Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S2)
specjalność: Modern and Green Chemical Engineering
Sylabus przedmiotu Modern Strategies in Environmental Protection:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modern Strategies in Environmental Protection | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemistry. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge related to the global problems in environmental protection, their sources and consequences. |
C-2 | Knowledge related to the modern strategies in environmental protection, including their development, implementation and limitations. |
C-3 | Expanding awareness of environmental problems and motivation to active care of natural environment. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analysis of global environmental problems, their causes, consequences and possible solutions. | 5 |
T-A-2 | Strategies for environmental protection and their practical implementation. | 5 |
T-A-3 | Case studies in green chemistry and green engineering. | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Global problems in environmental protection - causes and perspectives. | 6 |
T-W-2 | Sustainable development. Cleaner production. Clean technology. Life cycle essessment. Carbon footprint. Industry 4.0. | 8 |
T-W-3 | Best Available Techniques (BAT) and Best Environmental Practices (BEP). Waste management and recycling. The European Green Deal. Circular economy. | 8 |
T-W-4 | Green chemistry and green engineering. | 6 |
T-W-5 | Written test (grade). | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | participation in classes | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 30 |
A-W-2 | individual work - preparation to final test | 5 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures with presentations |
M-2 | auditory classes |
M-3 | discussion |
M-4 | case studies |
M-5 | individual work |
M-6 | team work during auditory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: continuous assessment of work and activity |
S-2 | Ocena podsumowująca: evaluation of partial works - reports (auditory classes) |
S-3 | Ocena podsumowująca: final written test (lectures) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_A07_W01 Student will be able to indicate and characterize global problems in environmental protection, their sources, consequences and various modern strategies developed to solve them. | ChEn_2A_W05 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1, T-W-2, T-W-4, T-A-3, T-A-2, T-W-3 | M-6, M-4, M-2, M-1, M-5, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_A07_U01 Student will be able to analyze various environmental problems, indicate their sources and propose possible solutions as well as critically evaluate various strategies applied in environmental protection. | ChEn_2A_U04 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-6, M-5, M-3, M-4, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_A07_K01 Student will be aware of the environmental problems and motivated to work individually and collectively in the field of environmental protection. | ChEn_2A_K03 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-A-3, T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-A-2 | M-4, M-1, M-6, M-5, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_A07_W01 Student will be able to indicate and characterize global problems in environmental protection, their sources, consequences and various modern strategies developed to solve them. | 2,0 | |
3,0 | student is able to indicate and describe selected problems and strategies in environmental protection | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_A07_U01 Student will be able to analyze various environmental problems, indicate their sources and propose possible solutions as well as critically evaluate various strategies applied in environmental protection. | 2,0 | |
3,0 | student is able to analyze selected environmental problems and evaluate basic strategies in environmental protection | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_A07_K01 Student will be aware of the environmental problems and motivated to work individually and collectively in the field of environmental protection. | 2,0 | |
3,0 | student understands the importance of environmental protection and has completed the basic requirements of the course through individual and collective work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cheremisinoff N., Rosenfeld P., Davletshin A., Responsible Care - A New Strategy for Pollution Prevention and Waste Reduction through Environmental Management, Gulf Publishing Company, 2008
- Manahan S.E., Environmental Science and Technology: A Sustainable Approach to Green Science and Technology, Taylor & Francis, 2007
- Affam A., Chioma E., Ezerie H., Handbook of Research on Resource Management for Pollution and Waste Treatment, IGI Global, 2020
- Ngo H.H., Guo W., Surampalli R.Y., Zhang T.C (editors), Green Technologies for Sustainable Water Management, American Society of Civil Engineers (ASCE), 2016