Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów

Sylabus przedmiotu Seminarium specjalistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium specjalistyczne
Specjalność Inżynieria polimerów i biomateriałów
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy nauki o materiałach
W-2metody badań polimerów i biomateriałów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studenta z problematyką inżynierii polimerów i biomateriałów
C-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów3
T-S-2Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej2
T-S-3Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia3
T-S-4Redagowanie tekstów technicznych z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów3
T-S-5Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1udział studenta w seminariach15
A-S-2praca własna studenta13
A-S-3konsultacje z prowadzącym2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D2-11_U01
Student pozyskuje informacje z literatury polsko- i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z inżynierią polimerów i biomateriałów, analizuje je i wykorzystuje w swojej pracy.
IMiN_2A_U06, IMiN_2A_U07C-2, C-3, C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D2-11_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
IMiN_2A_K01, IMiN_2A_K02C-2, C-3, C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-5M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D2-11_U01
Student pozyskuje informacje z literatury polsko- i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z inżynierią polimerów i biomateriałów, analizuje je i wykorzystuje w swojej pracy.
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D2-11_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zródłowa, Biezaca literatura z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów, w tym podreczniki tematyczne, oryginalne publikacje naukowe i patenty

Literatura dodatkowa

  1. K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystac z internetu piszac prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów3
T-S-2Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej2
T-S-3Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia3
T-S-4Redagowanie tekstów technicznych z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów3
T-S-5Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej4
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1udział studenta w seminariach15
A-S-2praca własna studenta13
A-S-3konsultacje z prowadzącym2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D2-11_U01Student pozyskuje informacje z literatury polsko- i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z inżynierią polimerów i biomateriałów, analizuje je i wykorzystuje w swojej pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_U06w oparciu o właściwe źródła literaturowe potrafi rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w obszarze wybranych zagadnień technologii materiałów/nanomateriałów
IMiN_2A_U07potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjnokomunikacyjnych w obszarze technologii materiałów/nanomateriałów oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska
Cel przedmiotuC-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
C-1zapoznanie studenta z problematyką inżynierii polimerów i biomateriałów
Treści programoweT-S-3Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia
T-S-1Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów
T-S-2Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej
T-S-4Redagowanie tekstów technicznych z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów
T-S-5Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
S-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D2-11_K01Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_K01jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
IMiN_2A_K02ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz jest gotowy do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Cel przedmiotuC-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
C-1zapoznanie studenta z problematyką inżynierii polimerów i biomateriałów
Treści programoweT-S-3Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia
T-S-1Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów
T-S-2Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej
T-S-4Redagowanie tekstów technicznych z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów
T-S-5Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
S-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5
4,0
4,5
5,0