Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Case Studies in Chemical Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Case Studies in Chemical Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Aleksandrzak <Tomasz.Aleksandrzak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Aleksandrzak <Tomasz.Aleksandrzak@zut.edu.pl>, Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl>, Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Passing subjects from semester I-V |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to familiarize students with methods of solving problems usign case studies approach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Flowsheet development | 5 |
T-A-2 | Economic analysis | 5 |
T-A-3 | Optimization | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Students’ presentations of results of their case studies of selected Chemical Engineering problems. Discussion on the presentations between the seminar participants. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 15 |
A-A-2 | Individual literature studies | 3 |
A-A-3 | Individual tasks solving | 5 |
A-A-4 | Consultations | 2 |
25 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in seminars | 45 |
A-S-2 | Individual solution of problems | 15 |
A-S-3 | Preparing presentations | 4 |
A-S-4 | Individual literature studies | 8 |
A-S-5 | Consultations | 3 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminar |
M-2 | Discussion |
M-3 | Case study |
M-4 | Classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment based on evaluation of the given presentation and activity during discussions (seminar). |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written test (classes) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C22a_W01 The student has knowledge in the subject of case analysis in the field of chemical engineering. | ChEn_1A_W07, ChEn_1A_W11, ChEn_1A_W14, ChEn_1A_W08, ChEn_1A_W13, ChEn_1A_W06 | — | — | C-1 | T-S-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C22a_U01 Studdent can perform a case study for selected Chemical Engineering problems. | ChEn_1A_U07, ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U08, ChEn_1A_U09, ChEn_1A_U14, ChEn_1A_U16 | — | — | C-1 | T-S-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C22a_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of case studies | ChEn_1A_K01, ChEn_1A_K03, ChEn_1A_K04, ChEn_1A_K05 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C22a_W01 The student has knowledge in the subject of case analysis in the field of chemical engineering. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to explain the idea of case analysis and knows what are the stages of conducting such analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C22a_U01 Studdent can perform a case study for selected Chemical Engineering problems. | 2,0 | |
3,0 | Performing a case study for a very simple problem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C22a_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of case studies | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in case studies | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. S. Ray, D. W. Johnston, Chemical Engineering Design Project: A Case Study Approach, Taylor & Francis, 1998
- R. K. Sinnott, Chemical Engineering Design, Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford, 2005
Literatura dodatkowa
- Dym, C.L., Agogino, A.M., Eris, O., Frey, D.D., Leifer, L.J., Engineering design thinking, teaching, and learning, 2005, Journal of Engineering Education, Vol. 94, No. 1, pp. 103-119.
- Fromm, E., The changing engineering educational paradigm, 2003, Journal of Engineering Education, Vol. 92, No. 2, 2003, pp. 113-121.