Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów
Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium magisterskie | ||
Specjalność | Inżynieria materiałowa i nanotechnologia | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | posiada umiejętność pracy z literaturą opisaną w aktualnym stanie wiedzy (książki, publikacje naukowe, patenty); potrafi przygotowywać multimedialne prezentacje. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy dyplomowej magisterskiej badań własnych i innych studentów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie przez studentów informacji z zakresu aktualnego stanu wiedzy w zakresie tematu pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Opracowanie wyników badań i ich prezentacja na zajęciach seminaryjnych | 14 |
A-S-3 | konsultacje z prowadzącym | 5 |
A-S-4 | przygotowanie prezentacji ustnej | 11 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności w wykonaniu prezentacji |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-13_U01 przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski); bierze udział w dyskusji naukowej. | IMiN_2A_U07 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-13_K01 analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych | IMiN_2A_K01 | — | — | C-2 | T-S-1 | M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-13_U01 przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski); bierze udział w dyskusji naukowej. | 2,0 | |
3,0 | z prezentacji studenta nie wynika, że potrafi korzystac z różnych baz danych w celu zapoznania się z aktualnym stanem wiedzy; nie bierze udziału w dyskusji naukowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-13_K01 analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych | 2,0 | |
3,0 | Student mało aktywny podczas naukowej dyskusji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- dobrana indywidualnie, niezbędna do zaplanowania i prowadzenia badań oraz do napisania pracy dyplomowej, 2011