Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów

Sylabus przedmiotu Pracownia magisterska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia magisterska
Specjalność Inżynieria materiałowa i nanotechnologia
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 150 7,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu planowania badań, interpretacji wyników, przygotowania stanowiska pracy laboratoryjnej i umiejętność przygotowywania próbek materiałów do ich badania wybranymi technikami.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu z zakresu specjalności inżynieria materiałowa i nanotechnologia
C-2Przygotowanie właściwego opracowania wyników badań i rzetelnej ich interpretacji
C-3Ukształtownie umiejętności samodzielnej pracy w rozwiązywaniu zagadnień badawczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza20
T-L-2Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania30
T-L-3Dobór metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i właściwości otrzmywanego produktu i sprawdzenie poprawności ich wykonywania30
T-L-4Przeprowadzenie założonych badań i opracowanie rezultatów doświadczeń70
150

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych150
A-L-2Konsultacje15
A-L-3Zebranie materiałów15
A-L-4Opracowanie wyników30
210

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji badań
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe związane z tematyką pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D1-15_U01
prawidłowo przygotowuje stanowisko badawcze, stosuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej oraz poprawnie opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki
IMiN_2A_U01, IMiN_2A_U02C-1T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D1-15_K01
świadomość posiadanej wiedzy oraz jej braków; zdolność do samodzielnej organizacji pracy
IMiN_2A_K01, IMiN_2A_K02C-3T-L-1M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D1-15_U01
prawidłowo przygotowuje stanowisko badawcze, stosuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej oraz poprawnie opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania stanowiska pracy, doboru sprzętu, prowadzić samodzielnie eksperymenty, wykorzystywać dostępne środki do realizacji celu, w tym do sporządzenia większego opracowania w postaci np. pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D1-15_K01
świadomość posiadanej wiedzy oraz jej braków; zdolność do samodzielnej organizacji pracy
2,0
3,0Student jest cześciowo świadomy znaczenia posiadanej wiedzy i wymaga pomocy przy organizacji pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2021

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza20
T-L-2Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania30
T-L-3Dobór metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i właściwości otrzmywanego produktu i sprawdzenie poprawności ich wykonywania30
T-L-4Przeprowadzenie założonych badań i opracowanie rezultatów doświadczeń70
150

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych150
A-L-2Konsultacje15
A-L-3Zebranie materiałów15
A-L-4Opracowanie wyników30
210
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D1-15_U01prawidłowo przygotowuje stanowisko badawcze, stosuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej oraz poprawnie opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_U01potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę w zakresie procesów produkcji materiałów/nanomateriałów, obejmującą odpowiedni dobór surowców, metod, technik, aparatury i urządzeń do ich realizacji oraz potrafi zastosować metody charakteryzowania surowców i otrzymanych produktów
IMiN_2A_U02potrafi wykorzystać poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie narzędzi informatycznych niezbędną do modelowania, planowania, projektowania i optymalizacji technologicznych procesów produkcji/wytwarzania materiałów/nanomateriałów oraz zna metody analizy i sposoby opracowywania wyników badań eksperymentalnych
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu z zakresu specjalności inżynieria materiałowa i nanotechnologia
Treści programoweT-L-2Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania
T-L-1Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza
T-L-3Dobór metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i właściwości otrzmywanego produktu i sprawdzenie poprawności ich wykonywania
T-L-4Przeprowadzenie założonych badań i opracowanie rezultatów doświadczeń
Metody nauczaniaM-1Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania stanowiska pracy, doboru sprzętu, prowadzić samodzielnie eksperymenty, wykorzystywać dostępne środki do realizacji celu, w tym do sporządzenia większego opracowania w postaci np. pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D1-15_K01świadomość posiadanej wiedzy oraz jej braków; zdolność do samodzielnej organizacji pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_K01jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
IMiN_2A_K02ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz jest gotowy do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Cel przedmiotuC-3Ukształtownie umiejętności samodzielnej pracy w rozwiązywaniu zagadnień badawczych
Treści programoweT-L-1Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza
Metody nauczaniaM-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji badań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest cześciowo świadomy znaczenia posiadanej wiedzy i wymaga pomocy przy organizacji pracy
3,5
4,0
4,5
5,0