzystuje posiadaną wiedzę podczas rozwiązywanie teoretycznych zagadnień związanych z zagadnieniami przedmiotu. | IMiN_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D2-10a_W01 Student definuje i opisuje zjawiska charakterystyczne dla procesów otrzymywania mikro- i nanoobiektów polimerowych oraz zna obszary ich zastosowań. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie przedmiotu. Punktacja osiągnięta podczas egzaminu mieści się w przedziale 55-60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D2-10a_U01 Student wykorzystuje posiadaną wiedzę podczas rozwiązywanie teoretycznych zagadnień związanych z zagadnieniami przedmiotu. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w rozwiązywania teoretycznych problemów i zagadnień związanych z tematyką przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kelsall et al., Nanotechnologie, PWN, 2008
- Florjańczyk Z., Chemia polimerów, Oficyna Wydawnicza PW, 1998
- Żelechowska K., Nanotechnologia w praktyce, PWN, Warszawa, 2016