Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Kwiaty jadalne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kwiaty jadalne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 0,50,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 0,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student ma podstawową wiedzę z zakresu botaniki, chemii i biochemii.
W-2Student zna najważniejsze gatunki roślin ozdobnych, warzyw, owoców i ziół.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z gatunkami roślin o kwiatach jadalnych.
C-2Przekazanie studentom wiedzy na temat wartości biologicznej kwiatów jadalnych.
C-3Przekazanie studentom wiedzy na temat możliwości użytkowania kwiatów jadalnych - sposobów ich przechowywania i przetwarzania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Związki biologicznie czynne występujące w kwiatach jadalnych. Ocena wartości biologicznej kwiatów jadalnych wybranych gatunków roślin.6
T-A-2Sposoby przetwarzania kwiatów jadalnych.5
T-A-3Przechowywanie kwiatów jadalnych (warunki i parametry środowiska przechowalniczego, sposoby przedłużania trwałości przechowalniczej, opakowania).4
15
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych gatunków roślin o kwiatach jadalnych.5
T-W-2Specyfika uprawy roślin o kwiatach jadalnych.3
T-W-3Wykorzystanie kwiatów jadalnych w różnych kuchniach świata.4
T-W-4Mało znane kwiaty jadalne.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
15
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z temtyką ćwiczeń audytoryjnych
M-3Pokaz - prezentacja gatunków roślin o kwiatach jadalnych na kolekcji Katedry Ogrodnictwa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian w formie testu wielokrotnego wyboru

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_O04-K_W01
Student zna gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
OG_2A_W03C-1, C-3T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
OG_2A_O04-K_W02
Student posiada wiedzę z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
OG_2A_W07C-2T-A-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_O04-K_U01
Student ma umiejętność doboru odpowiednich technologii przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
OG_2A_U03C-3T-W-3, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3
OG_2A_O04-K_U02
Student analizuje procesy zachodzące w przechowywanym surowcu oraz wpływ najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
OG_2A_U06C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_O04-K_K01
Student ma świadomość znaczenia umiejętnego doboru surowca (kwiatów jadalnych) przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
OG_2A_K03, OG_2A_K04C-1T-W-4, T-W-1M-1, M-3S-3
OG_2A_O04-K_K02
Student ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
OG_2A_K01C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_O04-K_W01
Student zna gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
2,0Student nie zna gatunków roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfiki ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
3,0Student zna w stopniu podstawowym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
3,5Student zna w stopniu zadowalającym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
4,0Student zna w stopniu dobrym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
4,5Student zna w stopniu ponad dobrym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
OG_2A_O04-K_W02
Student posiada wiedzę z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
3,0Student posiada wiedzę w stopniu podstawowym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
3,5Student posiada wiedzę w stopniu zadowalającym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
4,5Student posiada wiedzę w stopniu ponad dobrym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_O04-K_U01
Student ma umiejętność doboru odpowiednich technologii przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
2,0Student nie ma umiejętności doboru odpowiednich technologii przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
3,0Student potrafi w stopniu podstawym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
4,0Student potrafi w stopniu dobrym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
OG_2A_O04-K_U02
Student analizuje procesy zachodzące w przechowywanym surowcu oraz wpływ najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
4,0Student potrafi w stopniu dobrym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_O04-K_K01
Student ma świadomość znaczenia umiejętnego doboru surowca (kwiatów jadalnych) przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
2,0Student nie ma świadomości znaczenia umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
3,0Student rozumie w stopniu podstawowym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
3,5Student rozumie w stopniu zadowalającym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
4,0Student rozumie w stopniu dobrym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
4,5Student rozumie w stopniu ponad dobrym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
5,0Student rozumie w stopniu bardzo dobrym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
OG_2A_O04-K_K02
Student ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
2,0Student nie ma świadomości ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
3,0Student w stopniu podstawowym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
3,5Student w stopniu zadowalającym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
4,0Student w stopniu dobrym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
4,5Student w stopniu ponad dobrym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
5,0Student w stopniu bardzo dobrym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)

Literatura podstawowa

  1. Małgorzata Kalemba-Drożdż, Kwiaty jadalne, Pascal, Bielsko-Biała, 2016
  2. Zin M., Utrwalanie i przechowywanie żywności, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Startek L., Mynett K., Rośliny ozdobne, Hortpress. Sp. z o.o., Warszawa, 2003
  2. Schaffner W., Rośliny lecznicze. Chemizm, działanie, zastosowanie, Wydaw. Multico, Warszawa, 1996

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Związki biologicznie czynne występujące w kwiatach jadalnych. Ocena wartości biologicznej kwiatów jadalnych wybranych gatunków roślin.6
T-A-2Sposoby przetwarzania kwiatów jadalnych.5
T-A-3Przechowywanie kwiatów jadalnych (warunki i parametry środowiska przechowalniczego, sposoby przedłużania trwałości przechowalniczej, opakowania).4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych gatunków roślin o kwiatach jadalnych.5
T-W-2Specyfika uprawy roślin o kwiatach jadalnych.3
T-W-3Wykorzystanie kwiatów jadalnych w różnych kuchniach świata.4
T-W-4Mało znane kwiaty jadalne.3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_O04-K_W01Student zna gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W03student ma pogłębioną wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie ogrodnictwa
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z gatunkami roślin o kwiatach jadalnych.
C-3Przekazanie studentom wiedzy na temat możliwości użytkowania kwiatów jadalnych - sposobów ich przechowywania i przetwarzania.
Treści programoweT-W-3Wykorzystanie kwiatów jadalnych w różnych kuchniach świata.
T-W-4Mało znane kwiaty jadalne.
T-W-2Specyfika uprawy roślin o kwiatach jadalnych.
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych gatunków roślin o kwiatach jadalnych.
T-A-2Sposoby przetwarzania kwiatów jadalnych.
T-A-3Przechowywanie kwiatów jadalnych (warunki i parametry środowiska przechowalniczego, sposoby przedłużania trwałości przechowalniczej, opakowania).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z temtyką ćwiczeń audytoryjnych
M-3Pokaz - prezentacja gatunków roślin o kwiatach jadalnych na kolekcji Katedry Ogrodnictwa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian w formie testu wielokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna gatunków roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfiki ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
3,0Student zna w stopniu podstawowym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
3,5Student zna w stopniu zadowalającym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
4,0Student zna w stopniu dobrym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
4,5Student zna w stopniu ponad dobrym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym gatunki roślin o kwiatach jadalnych oraz specyfikę ich uprawy, przechowywania i przetwarzania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_O04-K_W02Student posiada wiedzę z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W07student posiada wiedzę z zakresu wymagań jakościowych (fizycznych, chemicznych i mikrobiologicznych) dla owoców, nasion, warzyw, roślin ozdobnych i leczniczych oraz funkcjonowania rynku produktów ogrodniczych
Cel przedmiotuC-2Przekazanie studentom wiedzy na temat wartości biologicznej kwiatów jadalnych.
Treści programoweT-A-1Związki biologicznie czynne występujące w kwiatach jadalnych. Ocena wartości biologicznej kwiatów jadalnych wybranych gatunków roślin.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
3,0Student posiada wiedzę w stopniu podstawowym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
3,5Student posiada wiedzę w stopniu zadowalającym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
4,5Student posiada wiedzę w stopniu ponad dobrym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym z zakresu wartości biologicznej najważniejszych gatunków o kwiatach jadalnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_O04-K_U01Student ma umiejętność doboru odpowiednich technologii przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U03student posiada umiejętność doboru technologii stosowanych w ogrodnictwie oraz ich modyfikacji w odniesieniu do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, ochrony zdrowia ludzi i zwierząt
Cel przedmiotuC-3Przekazanie studentom wiedzy na temat możliwości użytkowania kwiatów jadalnych - sposobów ich przechowywania i przetwarzania.
Treści programoweT-W-3Wykorzystanie kwiatów jadalnych w różnych kuchniach świata.
T-A-2Sposoby przetwarzania kwiatów jadalnych.
T-A-3Przechowywanie kwiatów jadalnych (warunki i parametry środowiska przechowalniczego, sposoby przedłużania trwałości przechowalniczej, opakowania).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z temtyką ćwiczeń audytoryjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian w formie testu wielokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma umiejętności doboru odpowiednich technologii przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
3,0Student potrafi w stopniu podstawym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
4,0Student potrafi w stopniu dobrym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym dobrać odpowiednie technologie przechowywania i przetwarzania w odniesieniu do konkretnych gatunków roślin o kwiatach jadalnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_O04-K_U02Student analizuje procesy zachodzące w przechowywanym surowcu oraz wpływ najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U06student samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski oraz rozwija te umiejętności przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Przekazanie studentom wiedzy na temat wartości biologicznej kwiatów jadalnych.
C-3Przekazanie studentom wiedzy na temat możliwości użytkowania kwiatów jadalnych - sposobów ich przechowywania i przetwarzania.
Treści programoweT-A-1Związki biologicznie czynne występujące w kwiatach jadalnych. Ocena wartości biologicznej kwiatów jadalnych wybranych gatunków roślin.
T-A-2Sposoby przetwarzania kwiatów jadalnych.
T-A-3Przechowywanie kwiatów jadalnych (warunki i parametry środowiska przechowalniczego, sposoby przedłużania trwałości przechowalniczej, opakowania).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z temtyką ćwiczeń audytoryjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
4,0Student potrafi w stopniu dobrym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym dokonać analizy procesów zachodzących w przechowywanym surowcu oraz wpływu najważniejszych technik przetwarzania na wartość biologiczną kwiatów jadalnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_O04-K_K01Student ma świadomość znaczenia umiejętnego doboru surowca (kwiatów jadalnych) przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K03student ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję plonów ogrodniczych wysokiej jakości z uwzględnieniem aspektów ochrony i kształtowania środowiska naturalnego
OG_2A_K04student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego ogrodnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z gatunkami roślin o kwiatach jadalnych.
Treści programoweT-W-4Mało znane kwiaty jadalne.
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych gatunków roślin o kwiatach jadalnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-3Pokaz - prezentacja gatunków roślin o kwiatach jadalnych na kolekcji Katedry Ogrodnictwa
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian w formie testu wielokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
3,0Student rozumie w stopniu podstawowym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
3,5Student rozumie w stopniu zadowalającym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
4,0Student rozumie w stopniu dobrym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
4,5Student rozumie w stopniu ponad dobrym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
5,0Student rozumie w stopniu bardzo dobrym swoją odpowiedzialność za dokonanie umiejętnego doboru surowca – kwiatów jadalnych, przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_O04-K_K02Student ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z gatunkami roślin o kwiatach jadalnych.
C-2Przekazanie studentom wiedzy na temat wartości biologicznej kwiatów jadalnych.
C-3Przekazanie studentom wiedzy na temat możliwości użytkowania kwiatów jadalnych - sposobów ich przechowywania i przetwarzania.
Treści programoweT-W-3Wykorzystanie kwiatów jadalnych w różnych kuchniach świata.
T-W-4Mało znane kwiaty jadalne.
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych gatunków roślin o kwiatach jadalnych.
T-A-1Związki biologicznie czynne występujące w kwiatach jadalnych. Ocena wartości biologicznej kwiatów jadalnych wybranych gatunków roślin.
T-A-2Sposoby przetwarzania kwiatów jadalnych.
T-A-3Przechowywanie kwiatów jadalnych (warunki i parametry środowiska przechowalniczego, sposoby przedłużania trwałości przechowalniczej, opakowania).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z temtyką ćwiczeń audytoryjnych
M-3Pokaz - prezentacja gatunków roślin o kwiatach jadalnych na kolekcji Katedry Ogrodnictwa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian w formie testu wielokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
3,0Student w stopniu podstawowym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
3,5Student w stopniu zadowalającym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
4,0Student w stopniu dobrym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
4,5Student w stopniu ponad dobrym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)
5,0Student w stopniu bardzo dobrym ma świadomość ważności dokształcania w zakresie poszerzania asortymentu rynku produktów ogrodniczych o nowe rozwiązania (gatunki, odmiany, technologie przechowywania i przetwarzania)