Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Spajanie jednostek metalowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Spajanie jednostek metalowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z fizyki i elektrotechniki |
W-2 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z materiałoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami spajania jako technologii łączenia jednostek metalowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wymagania dot. zaliczenia laboratorium, przeszkolenie BHP - stanowiskowe. Zasady eksploatacji i obsługi sprzętu spawalniczego. | 1 |
T-L-2 | Instrukcje technologiczne spawania oraz dokumentacje technologiczne konstrukcji spajanych. | 2 |
T-L-3 | Konwencjonalne metody spawania: spawanie elektrodami otulonymi, spawanie w osłonach gazowych, spawanie łukiem krytym pod topnikiem. | 4 |
T-L-4 | Inne konwencjonalne metody spajania (zgrzewanie, lutowanie, klejenie). | 2 |
T-L-5 | Pomiar wybranych postaci odkształceń spawalniczych | 2 |
T-L-6 | Kontrola jakości złącz spajanych. | 3 |
T-L-7 | Zaliczenie formy zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Podstawy spajania oraz tych technologii w technice. Klasyfikacja procesów spajania metali oraz kierunki ich rozwoju. | 1 |
T-W-2 | Naprężniania i odkształcenia powstałe w wyniku procesów spajania oraz ich wpływ na wytwarzanie, eksploatację oraz bezpieczeństwo konstrukcji. | 2 |
T-W-3 | Charakterystyka stosowanych obecnie metody spajania. | 6 |
T-W-4 | Technologie spajania podstawowych stopów metali stosowanych w okrętownictwie. | 2 |
T-W-5 | Kontrola jakości połączeń spajanych. | 2 |
T-W-6 | Technologiczność konstrukcji spajanych | 1 |
T-W-7 | Zaliczenie formy zajęć. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 20 |
A-L-3 | Opracowanie sprawozdań | 14 |
49 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-2 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady). |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D16-2_W01 ma wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy jachtów | BJ_1A_W08 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-6, T-L-3, T-L-5, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4 | M-3, M-1, M-2 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D16-2_U01 potrafi nadzorować oraz ocenić wynik procesu spajania w budowie jachtów. | BJ_1A_U14 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-6, T-L-3, T-L-5, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4 | M-3, M-1, M-2 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D16-2_W01 ma wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy jachtów | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu podstaw spajania |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy jachtów na poziomie podstawowym | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy jachtów na poziomie średnim | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy jachtów na poziomie dobrym | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy jachtów na poziomie średniozaawansowanym | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy jachtów na poziomie zaawansowanym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D16-2_U01 potrafi nadzorować oraz ocenić wynik procesu spajania w budowie jachtów. | 2,0 | Student nie potrafi nadzorować oraz ocenić wyniku procesu spajania. |
3,0 | Student potrafi nadzorować proces spajania w budowie jachtów na poziomie podstawowym, ale nie potrafi ocenić jego wyniku. | |
3,5 | Student potrafi nadzorować oraz ocenić wynik procesu spajania w budowie jachtów na poziomie podstawowym. | |
4,0 | Student potrafi nadzorować oraz ocenić wynik procesu spajania w budowie jachtów na poziomie średnim. | |
4,5 | Student potrafi nadzorować oraz ocenić wynik procesu spajania w budowie jachtów na poziomie dobrym. . | |
5,0 | Student potrafi nadzorować oraz ocenić wynik procesu spajania w budowie jachtów na poziomie zaawansowanym. |
Literatura podstawowa
- Ferenc K., Spawalnictwo, WNT, Warszawa, 2007
- Pilarczyk J., Poradnik inżyniera. Spawalnictwo. Tom 1 oraz Tom 2, WNT, Warszawa, 2003
- Klimpel A., Podręcznik spawalnictwa. Tom I. Technologie spawania i cięcia, Politechnika Śląska, Gliwice, 2013
- Ferenc K., Ferenc J., Konstrukcje spawane. Połączenia, Wydanie trzecie, WNT, Warszawa, 2006
- Walczak W., Spawalnictwo. Ćwiczenia laboratoryjne, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2000
Literatura dodatkowa
- Dobaj E., Maszyny i urządzenia spawalnicze, Wydanie trzecie zmienione, WNT, Warszawa, 2005
- Ranatowski E., Elementy fizyki spajania metali, Wydawnictwa Uczelniane Akademii Techniczno-Rolniczej, Bydgoszcz, 1999