Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów
Sylabus przedmiotu Przemysłowe procesy katalityczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przemysłowe procesy katalityczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Lendzion-Bieluń <Zofia.Lendzion-Bielun@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka oraz fizyka na poziomie szkoły średniej Podstawy chemii nieorganicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student pozna rolę nanomateriałów w przemysłowych procesach katalitycznych |
C-2 | Student pozna podstawy teoretyczne przemysłowych procesów katalitycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy katalizy heterogenicznej | 1 |
T-W-2 | Otrzymywanie gazu syntezowego | 2 |
T-W-3 | Katalityczne otrzymywanie amoniaku i kwasu azotowego V | 2 |
T-W-4 | Katalityczne utlenianie SO2 oraz otrzymywanie kwasu VI siarkowego | 3 |
T-W-5 | Katalityczne oczyszczanie gazów spalinowych | 2 |
T-W-6 | Reakcje reformingu benzyn | 4 |
T-W-7 | zaliczenie końcowe | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przegląd literatury | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 7 |
A-W-4 | Konsultacje z wykładowcą | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zalicznie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_C03_W01 Student opisuje przemysłowy proces katalityczny, potrafii dobrać odpowiedzi nanomateriał o właściwościach katalitycznych | IMiN_2A_W01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_C03_W01 Student opisuje przemysłowy proces katalityczny, potrafii dobrać odpowiedzi nanomateriał o właściwościach katalitycznych | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie opisuje dwa przemysłowe procesy katalityczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Krzysztof Schmidt-Szałkowski, Jan Sentek, Jerzy Raabe, Ewa Bobryk, Podstawy technologii chemicznej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004
- Edgar Bortel, Krzysztof Koneczny, Zarys technologii chemicznej, PWN, Warszawa, 1992
- Bretsznajder, Podstawy ogólne technologii chemicznej, WNT, Warszawa, 1973
- Barbara Grzybosz-Świerkosz, Element katalizy heterogenicznej