Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów
Sylabus przedmiotu Seminarium specjalistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium specjalistyczne | ||
Specjalność | Inżynieria materiałowa i nanotechnologia | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | umiejętność wykorzystania odpowiednich programów do przygotowania prezentacji multimedialnej i pracy w dostepnych bazach danych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności w krytycznej analizie przedstawionych wyników badań. |
C-2 | Zdobycie umiejętności prezentowania wyników badań oraz aktywnego udziału w dyskusji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Prezentacja wyników aktualnych prac w zakresie inżynierii materiałowej i nanotechnologii. Studium przypadków. | 10 |
T-S-2 | Krytyczna analiza problemów technologicznych i ocena potencjalnego zastosowania nowych materiałów i technologii. Prowadzenie dyskusji naukowej. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 15 |
A-S-2 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 2 |
A-S-3 | Przygotowanie prezentacji | 8 |
A-S-4 | Praca z literaturą | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji i sposobu jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności w prowadzinej dyskusji naukowej |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-11_U01 Wyszukuje literaturę na zadany temat (w tym angielkojęzyczne publikacje naukowe); opracowuje pozyskane inforamcje w formie prezentacji multimedialnej i je prezentuje. | IMiN_2A_U07 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-11_K01 analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej aktualnego stanu wiedzy w zakresie wybranej specjalności | IMiN_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-11_U01 Wyszukuje literaturę na zadany temat (w tym angielkojęzyczne publikacje naukowe); opracowuje pozyskane inforamcje w formie prezentacji multimedialnej i je prezentuje. | 2,0 | |
3,0 | z prezentacji studenta nie wynika, że potrafi korzystac z różnych baz danych w celu zapoznania się z aktualnym stanem wiedzy; nie bierze udziału w dyskusji naukowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-11_K01 analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej aktualnego stanu wiedzy w zakresie wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student mało aktywny podczas naukowej dyskusji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R.W. Kelsall, I.W. Hamley, M. Geoghegan (red.), Nanotechnologie, PWN
- Vicky Sutton, Nanotechnology Law and Policy, Carolina Academic Press
- Ludovico Cademartiri, Goeffrey A. Ozin, Nanochemia Podstawowe koncepcje, PWN
- B. Dręczewski, A. Herman, P. Wroczyński, NANOTECHNOLOGIA STAN OBECNY I PERSPEKTYWY, http://www.kchn.pg.gda.pl/didactics/nano/nanotechnologia.pdf, Gdańsk
- Stanley E. Manahan (Tłumaczenie: Władysław Boczoń, Henryk Koroniak), Toksykologia środowiska Aspekty chemiczne i biochemiczne, PWN, 2012, 1
- Przygocki Władysław, Włochowicz Andrzej, Fulereny i nanorurki. Właściwości i zastosowanie, WNT, 2001
Literatura dodatkowa
- pod red. K. Piotrowskiego, Podstawy toksykologii. Kompendium dla studentów szkół wyższych, WNT, 2009, 2