Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S2)
specjalność: Modern and Green Chemical Engineering
Sylabus przedmiotu Modern Heterogeneous Catalysis:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modern Heterogeneous Catalysis | ||
Specjalność | Modern and Green Chemical Engineering | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowlegde in chemistry and chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student get knowledge about surface processes influencing catalytic action |
C-2 | Student learns how to evaluate the activity, selectivity and efficiency of catalysts by means of laboratory testing |
C-3 | Student get knowledge about special kinds of catalysis processes |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analysis of surface reaction by X-ray photoelectron spectroscopy | 3 |
T-L-2 | Influence of promoters on the activity of ammonia catalysts | 3 |
T-L-3 | Influence of poisons on the activity of ammonia catalysts | 3 |
T-L-4 | Diffusion and surface reaction inspected | 3 |
T-L-5 | Laboratory reactors for catalysts testing | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Model processes in the catalysts design | 3 |
T-W-2 | Factors influencing catalytic action | 1 |
T-W-3 | Promoters and poisons | 2 |
T-W-4 | Special catalytical processes | 1 |
T-W-5 | Electrocatalysis | 1 |
T-W-6 | Photocatalysis | 1 |
T-W-7 | Sonocatalysis | 1 |
T-W-8 | Laboratory testing of catalysts and catalytic processes | 4 |
T-W-9 | Knowledge assessment | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Preparation of reports | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 15 |
A-W-2 | Consultations | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | laboratory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: assesment |
S-2 | Ocena formująca: reports |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_C08_W01 Graduate has advanced knowledge about catalytic processes | ChEn_2A_W03 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_C08_U01 Graduate is able to plan, perform and assess the results of the experimental procedures for catalysts evaluation | ChEn_2A_U02, ChEn_2A_U08 | — | — | C-2 | T-L-5, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_C08_W01 Graduate has advanced knowledge about catalytic processes | 2,0 | |
3,0 | Student has knowledge on the catalystical processes in 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_C08_U01 Graduate is able to plan, perform and assess the results of the experimental procedures for catalysts evaluation | 2,0 | |
3,0 | Student is able to perform laboratory experiments considering catalysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rothenberg, Gadi, Catalysis : concepts and green applications, John Wiley & Sons., 2017
- Crabtree, Robert H, Handbook of green chemistry : Heterogenous catalysis, Wiley-VCH Verlag, 2009