Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Ocena projektów inwestycyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ocena projektów inwestycyjnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe informacje z ekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność efektywnego podejmowania decyzji w zakresie podjęcia lub rezygnacji z podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym w zależności od ich finansowej rentowności. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych. | 6 |
T-A-2 | Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie przemysłu oceanotechnicznego. | 2 |
T-A-3 | Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu. | 4 |
T-A-4 | Analiza SWOT sformułowanego przykładu projektu inwestycyjnego. | 2 |
T-A-5 | Zaliczenie zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Strategiczny finansowy cel zarządzania przedsiębiorstwem. | 2 |
T-W-2 | Waga decyzji dotyczących inwestycji w przemyśle oceanotechnicznym. | 2 |
T-W-3 | Klasyfikacja rzeczowych projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym. | 2 |
T-W-4 | Klasyfikacja projektów inwestycyjnych według funkcji: ekspansja, odtworzenie, innowacje. Fazy i punkty zwrotne realizacji projektów inwestycyjnych. | 2 |
T-W-5 | Statyczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (okres zwrotu, księgowa stopa zwrotu, wewnętrzna stopa zwrotu). | 4 |
T-W-6 | Ocena wartości pieniądza w czasie (wartość przyszła i wartość przeszła pieniądza, stopa dyskontowa). Dynamiczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (zdyskontowany okres zwrotu, wartość bieżąca netto, wewnętrzna stopa zwrotu, zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu). | 8 |
T-W-7 | Wybór właściwych strumieni pieniężnych: analiza strumieni pieniężnych projektu rozwojowego, dodatkowe strumienie pieniężne w projektach odtworzeniowych, amortyzacja. | 2 |
T-W-8 | Analiza SWOT projektu inwestycyjnego. | 6 |
T-W-9 | Zaliczenie zajęć. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych. | 15 |
A-A-2 | Praca własna nad sforułowanymi zadaniami. | 20 |
A-A-3 | Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń. | 2 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestniczenie w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Studia literaturowe i praca własna. | 27 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów. | 5 |
62 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonanych samodzielnie przez studenta. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_O02-3_W01 Absolwent posiada podstawową wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym. | O_1A_W02, O_1A_W04 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_O02-3_U01 Absolwent potrafi wykonać analizę oraz dokonać krytyczną ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. | O_1A_U07, O_1A_U10 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_O02-3_K01 Absolwent ma świadomość ważności i rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej. | O_1A_K02 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_O02-3_W01 Absolwent posiada podstawową wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym. | 2,0 | Absolwent nie posiada zadowalającej wiedzy dotyczącej opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym. |
3,0 | Absolwent posiada bardzo małą ale wystarczającą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym. | |
3,5 | Absolwent posiada niewielką wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym. | |
4,0 | Absolwent posiada dużą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym. | |
4,5 | Absolwent posiada szerogą i wnikliwą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym. | |
5,0 | Absolwent posiada bardzo szerogą i wnikliwą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_O02-3_U01 Absolwent potrafi wykonać analizę oraz dokonać krytyczną ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. | 2,0 | Absolwent nie potrafi wykonać zadowalająco analizę oraz krytyczną ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. |
3,0 | Absolwent potrafi na najniższym zadowalającym poziomie wykonać analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. | |
3,5 | Absolwent potrafi zadowalająco ale z pewnymi brakami wykonać analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. | |
4,0 | Absolwent potrafi wykonać na dobrym poziomie analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. | |
4,5 | Absolwent potrafi wykonać wnikliwą analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. | |
5,0 | Absolwent potrafi wykonać bardzo wnikliwą analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_O02-3_K01 Absolwent ma świadomość ważności i rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej. | 2,0 | Absolwent nie posiada zadowalającej świadomości ważności i nie rozumie ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej. |
3,0 | Absolwent posiada minimalny zadowalający poziom świadomości ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej. | |
3,5 | Absolwent posiada zadowalającą świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej. | |
4,0 | Absolwent posiada dobrą świadomość ważności i dobrze rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej. | |
4,5 | Absolwent posiada dość wysoką świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej. | |
5,0 | Absolwent posiada bardzo wysoką świadomość ważności i doskonale rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej. |
Literatura podstawowa
- Johnson H., Ocena projektów inwestycyjnych, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa, 2000
- Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000
- Ostrowska E., Ryzyko projektów inwestycyjnych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2002
- Rogowski W., Rachunek efektywności inwestycji, Wolters Kluwer Polska SA, Warszawa, 2013