Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie w architekturze krajobrazu i prowadzenie firmy projektowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie w architekturze krajobrazu i prowadzenie firmy projektowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu technicznych aspektów projektowania krajobrazu.
W-2Podstawowe wiadomości na temat urządzania i pielęgnacji terenów zieleni.
W-3Podstawowe wiadomości z zakresu materiałoznawstwa i znajomości roślin ozdobnych.
W-4Podstawowe wiadomości w zakresie kosztorysowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student posiada teoretyczną wiedzę na temat charakterystyki zarządzania firmą z branży architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonać analizę rynku, określić zakres swojej działalności oraz dobrać narzędzia do realizacji zadań.
C-3Student jest w stanie samodzielnie napisać biznes-plan firmy projektowej.
C-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalności gospodarczej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.1
T-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.1
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.1
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.1
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.1
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.1
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.1
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.1
T-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.1
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział studenta w wykładach10
A-W-2Udział studenta w konsultacjach10
A-W-3Opracowanie biznes-planu firmy projektowej10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C16_W01
Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie problematyki prowadzenia firmy projektowej.
AK_2A_W13C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C16_U01
Student potrafi przeprowadzić analizę rynku i opracować biznes plan firmy. Jest w stanie określić potrzebne narzędzia realizacji zadań w firmie. Student zna obowiązujące w kraju normy prawno-administracyjne dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również wiedzę w zakresie podstawowych form marketingu, nawiązywania relacji z klientami, zarządzania bazą klientów oraz formami umów o realizację zleceń projektowych.
AK_2A_U08C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C16_K01
Student potrafi zarządzać firmą projektową w branży architektury krajobrazu.
AK_2A_K05, AK_2A_K06C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C16_W01
Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie problematyki prowadzenia firmy projektowej.
2,0
3,0Student posiada podstawowe informacje dotyczące formalno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. Posiada podstawową wiedzę na temat konstrukcji i działania firmy projektowej zajmującej się projektowanie krajobrazu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C16_U01
Student potrafi przeprowadzić analizę rynku i opracować biznes plan firmy. Jest w stanie określić potrzebne narzędzia realizacji zadań w firmie. Student zna obowiązujące w kraju normy prawno-administracyjne dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również wiedzę w zakresie podstawowych form marketingu, nawiązywania relacji z klientami, zarządzania bazą klientów oraz formami umów o realizację zleceń projektowych.
2,0
3,0Student potrafi napisać kompletny biznes-plan firmy projektowej z branży architektury krajobrazu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C16_K01
Student potrafi zarządzać firmą projektową w branży architektury krajobrazu.
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady dotyczące formalno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również kompetencje w zakresie profesjonalnej obsługi klientów oraz zarządzania zespołem projektowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. H. Godlewska-Majkowska, Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę?, SGH w Warszawie, Warszawa, 2009
  2. Włodzimierz Markowski, ABC small business’u, Marcus s.c., Warszawa, 2015

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.1
T-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.1
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.1
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.1
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.1
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.1
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.1
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.1
T-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.1
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział studenta w wykładach10
A-W-2Udział studenta w konsultacjach10
A-W-3Opracowanie biznes-planu firmy projektowej10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C16_W01Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie problematyki prowadzenia firmy projektowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W13ma pogłębioną znajomość procedur związanych z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu, a także prowadzeniem działalności gospodarczej w obszarze projektowania krajobrazu
Cel przedmiotuC-3Student jest w stanie samodzielnie napisać biznes-plan firmy projektowej.
C-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalności gospodarczej.
C-1Student posiada teoretyczną wiedzę na temat charakterystyki zarządzania firmą z branży architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonać analizę rynku, określić zakres swojej działalności oraz dobrać narzędzia do realizacji zadań.
Treści programoweT-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.
T-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.
T-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe informacje dotyczące formalno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. Posiada podstawową wiedzę na temat konstrukcji i działania firmy projektowej zajmującej się projektowanie krajobrazu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C16_U01Student potrafi przeprowadzić analizę rynku i opracować biznes plan firmy. Jest w stanie określić potrzebne narzędzia realizacji zadań w firmie. Student zna obowiązujące w kraju normy prawno-administracyjne dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również wiedzę w zakresie podstawowych form marketingu, nawiązywania relacji z klientami, zarządzania bazą klientów oraz formami umów o realizację zleceń projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U08Umie zaplanować i wykonać pod kierunkiem opiekuna naukowego zadania badawcze oraz ekspertyzy z zakresu architektury krajobrazu, potrafi formułować i testować hipotezy związane z tymi zadaniami, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Student jest w stanie samodzielnie napisać biznes-plan firmy projektowej.
C-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalności gospodarczej.
C-1Student posiada teoretyczną wiedzę na temat charakterystyki zarządzania firmą z branży architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonać analizę rynku, określić zakres swojej działalności oraz dobrać narzędzia do realizacji zadań.
Treści programoweT-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.
T-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.
T-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi napisać kompletny biznes-plan firmy projektowej z branży architektury krajobrazu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C16_K01Student potrafi zarządzać firmą projektową w branży architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
AK_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-3Student jest w stanie samodzielnie napisać biznes-plan firmy projektowej.
C-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalności gospodarczej.
C-1Student posiada teoretyczną wiedzę na temat charakterystyki zarządzania firmą z branży architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonać analizę rynku, określić zakres swojej działalności oraz dobrać narzędzia do realizacji zadań.
Treści programoweT-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.
T-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.
T-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady dotyczące formalno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również kompetencje w zakresie profesjonalnej obsługi klientów oraz zarządzania zespołem projektowym.
3,5
4,0
4,5
5,0