Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: technologia rybna
Sylabus przedmiotu Zarządzanie i marketing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie i marketing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Formicki <Krzysztof.Formicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Brocki <Wojciech.Brocki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy zarzadzania, mikroekonomia. Podstawowa wiedza z zakresu zarzadzania organizacjami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student powinien umiec wyjasnic istote działalnosci przedsiebiorstwa, scharakteryzowac formy organizacyjno-prawne przedsiebiorstw, omówic proces zarzadzania przedsiebiorstwem i podstawowe funkcje zarzadzania. Powinien równie¿ umiec scharakteryzowac cele, zadania i działalnosc poszczególnych funkcji biznesowych w przedsiebiorstwie. Student powinien nabyc umiejetnosc systemowego podejscia do zarzadzania przedsiebiorstwem, samodzielnie analizowac działalnosc, zachowania i zwiazki miedzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi przedsiebiorstwa oraz umiec kierowac mały zespołem roboczym. Student powinien zrozumiec role współdziałania, aktywnosci, kreatywnosci, przedsiebiorczosci wszystkich pracowników w osiaganiu sukcesu gospodarczego przedsiebiorstwa. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i znaczenie zarządzania w przedsiębiorstwie | 1 |
T-W-2 | Rodzaje przedsiębiorstw | 2 |
T-W-3 | System motywacyjny w przedsiębiorstwie | 2 |
T-W-4 | Kierowanie i praca menedżera | 3 |
T-W-5 | Narzędzia i style kierowania | 3 |
T-W-6 | Nowoczesne trendy w zarządzaniu | 2 |
T-W-7 | Gospodarowanie majątkiem trwałym i obrotowym w przedsiebiorstwie | 2 |
T-W-8 | Istota i znaczenie marketingu | 2 |
T-W-9 | Cena - istota, ustalanie, strategie cenowe | 4 |
T-W-10 | Promocja | 2 |
T-W-11 | Otoczenie marketingowe | 2 |
T-W-12 | Pojęcie produktu, rodzaje, cykl życia | 2 |
T-W-13 | Dystrybucja | 2 |
T-W-14 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | samodzielna praca studenta | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzian piesemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_A4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma odpowiednią wiedzę by definiować i objaśniać zagadnienia związane z zarzadzeniem przedsiębiorstwem. Potrafi charakteryzować i tłumaczyć metody zarządzania i określić najbardziej optymalna formę dla przedsiębiorstwa. | TZZ_2A_W15 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-14, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_A4_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu | TZZ_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_A4_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: chętny do pomocy, postępowanie zgodne z zasadami BHP i etyki, zdolny do samodzielnego podejmowania decyzji, zorientowany na nowe technologie | TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K02, TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-14, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_A4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma odpowiednią wiedzę by definiować i objaśniać zagadnienia związane z zarzadzeniem przedsiębiorstwem. Potrafi charakteryzować i tłumaczyć metody zarządzania i określić najbardziej optymalna formę dla przedsiębiorstwa. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem i marketingiem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_A4_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_A4_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: chętny do pomocy, postępowanie zgodne z zasadami BHP i etyki, zdolny do samodzielnego podejmowania decyzji, zorientowany na nowe technologie | 2,0 | |
3,0 | Student pracuje zgodnie z zasadmi bhp i etyki, samodzielnie podejmuje decyzje oraz wykorzystuje nowe technologie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Żurek J., Przedsiebiorstwo. Zasady działania, funkcjonowanie i rozwój, Fundacja Rozwoju UG, Gdańsk, 2007
- Griffin R.W., Podstawy zarzadzania organizacjami, PWN, Warszawa, 2007
- Bień W., Zarzadzanie finansami przedsiebiorstwa, Delfin, Warszawa, 2008
- A. K. Kozminski, W. Piotrowski, Zarzadzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2007
- Strużycki M, Zarzadzanie przedsiebiorstwem, Delfin, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Czerminski A. Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J., Zarzadzanie organizacjami, Dom Organizatora, Toruń, 2001
- Bozarth C., Handfield R.B., Wprowadzenie do zarzadzania operacjami i łancuchem dostaw, Helion, Gliwice, 2007