Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)

Sylabus przedmiotu Basics of entrepreneurship:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Aquaculture and Fisheries
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Basics of entrepreneurship
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca RCIiTT
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Ostrowska <Magdalena.Ostrowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 6 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1None

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The aim of the course include: - customer identification and matching, - market research methods, - minimum viable product, - valus proposition and business model.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Presentation of customer identification methods, taking into account their needs and expectations. Discussion of tools for market research and project development based on the Customer Development and Lean startup processes.2
T-A-2Discussion of the Minimum Viable Product (MVP) as a way to verify the assumptions of "product - market fit".2
T-A-3Presentation of the principles of creating an offer that meets customer expectations using Valus Proposition Canvas. Presentation of assumptions for the preparation of a company's work plan based on the Business Model Canvas.2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in classes3
A-A-2Self-study, project development2
A-A-3Study for assesment1
6

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Auditory classes

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_A02_W01
The student is able to define basic concepts in the field of entrepreneurship development, identify and match customers icludind relevant methods.
AQF_1A_W14C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_A02_U01
Student is able to apply tools related to entrepreneurship development, e.g. Business Model Canvas, Value Proposition Canvas
AQF_1A_U05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_A02_K01
Student is creative, has concern of constant self-development, take care of the effects of the work performed. Student follow the rules of ethics, is ready to work in a team and able to act as a leader.
AQF_1A_K05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_A02_W01
The student is able to define basic concepts in the field of entrepreneurship development, identify and match customers icludind relevant methods.
2,0
3,0Student acquired basic knowledge related to development of entrepreneurship.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_A02_U01
Student is able to apply tools related to entrepreneurship development, e.g. Business Model Canvas, Value Proposition Canvas
2,0
3,0Student has basic skills to use Business Model Canvas and Value Proposition Canvas
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_A02_K01
Student is creative, has concern of constant self-development, take care of the effects of the work performed. Student follow the rules of ethics, is ready to work in a team and able to act as a leader.
2,0
3,0Student meets basic cometence requirements.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Eric Ries, The Lean Startup ..., Currency, 2011
  2. Alexander Ostelwalder, Ywes Pigneur, Business Model Generation, John Wiley and Sons, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Presentation of customer identification methods, taking into account their needs and expectations. Discussion of tools for market research and project development based on the Customer Development and Lean startup processes.2
T-A-2Discussion of the Minimum Viable Product (MVP) as a way to verify the assumptions of "product - market fit".2
T-A-3Presentation of the principles of creating an offer that meets customer expectations using Valus Proposition Canvas. Presentation of assumptions for the preparation of a company's work plan based on the Business Model Canvas.2
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in classes3
A-A-2Self-study, project development2
A-A-3Study for assesment1
6
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_A02_W01The student is able to define basic concepts in the field of entrepreneurship development, identify and match customers icludind relevant methods.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_W14Student knows the general rules of creation and the individual entrepreneurship development. Student is able to use the legal norms in practice.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course include: - customer identification and matching, - market research methods, - minimum viable product, - valus proposition and business model.
Treści programoweT-A-1Presentation of customer identification methods, taking into account their needs and expectations. Discussion of tools for market research and project development based on the Customer Development and Lean startup processes.
T-A-2Discussion of the Minimum Viable Product (MVP) as a way to verify the assumptions of "product - market fit".
T-A-3Presentation of the principles of creating an offer that meets customer expectations using Valus Proposition Canvas. Presentation of assumptions for the preparation of a company's work plan based on the Business Model Canvas.
Metody nauczaniaM-1Auditory classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student acquired basic knowledge related to development of entrepreneurship.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_A02_U01Student is able to apply tools related to entrepreneurship development, e.g. Business Model Canvas, Value Proposition Canvas
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_U05Student has the ability to learn, e.g. to raise professional competences.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course include: - customer identification and matching, - market research methods, - minimum viable product, - valus proposition and business model.
Treści programoweT-A-1Presentation of customer identification methods, taking into account their needs and expectations. Discussion of tools for market research and project development based on the Customer Development and Lean startup processes.
T-A-2Discussion of the Minimum Viable Product (MVP) as a way to verify the assumptions of "product - market fit".
T-A-3Presentation of the principles of creating an offer that meets customer expectations using Valus Proposition Canvas. Presentation of assumptions for the preparation of a company's work plan based on the Business Model Canvas.
Metody nauczaniaM-1Auditory classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic skills to use Business Model Canvas and Value Proposition Canvas
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_A02_K01Student is creative, has concern of constant self-development, take care of the effects of the work performed. Student follow the rules of ethics, is ready to work in a team and able to act as a leader.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_K05Student is able to think and act in a creative, innovative and enterprising manner.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course include: - customer identification and matching, - market research methods, - minimum viable product, - valus proposition and business model.
Treści programoweT-A-1Presentation of customer identification methods, taking into account their needs and expectations. Discussion of tools for market research and project development based on the Customer Development and Lean startup processes.
T-A-2Discussion of the Minimum Viable Product (MVP) as a way to verify the assumptions of "product - market fit".
T-A-3Presentation of the principles of creating an offer that meets customer expectations using Valus Proposition Canvas. Presentation of assumptions for the preparation of a company's work plan based on the Business Model Canvas.
Metody nauczaniaM-1Auditory classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student meets basic cometence requirements.
3,5
4,0
4,5
5,0