Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów
Sylabus przedmiotu Chemosensory i biosensory:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Chemosensory i biosensory | ||
Specjalność | Inżynieria materiałowa i nanotechnologia | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka |
W-2 | Fizyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie Studenta z zagadnieniami z zakresu działania, konstrukcji i wykorzystania sensorów chemicznych i biosensorów w inżynierii materiałow i nanotechnologii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wstep do biosensorów: aktualny stan wiedzy | 3 |
T-W-2 | Biosensor glukozowy: mechanizm i historia odkrycia | 3 |
T-W-3 | Zastosowanie nanomateriałów w biosensorze glukozowym | 3 |
T-W-4 | Biosensor kwasu moczowego: mechanizm i historia odkrycia | 3 |
T-W-5 | Zastosowanie nanomateriałów w biosensorze kwasu moczowego | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Zapoznanie się z dostępną literaturą | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
A-W-4 | Konsultacje u prowadzącego zajecia | 3 |
A-W-5 | Udział w egzaminie | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-04_W01 opisuje działanie, konstrukcję i wykorzystanie sensorów chemicznych i biosensorów w inżynierii materiałow i nanotechnologii. | IMiN_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-04_W01 opisuje działanie, konstrukcję i wykorzystanie sensorów chemicznych i biosensorów w inżynierii materiałow i nanotechnologii. | 2,0 | |
3,0 | Na egzaminie pisemnym uzyskał od 50 do 65 punktów procentowych | |
3,5 | ||
4,0 | . | |
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Brzózka, W. Wróblewski, Sensory Chemiczne, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1998