Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo i ocena stanu upraw rolniczych
Sylabus przedmiotu Organizacja i rachunkowość gospodarstw rolnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo i ocena stanu upraw rolniczych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja i rachunkowość gospodarstw rolnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o funkcjonowaniu gospodarki rynkowej na poziomie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie przez studentów nowych narzędzi zarządzania gospodarstwem rolnym z uwzględnieniem systemu FADN |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Co to jest gospodarstwo rolnicze? (definicje i elementy składowe). Czynniki mające wpływ na organizację gospodarstw rolniczych. Kalkulacje rolnicze jako narzędzie wspomagające decyzje dotyczące sposobów organizacji gospodarstwa rolniczego (kalkulacje cząstkowe, kalkulacje kompleksowe). Zasady rachunkowości, system FADN, system finansowy w rolnictwie, zajęcia praktyczne dotyczące systemu FADN. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w zajęciach | 10 |
A-W-2 | konsultacje | 5 |
A-W-3 | samokształcenie | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-17_W01 Ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania niezbędną do prowadzenia gospodarstwa rolnego. | ROSUR_10-_W02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-17_U01 Ma umiejętności organizacyjne procesów produkcyjnych w gospodarstwie rolnym z uwzględnieniem ich kosztochłonności. | ROSUR_10-_U03, ROSUR_10-_U05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-17_K01 Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów i stosowania w praktyce najnowszych aktów prawnych. | ROSUR_10-_K03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-17_W01 Ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania niezbędną do prowadzenia gospodarstwa rolnego. | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę ekonomiczną, prawną, spoleczną i z zarządzania niezbędną do prowadzenia działalności rolniczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-17_U01 Ma umiejętności organizacyjne procesów produkcyjnych w gospodarstwie rolnym z uwzględnieniem ich kosztochłonności. | 2,0 | |
3,0 | Ma umiejętności organizacyjne procesów produkcyjnych w gospodarstwie rolnym z uwzględnieniem ich kosztochłonności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-17_K01 Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów i stosowania w praktyce najnowszych aktów prawnych. | 2,0 | |
3,0 | Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów i stosowania w praktyce najnowszych aktów prawnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ziętara, W., Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa rolniczego., FAPA, Warszawa, Warszawa, 2003
- Goraj, L., Mańko, S., Rachunkowość i analiza ekonomiczna w indywidualnym gospodarstwie rolnym., Difin., Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Sobczynski, T., Wpływ wielkości ekonomicznej gospodarstw rolniczych UE na ich możliwości rozwojowe. Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie., Warszawa, 2009