Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Inżynieria ruchu w transporcie

Sylabus przedmiotu Eksploatacja infrastruktury transportu lądowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja infrastruktury transportu lądowego
Specjalność Zintegrowany transport wodny i lądowy
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Sęk <joanna.sek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 30 2,00,42egzamin
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,29zaliczenie
projektyP7 15 1,00,29zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza dotycząca infrastruktury transportu drogowego kolejowego, miejskiego, przesyłowego oraz technik transportowych i podstaw eksploatacji technicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych zasad projektowania, budowy i eksploatacji infrastruktury transportu lądowego.
C-2Umiejetność analizy i oceny funkcjonowania elementów infrastruktury transportu lądowego w systemach transportowych, a także umiejętność planowania i nadzorowania zadań obsługowych dla zapewnienia niezawodnej eksploatacji obiektów infrastruktury transportu lądowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Aspekty ekonomiczne eksploatacji infrastruktury transportu samochodowego i kolejowego.2
T-A-2Wybrane zagadnienia technologii budowy i utrzymania elementów infrastruktury.2
T-A-3Zastosowanie systemów telematycznych w transporcie lądowym.2
T-A-4Projektowanie odcinka drogi samochodowej i kolejowej.2
T-A-5Technika transportu przesyłowego.2
T-A-6Planowanie i nadzorowanie zadań obsługowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.2
T-A-7Bezpieczeństwo infrastruktury transportu lądowego2
T-A-8Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć1
15
projekty
T-P-1Przedstawienie tematyki i zasad wykonywania projektów1
T-P-2Ocena ekonomicznej efektywności stosowanych rozwiązań techniczno-organizacyjnych przy realizowaniau przewozu ładunków5
T-P-3Oddziaływanie ruchu oraz dróg kolejowych i samochodowych na środowisko5
T-P-4Prezentacja projektów i zaliczenie4
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematyki wykładów.1
T-W-2Ogólna charakterystyka i klasyfikacja infrastruktury transportu lądowego.2
T-W-3Techniczne i ekonomiczne aspekty eksploatacji infrastruktury transportu lądowego.3
T-W-4Dobór parametrów użytkowania infrastruktury transportu samochodowego, kolejowego i przesyłowego z uwzględnieniem obciążeń trwałych i chwilowych.4
T-W-5Sieci transportu kolejowego, samochodowego i przesyłowego.3
T-W-6Użytkowanie węzłów transportu kolejowego, samochodowego i publicznego.4
T-W-7Infrastruktura transportu miejskiego i aglomeracyjnego.3
T-W-8Rodzaje uszkodzeń elementów infrastruktury transportu lądowego.3
T-W-9Zagadnienia trwałości podstawowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.2
T-W-10Infrastruktura zaplecza technicznego transportu samochodowego i kolejowego.3
T-W-11Kierunki rozwoju infrastruktury transportu lądowego.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji3
A-P-3Wykonywanie projektów4
A-P-4Wykonanie prezentacji projektów i przygotowanie do zaliczenia4
26
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe,
M-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-5Metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Okresowa i końcowa ocena projektów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-11_W01
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych, ekonomicznych, społecznych i środowiskowych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze eksploatacji infrastruktury transportu lądowego
TR_1A_W14, TR_1A_W05C-2, C-1T-W-11, T-W-3, T-A-1, T-A-6, T-P-3, T-P-2M-1, M-2, M-4, M-3, M-5S-1, S-2, S-3
TR_1A_D1-11_W02
Student ma wiedzę dotyczącą kształtowania i wykorzystania infrastruktury transportu lądowego oraz zna podstawy bezpiecznej i niezawodnej eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w infrastrukturze transportu lądowego, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
TR_1A_W16, TR_1A_W08, TR_1A_W10C-2, C-1T-W-6, T-W-10, T-W-2, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-5, T-A-7M-1, M-2, M-4, M-3, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-11_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł, przygotować i przedstawić opracowanie i prezentację dotyczące eksploatacji infrastruktury transportu lądowego, a także posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej
TR_1A_U01, TR_1A_U04, TR_1A_U05, TR_1A_U08C-2T-P-3, T-P-2M-5S-1, S-3
TR_1A_D1-11_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, ocenić i zastosować własciwą metodę do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, a także zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zweryfikować prosty system lub proces typowy dla transportu lądowego zgodnie z wyznaczonym harmonogramem
TR_1A_U12, TR_1A_U13, TR_1A_U16, TR_1A_U17C-2, C-1T-W-6, T-W-10, T-W-9, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-P-3, T-P-2M-1, M-2, M-4, M-3, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-11_K01
Student jest wrażliwy na występujace w transporcie lądowym zagrożenia i ma świadomość zwizanago z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
TR_1A_K08C-2T-A-6, T-A-7, T-P-3, T-P-2M-4, M-3, M-5S-2, S-3
TR_1A_D1-11_K02
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i umiejętności
TR_1A_K04, TR_1A_K07C-2T-A-1, T-A-3, T-A-6, T-A-5, T-A-7, T-P-3, T-P-2M-4, M-3, M-5S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-11_W01
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych, ekonomicznych, społecznych i środowiskowych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze eksploatacji infrastruktury transportu lądowego
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów
TR_1A_D1-11_W02
Student ma wiedzę dotyczącą kształtowania i wykorzystania infrastruktury transportu lądowego oraz zna podstawy bezpiecznej i niezawodnej eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w infrastrukturze transportu lądowego, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-11_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł, przygotować i przedstawić opracowanie i prezentację dotyczące eksploatacji infrastruktury transportu lądowego, a także posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób określić podstawowych źródeł pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia, a także nie potrafi posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej
3,0Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej
3,5Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz o średnim poziomie trudności
4,0Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją na poziomie zawansowanym
4,5Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją. Ponadto potrafi dyskutować o osiągniętych wynikach i uzasadniać swoja opinię
5,0Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskane informacje, przedstawić wnioski i samodzielnie uzasadniać dokonany wybór, a także zaproponować pewne modyfikacje rozwiązań
TR_1A_D1-11_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, ocenić i zastosować własciwą metodę do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, a także zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zweryfikować prosty system lub proces typowy dla transportu lądowego zgodnie z wyznaczonym harmonogramem
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-11_K01
Student jest wrażliwy na występujace w transporcie lądowym zagrożenia i ma świadomość zwizanago z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
2,0Student nie wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej
3,0Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej w stopniu podstawowym
3,5Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej na średnim poziomie trudności
4,0Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej w stopniu zaawansowanym. Potrafi formułować zagadnienia z zakresu bezpiecznej eksploatacji infrastruktury transportu lądowego
4,5Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej w stopniu wysoce zaawansowanym. Potrafi formułować zagadnienia z zakresu bezpiecznej eksploatacji infrastruktury transportu lądowego
5,0Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej w stopniu wysoce zaawansowanym. Potrafi formułować zagadnienia z zakresu bezpiecznej eksploatacji infrastruktury transportu lądowego na wysokim poziomie
TR_1A_D1-11_K02
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i umiejętności
2,0Student nie potrafi dbać i być odpowiedzialnym za pracę własną i innych, a także nie rozumie społecznych aspektów zdobytej wiedzy
3,0Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu podstawowym, a także rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy
3,5Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania na średnim poziomie trudności, a także rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy
4,0Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu zaawansowanym, a także w pełni rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy
4,5Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu zaawansowanym, potrafi ocenić ich skutki, a także być kreatywny, W pełni rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i potrafi je wykorzystywać
5,0Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu wyróżniającym, potrafi ocenić ich skutki, a także być kreatywny i charakteryzować się otwartością pracy zespołowej na wysokim poziomie. W pełni rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i potrafi je wykorzystywać

Literatura podstawowa

  1. Basiewicz T., Gołaszewski A., Rudziński L., Infrastruktura transportu, OWPW, Warszawa, 2002
  2. Towpik K., Gołaszewski A., Kukulski J., Infrastruktura transportu samochodowego, OWPW, Warszawa, 2006
  3. Towpik K., Infrastruktura tranportu kolejowego, OWPW, Warszawa, 2004
  4. Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A., Technika transportu kolejowego, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2004
  5. Nowosielski L., Organizacja przewozów kolejowych, Kolejowa Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Aspekty ekonomiczne eksploatacji infrastruktury transportu samochodowego i kolejowego.2
T-A-2Wybrane zagadnienia technologii budowy i utrzymania elementów infrastruktury.2
T-A-3Zastosowanie systemów telematycznych w transporcie lądowym.2
T-A-4Projektowanie odcinka drogi samochodowej i kolejowej.2
T-A-5Technika transportu przesyłowego.2
T-A-6Planowanie i nadzorowanie zadań obsługowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.2
T-A-7Bezpieczeństwo infrastruktury transportu lądowego2
T-A-8Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie tematyki i zasad wykonywania projektów1
T-P-2Ocena ekonomicznej efektywności stosowanych rozwiązań techniczno-organizacyjnych przy realizowaniau przewozu ładunków5
T-P-3Oddziaływanie ruchu oraz dróg kolejowych i samochodowych na środowisko5
T-P-4Prezentacja projektów i zaliczenie4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematyki wykładów.1
T-W-2Ogólna charakterystyka i klasyfikacja infrastruktury transportu lądowego.2
T-W-3Techniczne i ekonomiczne aspekty eksploatacji infrastruktury transportu lądowego.3
T-W-4Dobór parametrów użytkowania infrastruktury transportu samochodowego, kolejowego i przesyłowego z uwzględnieniem obciążeń trwałych i chwilowych.4
T-W-5Sieci transportu kolejowego, samochodowego i przesyłowego.3
T-W-6Użytkowanie węzłów transportu kolejowego, samochodowego i publicznego.4
T-W-7Infrastruktura transportu miejskiego i aglomeracyjnego.3
T-W-8Rodzaje uszkodzeń elementów infrastruktury transportu lądowego.3
T-W-9Zagadnienia trwałości podstawowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.2
T-W-10Infrastruktura zaplecza technicznego transportu samochodowego i kolejowego.3
T-W-11Kierunki rozwoju infrastruktury transportu lądowego.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji3
A-P-3Wykonywanie projektów4
A-P-4Wykonanie prezentacji projektów i przygotowanie do zaliczenia4
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-11_W01Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych, ekonomicznych, społecznych i środowiskowych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze eksploatacji infrastruktury transportu lądowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W14ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
TR_1A_W05ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze transportu
Cel przedmiotuC-2Umiejetność analizy i oceny funkcjonowania elementów infrastruktury transportu lądowego w systemach transportowych, a także umiejętność planowania i nadzorowania zadań obsługowych dla zapewnienia niezawodnej eksploatacji obiektów infrastruktury transportu lądowego.
C-1Znajomość podstawowych zasad projektowania, budowy i eksploatacji infrastruktury transportu lądowego.
Treści programoweT-W-11Kierunki rozwoju infrastruktury transportu lądowego.
T-W-3Techniczne i ekonomiczne aspekty eksploatacji infrastruktury transportu lądowego.
T-A-1Aspekty ekonomiczne eksploatacji infrastruktury transportu samochodowego i kolejowego.
T-A-6Planowanie i nadzorowanie zadań obsługowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.
T-P-3Oddziaływanie ruchu oraz dróg kolejowych i samochodowych na środowisko
T-P-2Ocena ekonomicznej efektywności stosowanych rozwiązań techniczno-organizacyjnych przy realizowaniau przewozu ładunków
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe,
M-5Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Okresowa i końcowa ocena projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-11_W02Student ma wiedzę dotyczącą kształtowania i wykorzystania infrastruktury transportu lądowego oraz zna podstawy bezpiecznej i niezawodnej eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w infrastrukturze transportu lądowego, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W16ma elementarną wiedzę dotyczącą niezawodności i bezpieczeństwa maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, a także wiedzę z BHP
TR_1A_W08ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania
TR_1A_W10ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
Cel przedmiotuC-2Umiejetność analizy i oceny funkcjonowania elementów infrastruktury transportu lądowego w systemach transportowych, a także umiejętność planowania i nadzorowania zadań obsługowych dla zapewnienia niezawodnej eksploatacji obiektów infrastruktury transportu lądowego.
C-1Znajomość podstawowych zasad projektowania, budowy i eksploatacji infrastruktury transportu lądowego.
Treści programoweT-W-6Użytkowanie węzłów transportu kolejowego, samochodowego i publicznego.
T-W-10Infrastruktura zaplecza technicznego transportu samochodowego i kolejowego.
T-W-2Ogólna charakterystyka i klasyfikacja infrastruktury transportu lądowego.
T-W-9Zagadnienia trwałości podstawowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.
T-W-4Dobór parametrów użytkowania infrastruktury transportu samochodowego, kolejowego i przesyłowego z uwzględnieniem obciążeń trwałych i chwilowych.
T-W-5Sieci transportu kolejowego, samochodowego i przesyłowego.
T-W-7Infrastruktura transportu miejskiego i aglomeracyjnego.
T-W-8Rodzaje uszkodzeń elementów infrastruktury transportu lądowego.
T-A-3Zastosowanie systemów telematycznych w transporcie lądowym.
T-A-6Planowanie i nadzorowanie zadań obsługowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.
T-A-4Projektowanie odcinka drogi samochodowej i kolejowej.
T-A-5Technika transportu przesyłowego.
T-A-7Bezpieczeństwo infrastruktury transportu lądowego
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe,
M-5Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Okresowa i końcowa ocena projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-11_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł, przygotować i przedstawić opracowanie i prezentację dotyczące eksploatacji infrastruktury transportu lądowego, a także posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
TR_1A_U04potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu w języku polskim i języku obcym
TR_1A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
TR_1A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Umiejetność analizy i oceny funkcjonowania elementów infrastruktury transportu lądowego w systemach transportowych, a także umiejętność planowania i nadzorowania zadań obsługowych dla zapewnienia niezawodnej eksploatacji obiektów infrastruktury transportu lądowego.
Treści programoweT-P-3Oddziaływanie ruchu oraz dróg kolejowych i samochodowych na środowisko
T-P-2Ocena ekonomicznej efektywności stosowanych rozwiązań techniczno-organizacyjnych przy realizowaniau przewozu ładunków
Metody nauczaniaM-5Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
S-3Ocena formująca: Okresowa i końcowa ocena projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób określić podstawowych źródeł pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia, a także nie potrafi posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej
3,0Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej
3,5Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz o średnim poziomie trudności
4,0Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją na poziomie zawansowanym
4,5Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją. Ponadto potrafi dyskutować o osiągniętych wynikach i uzasadniać swoja opinię
5,0Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia i posługiwać się właściwymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi dla działalności inżynierskiej. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskane informacje, przedstawić wnioski i samodzielnie uzasadniać dokonany wybór, a także zaproponować pewne modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-11_U02Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, ocenić i zastosować własciwą metodę do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, a także zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zweryfikować prosty system lub proces typowy dla transportu lądowego zgodnie z wyznaczonym harmonogramem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
TR_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_1A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
TR_1A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
Cel przedmiotuC-2Umiejetność analizy i oceny funkcjonowania elementów infrastruktury transportu lądowego w systemach transportowych, a także umiejętność planowania i nadzorowania zadań obsługowych dla zapewnienia niezawodnej eksploatacji obiektów infrastruktury transportu lądowego.
C-1Znajomość podstawowych zasad projektowania, budowy i eksploatacji infrastruktury transportu lądowego.
Treści programoweT-W-6Użytkowanie węzłów transportu kolejowego, samochodowego i publicznego.
T-W-10Infrastruktura zaplecza technicznego transportu samochodowego i kolejowego.
T-W-9Zagadnienia trwałości podstawowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.
T-W-4Dobór parametrów użytkowania infrastruktury transportu samochodowego, kolejowego i przesyłowego z uwzględnieniem obciążeń trwałych i chwilowych.
T-W-3Techniczne i ekonomiczne aspekty eksploatacji infrastruktury transportu lądowego.
T-W-5Sieci transportu kolejowego, samochodowego i przesyłowego.
T-W-7Infrastruktura transportu miejskiego i aglomeracyjnego.
T-W-8Rodzaje uszkodzeń elementów infrastruktury transportu lądowego.
T-A-1Aspekty ekonomiczne eksploatacji infrastruktury transportu samochodowego i kolejowego.
T-A-2Wybrane zagadnienia technologii budowy i utrzymania elementów infrastruktury.
T-A-3Zastosowanie systemów telematycznych w transporcie lądowym.
T-A-4Projektowanie odcinka drogi samochodowej i kolejowej.
T-P-3Oddziaływanie ruchu oraz dróg kolejowych i samochodowych na środowisko
T-P-2Ocena ekonomicznej efektywności stosowanych rozwiązań techniczno-organizacyjnych przy realizowaniau przewozu ładunków
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe,
M-5Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Okresowa i końcowa ocena projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-11_K01Student jest wrażliwy na występujace w transporcie lądowym zagrożenia i ma świadomość zwizanago z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-2Umiejetność analizy i oceny funkcjonowania elementów infrastruktury transportu lądowego w systemach transportowych, a także umiejętność planowania i nadzorowania zadań obsługowych dla zapewnienia niezawodnej eksploatacji obiektów infrastruktury transportu lądowego.
Treści programoweT-A-6Planowanie i nadzorowanie zadań obsługowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.
T-A-7Bezpieczeństwo infrastruktury transportu lądowego
T-P-3Oddziaływanie ruchu oraz dróg kolejowych i samochodowych na środowisko
T-P-2Ocena ekonomicznej efektywności stosowanych rozwiązań techniczno-organizacyjnych przy realizowaniau przewozu ładunków
Metody nauczaniaM-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe,
M-5Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Okresowa i końcowa ocena projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej
3,0Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej w stopniu podstawowym
3,5Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej na średnim poziomie trudności
4,0Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej w stopniu zaawansowanym. Potrafi formułować zagadnienia z zakresu bezpiecznej eksploatacji infrastruktury transportu lądowego
4,5Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej w stopniu wysoce zaawansowanym. Potrafi formułować zagadnienia z zakresu bezpiecznej eksploatacji infrastruktury transportu lądowego
5,0Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenia występujące w transporcie i nie ma świadomości wystąpienia ryzyka i możliwych skutków działalności inżynierskiej w stopniu wysoce zaawansowanym. Potrafi formułować zagadnienia z zakresu bezpiecznej eksploatacji infrastruktury transportu lądowego na wysokim poziomie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-11_K02Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_1A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-2Umiejetność analizy i oceny funkcjonowania elementów infrastruktury transportu lądowego w systemach transportowych, a także umiejętność planowania i nadzorowania zadań obsługowych dla zapewnienia niezawodnej eksploatacji obiektów infrastruktury transportu lądowego.
Treści programoweT-A-1Aspekty ekonomiczne eksploatacji infrastruktury transportu samochodowego i kolejowego.
T-A-3Zastosowanie systemów telematycznych w transporcie lądowym.
T-A-6Planowanie i nadzorowanie zadań obsługowych obiektów infrastruktury transportu lądowego.
T-A-5Technika transportu przesyłowego.
T-A-7Bezpieczeństwo infrastruktury transportu lądowego
T-P-3Oddziaływanie ruchu oraz dróg kolejowych i samochodowych na środowisko
T-P-2Ocena ekonomicznej efektywności stosowanych rozwiązań techniczno-organizacyjnych przy realizowaniau przewozu ładunków
Metody nauczaniaM-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe,
M-5Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Okresowa i końcowa ocena projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dbać i być odpowiedzialnym za pracę własną i innych, a także nie rozumie społecznych aspektów zdobytej wiedzy
3,0Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu podstawowym, a także rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy
3,5Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania na średnim poziomie trudności, a także rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy
4,0Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu zaawansowanym, a także w pełni rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy
4,5Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu zaawansowanym, potrafi ocenić ich skutki, a także być kreatywny, W pełni rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i potrafi je wykorzystywać
5,0Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu wyróżniającym, potrafi ocenić ich skutki, a także być kreatywny i charakteryzować się otwartością pracy zespołowej na wysokim poziomie. W pełni rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i potrafi je wykorzystywać