Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów
Sylabus przedmiotu Przygotowanie i prezentacja pracy naukowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie i prezentacja pracy naukowej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opanowana umiejętność samodzielnej pracy naukowej i znajomośc warsztatu naukowego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami opracowania wyników pracy naukowej i jej prezentacjij |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej | 2 |
T-A-2 | Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów | 2 |
T-A-3 | Wstęp - przegląd piśmiennictwa | 2 |
T-A-4 | Założenia metodologiczne pracy | 1 |
T-A-5 | Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne | 1 |
T-A-6 | Wyniki i ich omówienie | 1 |
T-A-7 | Dyskusja i wnioski | 1 |
T-A-8 | Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania | 2 |
T-A-9 | Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie prezentacji | 13 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Multimedialna prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności w zajęciach audytoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_A06_W01 Definiuje sposoby prezentowania wyników badań naukowych | IMiN_2A_W07 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-9 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_A06_U01 Przygotowuje opracowanie naukowe na podstawie wyników badań własnych oraz prezentację multimedialną dotycząca zagadnień związanych z własnymi badaniami naukowymi | IMiN_2A_U07 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-9 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_A06_K01 Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań z dziedziny nanotechnologia | IMiN_2A_K01 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-9 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_A06_W01 Definiuje sposoby prezentowania wyników badań naukowych | 2,0 | |
3,0 | w zakresie [51%, 55%] potrafi przygotować i zaprezentować wyniki badań naukowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_A06_U01 Przygotowuje opracowanie naukowe na podstawie wyników badań własnych oraz prezentację multimedialną dotycząca zagadnień związanych z własnymi badaniami naukowymi | 2,0 | |
3,0 | w zakresie [51%, 55%] potrafi przygotować prezentację multimedialną na podstawie wyników badań własnych oraz opracowanie naukowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_A06_K01 Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań z dziedziny nanotechnologia | 2,0 | |
3,0 | w co najmniej 51% wykazuje aktywwną postawę do poszerzanai swojej wiedzy i umiejetności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Weiner, Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
- Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznańskie, Poznań, 2005
- R. Zabielski, Przewodnik pisania prac magistertskich i dysertacji doktorskich dla studentów SGGw, SGGW, Warszawa, 2011, Wydanie II poprawione i uzupełnione
- R. Zabielski, Przewodnik prezentowania informacji naukowej, SGGW, Warszawa, 2011