Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S2)
specjalność: Modern and Green Chemical Engineering
Sylabus przedmiotu Multifunctional Materials in Environmental Applications:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Multifunctional Materials in Environmental Applications | ||
Specjalność | Modern and Green Chemical Engineering | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the basic course in physics, chemistry and materials science at the elementary level |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | to get knowledge about selected multifunctional materials for Environmental Applications |
C-2 | formation of skills in the area of multifunctional materials preparation and their application to increase life quality. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Synthesis of materials for Self-cleaning materials | 5 |
T-L-2 | Microscopic analysis and spectroscopic characterization of materials Self-cleaning materials. | 5 |
T-L-3 | Study on Self-cleaning of prepared materials | 5 |
T-L-4 | Synthesis of multifunctional materials with Controlled release response | 5 |
T-L-5 | Microscopic analysis and spectroscopic characterization of multifunctional materials with Controlled release response. | 5 |
T-L-6 | Study on multifunctional materials with Controlled release response. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to multifunctional and smart materials. Classification. | 2 |
T-W-2 | Synthesis and characterization of multifunctional and smart materials – case studies. | 4 |
T-W-3 | Materials for Controlled purification and separation | 3 |
T-W-4 | Self-cleaning materials | 2 |
T-W-5 | Controlled release materials | 2 |
T-W-6 | Participation in passing test | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory exercises | 30 |
A-L-2 | preparation of lab reports | 8 |
A-L-3 | preparation for laboratory exercises | 3 |
A-L-4 | preparing for tests | 7 |
A-L-5 | Consultations | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 15 |
A-W-2 | self-study of the literature | 3 |
A-W-3 | preparing for tests | 6 |
A-W-4 | Consultations | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures |
M-2 | laboratory work |
M-3 | self-studies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written passing test |
S-2 | Ocena podsumowująca: assessment of lab reports |
S-3 | Ocena formująca: Continuous assessment during research conductiong |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_C11a_W01 knowledge in the area of multifunctional materials that can be used in environmental applications | ChEn_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_C11a_U01 abilities to design multifunctional materials and evaluate their performance to increase the life quality | ChEn_2A_U03, ChEn_2A_U04, ChEn_2A_U08 | — | — | C-2 | T-L-4, T-L-6, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-5 | M-3, M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_C11a_W01 knowledge in the area of multifunctional materials that can be used in environmental applications | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_C11a_U01 abilities to design multifunctional materials and evaluate their performance to increase the life quality | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Boris I. Kharisov, Oxana V. Kharisova, H. V. Rasika Dias., Nanomaterials for environmental protection, Hoboken : John Wiley & Sons, cop. 2014., 2014
- Suneel Kumar Srivastava and Vikas Mittal., Hybrid nanomaterials : advances in energy, environment and polymer nanocomposites, John Wiley & Sons, 2017