Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych
Sylabus przedmiotu Praca końcowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca końcowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie wszystkich przedmiotów z programu studiów podyplomowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Realizacja indywidualnej pracy końcowej z wykorzystaniem zdobytej wiedzy do rozwiązania okreslonego problemu z zakresu projektowania i budowy jachtów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego | 1 |
1 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Wybór tematu pracy końcowej | 5 |
A-PD-2 | Przygotowanie planu pracy | 5 |
A-PD-3 | Dobór właściwej literatury | 10 |
A-PD-4 | Konsulatacje z opiekunem | 10 |
A-PD-5 | Realizacja pracy końcowej | 74 |
A-PD-6 | Przygotowanie prezentacji pracy i oprzygotowanie sie do egzaminu końcowego | 20 |
A-PD-7 | Uczestnictwo w egzaminie końcowym przed komisją egzaminacyjną | 1 |
125 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieka nauczycuela akademickiego. Temat pracy powienien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inzynierskiego z obszaru projektowania i budowy jachtów. Praca powinna wykazać że student posiada wiedzę i umiejetności określone w realizowanym programie kształcenia a takze odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SP-PJ_10-_??_W01 Wiedza umozliwiająca napisanie pracy końcowej | SP-PJ_10-_W05, SP-PJ_10-_W08, SP-PJ_10-_W02, SP-PJ_10-_W01, SP-PJ_10-_W03, SP-PJ_10-_W04, SP-PJ_10-_W06 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SP-PJ_10-_??_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę do rozwiązania zadanego problemu inzynierskiego i napisanai pracy końcowej | SP-PJ_10-_U02 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SP-PJ_10-_??_K01 Potrafi uzupełnić wiedze i umiejetnosci i działac w sposób przedsiębiorczy | SP-PJ_10-_K01, SP-PJ_10-_K03 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SP-PJ_10-_??_W01 Wiedza umozliwiająca napisanie pracy końcowej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejetnosci w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentujepodstawowe umiejętnościi w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnę umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełnę umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnę umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia a takze proponuje modyfikacje rozwiazań |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SP-PJ_10-_??_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę do rozwiązania zadanego problemu inzynierskiego i napisanai pracy końcowej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do roziazywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do roziazywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia , a takze proponuje modyfikacje rozwiazań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SP-PJ_10-_??_K01 Potrafi uzupełnić wiedze i umiejetnosci i działac w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencje społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencje społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencje społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Honczarenko J. Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2010
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programów komputerowych i interfejsu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- PKN, PKN-ISO/TR 15489-2:2010 Informacje i dokumentacja Zarzadzanie dokumentami Cz 2: Wytyczne, PKN, Warszawa, 2010