Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Social Communication and Negotiation Techniques:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Social Communication and Negotiation Techniques | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Szymańska <Katarzyna_Szymanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No prerequisites. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquiring the practical ability to analyze and evaluate communication behaviors in terms of their social and organizational implications, as well as the conscious selection of communication behaviors in line with the goal, we intend to accomplish. Theoretical and practical recognition of persuasive influences as a form of influencing people.The ability to apply the rules of persuasive influence in negotiations. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Definitions and models of the communication process. Basics of effective communication. Types of communication situations and types of communication (informational and persuasive communication). | 9 |
T-W-2 | Listening as a factor ensuring the effectiveness of interpersonal communication (styles and types of listening). | 6 |
T-W-3 | Non-verbal communication, facial expressions, gestures, spatial behavior. | 6 |
T-W-4 | Basic skills that help in coping with stressful situations and in negotiating. | 3 |
T-W-5 | Alternative methods of conflict resolution. Negotiations as a method of conflict resolution. The concept of negotiation, negotiation situation, criteria for evaluating negotiations. Phases and styles of negotiating. | 9 |
T-W-6 | Techniques of self-presentation and preparation of public speeches. | 3 |
T-W-7 | Information and disinformation. Digital communication Media communication. Global communication. Social communication in different cultures | 7 |
T-W-8 | Written test | 2 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture participation | 45 |
A-W-2 | Individual literature studies | 10 |
A-W-3 | Repetition of the lecture content to the written test | 15 |
A-W-4 | One-on-On Teaching Consultation | 5 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Activating methods – lecture and didactic discussion, multimedia presentation. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written final exam test on the lecture contents |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_A02a_W01 The student has knowledge of the rules of efficient communication and methods of alternative conflict resolution. | ChEn_1A_W16 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_A02a_U01 The student has the ability to communicate effectively and skilfully uses techniques to improve communication. | ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-5 | M-1 | S-1 |
ChEn_1A_A02a_U02 The student has the ability to recognize and avoid or use persuasive message and uses skillfully persuasive rules in negotiations. | ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U11 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_A02a_K01 The student demonstrates communication, negotiation and persuasion competences enabling efficient work in a team, reporting of his work, also with the use of multimedia. | ChEn_1A_K03, ChEn_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_A02a_W01 The student has knowledge of the rules of efficient communication and methods of alternative conflict resolution. | 2,0 | Unacceptable understanding of course material |
3,0 | Serious deficiencies in understanding the core subject material | |
3,5 | Some deficiencies in understanding the subject material | |
4,0 | Some deficiencies in understanding the core subject material | |
4,5 | Some mild deficiencies in Mastery of subject material | |
5,0 | Complete Mastery of subject material |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_A02a_U01 The student has the ability to communicate effectively and skilfully uses techniques to improve communication. | 2,0 | Unacceptable understanding of course material |
3,0 | Serious deficiencies in understanding the core subject material | |
3,5 | Some deficiencies in understanding the subject material | |
4,0 | Some deficiencies in understanding the core subject material | |
4,5 | Some mild deficiencies in Mastery of subject material | |
5,0 | Complete Mastery of subject material | |
ChEn_1A_A02a_U02 The student has the ability to recognize and avoid or use persuasive message and uses skillfully persuasive rules in negotiations. | 2,0 | Unacceptable understanding of course material |
3,0 | Serious deficiencies in understanding the core subject material | |
3,5 | Some deficiencies in understanding the subject material | |
4,0 | Some deficiencies in understanding the core subject material | |
4,5 | Some mild deficiencies in Mastery of subject material | |
5,0 | Complete Mastery of subject material |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_A02a_K01 The student demonstrates communication, negotiation and persuasion competences enabling efficient work in a team, reporting of his work, also with the use of multimedia. | 2,0 | Unacceptable understanding of course material |
3,0 | Serious deficiencies in understanding the core subject material | |
3,5 | Some deficiencies in understanding the subject material | |
4,0 | Some deficiencies in understanding the core subject material | |
4,5 | Some mild deficiencies in Mastery of subject material | |
5,0 | Complete Mastery of subject material |
Literatura podstawowa
- Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning, Messages: The Communication Skills Book, New Harbinger Publications, Inc., 2009
- Steve Duck, David T. McMahan, The Basics of Communication: A Relational Perspective, SAGE Publications, 2012
- Linda L. Putnam, Michael E. Roloff, Communication and Negotiation, SAGE Publications, Inc., 1992
Literatura dodatkowa
- Mareike Schoop, Negotiation communication revisited, Central European Journal of Operations Research, 2011, volume 29 (2021), pages 163–176.