Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przegląd literatury dot. tematyki pracy dyplomowej. Udział w seminariach. |
W-2 | Znajomość i umiejętnośc zastosowania metod statystycznych w naukach przyrodniczych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukończenie pracy dyplomowej |
C-2 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Praca dyplomowa ma charakter projektowy / badawczy. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Zdefiniowanie problemu badawczego, okreslenie zakresu pracy, wybór metodyki pracy. | 30 |
A-PD-2 | Wybór literatury związanej z pracą dyplomową, opracowanie przeglądu literatury. | 100 |
A-PD-3 | Konsultacje z opiekunem pracy | 5 |
A-PD-4 | Przygotowanie pracy dyplomowej | 300 |
A-PD-5 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego, w tym dokumentacji | 15 |
450 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminaria dyplomowe |
M-2 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas konsultacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Recenzja pracy |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin dyplomowy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_A06_W01 Student ma wiedzę zgodną z zakresem i celem pracy | OS_1A_W01, OS_1A_W03, OS_1A_W06 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_A06_U01 Student posiada umiejetności pisania pracy dyplomowej oraz jej prezentacji | OS_1A_U10, OS_1A_U11, OS_1A_U12 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_A06_K01 Student ma świadomość konieczności ciągłego pogłębiania wiedzy, jest otwarty na krytykę i rozwiązuje problemy badawcze | OS_1A_K07, OS_1A_K06, OS_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_A06_W01 Student ma wiedzę zgodną z zakresem i celem pracy | 2,0 | student nie zna treści swojej pracy |
3,0 | student niewystarczajaco referuje cele i wyniki badań | |
3,5 | student w sposób jasny przedstawia cel i wyniki poracy dyplomowej | |
4,0 | student porównuje uzyskane wyniki z osiągnięciami innych autorów | |
4,5 | student jest dobrze zorientowany w zakresie przedmiotu kierunkowego | |
5,0 | student bardzo dobrze przedstawia swoją prace i ma pełną wiedzę w zakresie zadawanych pytań |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_A06_U01 Student posiada umiejetności pisania pracy dyplomowej oraz jej prezentacji | 2,0 | student nie umie porzedstawić metodyki pracy |
3,0 | student bardzo ogólnie umie opisać metodykę pracy i wyniki | |
3,5 | student umie zreferować swoją pracę dyplomową | |
4,0 | student umie zaprezentować pracę multimedialnie | |
4,5 | student umie prowadzić dyskusję nt pracy | |
5,0 | student bardzo dobrze przedstawia pracę i odpowiada na zadane pytania |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_A06_K01 Student ma świadomość konieczności ciągłego pogłębiania wiedzy, jest otwarty na krytykę i rozwiązuje problemy badawcze | 2,0 | student ma ograniczona wiedzę wyłącznie do tematyki pracy |
3,0 | student ma świdomość możliwości innego podejścia do opracowanego tematu | |
3,5 | student podejmuje dyskusje nad możliwymi innymi rozwiązaniami | |
4,0 | student jest otwarty na krytykę i otrzymane uwagi | |
4,5 | student ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy | |
5,0 | student wykazuje się pogłębioną wiedzą |
Literatura podstawowa
- Literatura zwiazana z pracą dyplomową, zależna od specjalności dyplomanta., 2011