Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria materiałowa i nanotechnologia
Sylabus przedmiotu Pracownia magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia magisterska | ||
Specjalność | Inżynieria materiałowa i nanotechnologia | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu planowania badań, interpretacji wyników, przygotowania stanowiska pracy laboratoryjnej i umiejętność przygotowywania próbek materiałów do ich badania wybranymi technikami. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu z zakresu specjalności inżynieria materiałowa i nanotechnologia |
C-2 | Przygotowanie właściwego opracowania wyników badań i rzetelnej ich interpretacji |
C-3 | Ukształtownie umiejętności samodzielnej pracy w rozwiązywaniu zagadnień badawczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza | 20 |
T-L-2 | Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania | 30 |
T-L-3 | Dobór metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i właściwości otrzmywanego produktu i sprawdzenie poprawności ich wykonywania | 30 |
T-L-4 | Przeprowadzenie założonych badań i opracowanie rezultatów doświadczeń | 70 |
150 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 150 |
A-L-2 | Konsultacje | 15 |
A-L-3 | Zebranie materiałów | 15 |
A-L-4 | Opracowanie wyników | 30 |
210 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium |
M-2 | Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji badań |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań |
S-4 | Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe związane z tematyką pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-15_U01 prawidłowo przygotowuje stanowisko badawcze, stosuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej oraz poprawnie opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki | IMiN_2A_U01, IMiN_2A_U02 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-15_K01 świadomość posiadanej wiedzy oraz jej braków; zdolność do samodzielnej organizacji pracy | IMiN_2A_K01, IMiN_2A_K02 | — | — | C-3 | T-L-1 | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-15_U01 prawidłowo przygotowuje stanowisko badawcze, stosuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej oraz poprawnie opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania stanowiska pracy, doboru sprzętu, prowadzić samodzielnie eksperymenty, wykorzystywać dostępne środki do realizacji celu, w tym do sporządzenia większego opracowania w postaci np. pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-15_K01 świadomość posiadanej wiedzy oraz jej braków; zdolność do samodzielnej organizacji pracy | 2,0 | |
3,0 | Student jest cześciowo świadomy znaczenia posiadanej wiedzy i wymaga pomocy przy organizacji pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2021