Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)
Sylabus przedmiotu Monitoring i regulacja warunków klimatycznych w procesach przemysłowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo techniczne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Monitoring i regulacja warunków klimatycznych w procesach przemysłowych | ||
Specjalność | Bezpieczeństwo systemów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomomość metod pomiarowych wielkości fizycznych |
W-2 | Znajomość podstawowych metod regulacji automatycznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszewrzenie wiedzy w tematyce wpływu warunków klimatycznych na jakość procesów produkcyjnych w oparciu o przykładowe technologie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Instruktaż BHP. Omówienie warunków zaliczenia formy zajęć. Wprowadzenie do programowania sterowników PLC. | 2 |
T-L-2 | Metody pomiaru temperatury i regulacji temperatury powietrza. | 4 |
T-L-3 | Pomiar wilgotności powietrza | 2 |
T-L-4 | Pomiary i regulacja prędkości powietrza | 4 |
T-L-5 | Wizualizacja rozkładu strumieni powietrza z użyciem kamery termowizyjnej | 2 |
T-L-6 | Zaliczenie formy zajęć | 1 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Instruktaż BHP. Przedstawienie warunków zaliczenia formy zajęć. Przedstawienie zagadnień projektu. Podział na podgrupy projektowe. | 2 |
T-P-2 | Analiza problemu projektu. Przygotowanie wstępnych założeń. | 4 |
T-P-3 | Analiza i dobór odpowiednich rozwiązań. | 6 |
T-P-4 | Weryfikacja dobranych rozwiązań. | 2 |
T-P-5 | Zaliczenie formy zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wymogi bezpieczeństwa pracy. Wymogi bezpieczeństwa i jakości procesów technologicznych. | 3 |
T-W-2 | Dynamika waruków klimatycznych jako obiektów obiektów sterowania | 4 |
T-W-3 | Metody pomiarów warunków klimatycznych. Czujniki. Metody pomiarowe. Błędy pomiarowe. Przetworniki analogowo/cyfrowe. Zakłócenia w obwodach pomiarowych. | 6 |
T-W-4 | Systemy monitoringu i wizualizacji. | 6 |
T-W-5 | Wymogi warunków klimatyczny na przykładzie procesów aplikacji powłok lakiewrniczych. | 5 |
T-W-6 | Identyfikacja i modelowanie dynamiki wybranych elementów instalacji klimatyzacji. | 4 |
T-W-7 | Zaliczenie wykładu | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Opracowanie wyników | 10 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Przeglądzanie materiałów źródłowych | 7 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Praca wsłasna, analiza literatury. | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca |
M-2 | Metoda aktywizująca |
M-3 | Metoda praktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Metoda podsumowująca |
S-2 | Ocena formująca: Metoda formująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D2-15_W01 Zna współczesne metody projektowania i tworzenia systemów monitoringu w procesach produkcyjnych | BTE_1A_W03, BTE_1A_W25 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D2-15_U01 Potrafi sformułować wstępne wymagania dla systemu monitorigu i sterowania nikroklimatem w danym procesie technologicznym, wybrać odpowiednie narzędzie do realizacji takiego systemu | BTE_1A_U01 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D2-15_K01 Ma świadomość potrzeb oraz korzyści ze stosowania systemów monitoringu w prcesach technologicznych | BTE_1A_K01, BTE_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D2-15_W01 Zna współczesne metody projektowania i tworzenia systemów monitoringu w procesach produkcyjnych | 2,0 | |
3,0 | zna podstawowe metody pomiarów oraz tworzenia systemów monitoringu i sterowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D2-15_U01 Potrafi sformułować wstępne wymagania dla systemu monitorigu i sterowania nikroklimatem w danym procesie technologicznym, wybrać odpowiednie narzędzie do realizacji takiego systemu | 2,0 | |
3,0 | potrafi sformułować podstawowe zadania dla systemu monitoringu i sterowania w wybranym procesie technologicznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D2-15_K01 Ma świadomość potrzeb oraz korzyści ze stosowania systemów monitoringu w prcesach technologicznych | 2,0 | |
3,0 | Rozumie zagrożenia i widzi korzyści ze stosowania systemów monitoringu sterowaniia mikroklimatem w procesach technologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kabza Z., Krystyna Kostyrko K., Zator S., Łobzowski A., Szkolnikowski A., Regulacja mikroklimatu pomieszczenia, Agenda Wydawnicza PAK, Warszawa, 2005