Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów

Sylabus przedmiotu Chemosensory i biosensory:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Chemosensory i biosensory
Specjalność Inżynieria materiałowa i nanotechnologia
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka
W-2Fizyka

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie Studenta z zagadnieniami z zakresu działania, konstrukcji i wykorzystania sensorów chemicznych i biosensorów w inżynierii materiałow i nanotechnologii.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wstep do biosensorów: aktualny stan wiedzy3
T-W-2Biosensor glukozowy: mechanizm i historia odkrycia3
T-W-3Zastosowanie nanomateriałów w biosensorze glukozowym3
T-W-4Biosensor kwasu moczowego: mechanizm i historia odkrycia3
T-W-5Zastosowanie nanomateriałów w biosensorze kwasu moczowego3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie się z dostępną literaturą5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
A-W-4Konsultacje u prowadzącego zajecia3
A-W-5Udział w egzaminie2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D1-04_W01
opisuje działanie, konstrukcję i wykorzystanie sensorów chemicznych i biosensorów w inżynierii materiałow i nanotechnologii.
IMiN_2A_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D1-04_W01
opisuje działanie, konstrukcję i wykorzystanie sensorów chemicznych i biosensorów w inżynierii materiałow i nanotechnologii.
2,0
3,0Na egzaminie pisemnym uzyskał od 50 do 65 punktów procentowych
3,5
4,0.
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Z. Brzózka, W. Wróblewski, Sensory Chemiczne, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1998

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wstep do biosensorów: aktualny stan wiedzy3
T-W-2Biosensor glukozowy: mechanizm i historia odkrycia3
T-W-3Zastosowanie nanomateriałów w biosensorze glukozowym3
T-W-4Biosensor kwasu moczowego: mechanizm i historia odkrycia3
T-W-5Zastosowanie nanomateriałów w biosensorze kwasu moczowego3
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie się z dostępną literaturą5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
A-W-4Konsultacje u prowadzącego zajecia3
A-W-5Udział w egzaminie2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D1-04_W01opisuje działanie, konstrukcję i wykorzystanie sensorów chemicznych i biosensorów w inżynierii materiałow i nanotechnologii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_W04posiada pogłębioną wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych i materiałowych, zna aktualne trendy rozwoju technologii materiałów, biomateriałów i nanomateriałów oraz możliwości jej zastosowania w wybranych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie Studenta z zagadnieniami z zakresu działania, konstrukcji i wykorzystania sensorów chemicznych i biosensorów w inżynierii materiałow i nanotechnologii.
Treści programoweT-W-1Wstep do biosensorów: aktualny stan wiedzy
T-W-2Biosensor glukozowy: mechanizm i historia odkrycia
T-W-3Zastosowanie nanomateriałów w biosensorze glukozowym
T-W-4Biosensor kwasu moczowego: mechanizm i historia odkrycia
T-W-5Zastosowanie nanomateriałów w biosensorze kwasu moczowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na egzaminie pisemnym uzyskał od 50 do 65 punktów procentowych
3,5
4,0.
4,5
5,0