Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Chemical Engineering Thermodynamics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Chemical Engineering Thermodynamics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To acquaint students with the basic concepts of process thermodynamics. |
C-2 | Developing the ability to solve tasks in the field of process thermodynamics. |
C-3 | The formation of an open attitude to the joint search for solutions to problems in the field of process thermodynamics. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Calculation of thermodynamic properties of fluids. Analysis of flow processes. Energy, exergy and entropy balances of processes. Calculation of phase equilibria. Analysis of thermodynamic cycles and processes. | 28 |
T-A-2 | Written test | 2 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Parameters of moist air. Heat of solids combustion. Gas-solid equilibirum. Isosteric heat of adsorption. Crystallization equilibrium. | 28 |
T-L-2 | Written tests | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The first law of thermodynamics, entropy and the second law of thermodynamics, equations of state and intermolecular forces, thermodynamic properties of fluids, thermodynamic analysis of flow processes, exergy, thermodynamic cycles, solution thermodynamics, phase equilibria, chemical reaction equilibria, thermodynamic analysis of processes. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 30 |
A-A-2 | Self-study of the literature | 8 |
A-A-3 | Repetition of the classes content to the test | 10 |
A-A-4 | Consultations | 2 |
50 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratories | 30 |
A-L-2 | Self-study of the literature | 10 |
A-L-3 | Preparation of reports | 8 |
A-L-4 | Consultations | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Repetition of the lecture content to the exam | 21 |
A-W-4 | Self-study of the literature | 20 |
A-W-5 | Consultations | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Classes |
M-3 | Laboratories |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lecture - written exam |
S-2 | Ocena formująca: Classes - written test |
S-3 | Ocena formująca: Laboratories - written reports |
S-4 | Ocena podsumowująca: Laboratories - written tests |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C10_W02 Student demonstrates knowledge of chemical and process thermodynamics | ChEn_1A_W10, ChEn_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C10_U01 Student can solve problems associated with thermodynamic systems. | ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U08, ChEn_1A_U10, ChEn_1A_U16 | — | — | C-2 | T-A-1, T-L-1 | M-2, M-3 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C10_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics. | ChEn_1A_K01, ChEn_1A_K03, ChEn_1A_K04, ChEn_1A_K05 | — | — | C-3 | T-L-1 | M-3 | S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C10_W02 Student demonstrates knowledge of chemical and process thermodynamics | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basic knowledge of chemical and process thermodynamics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C10_U01 Student can solve problems associated with thermodynamic systems. | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic problems associated with thermodynamic systems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C10_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics. | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M.D. Koretsky, Engineering and Chemical Thermodynamics, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ, 2004
- H.S. Fogler, Elements of chemical reaction engineering, Prentice Hall International Series in the Physical and Chemical Engineering Sciences, New Jersey, 2006, 4th ed.
- D. Kondepudi, Introduction to modern thermodynamics, John Wiley & Sons Inc., Chichester, UK, 2008
Literatura dodatkowa
- H.D.B. Jenkins, Chemical Thermodynamics at Glance, Blackwell Publishing Ltd, Oxford, 2008
- B.G. Kyle, Chemical and Process Thermodynamics, Prentice Hall PTR, New Jersey, 1999
- B.G. Kyle, Chemical and Process Thermodynamics, Prentice-Hall International, Boston, 1999