Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Stylizacja wnętrz roślinami ozdobnymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Stylizacja wnętrz roślinami ozdobnymi | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza podstawowa z zakresu znajomości roślin ozdobnych i zasad kompozycji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z najważniejszymi stylami dekoracji wnętrz roślinami oraz gatunkami roślin charakterystycznych dla poszczególnych epok i rodzajów wnętrz |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz. | 8 |
T-W-2 | Dobór materiału roślinnego do określonych wnętrz. | 2 |
T-W-3 | Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi. | 2 |
T-W-4 | Stylizacja wnętrz sakralnych roślinami ozdobnymi. | 2 |
T-W-5 | Stylizacja wnętrz mieszkalnych roślinami ozdobnymi. | 2 |
T-W-6 | Stylizacja roślinami ozdobnymi wnętrz użyteczności publicznej. | 2 |
T-W-7 | Stylizacja wnętrz handlowych roślinami ozdobnymi. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | obecność na wykładach | 20 |
A-W-2 | analiza literatury | 10 |
A-W-3 | konsultacje | 10 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie) |
M-2 | metoda eksponująca (film) |
M-3 | metoda problemowa (wykład problemowy) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test kontrolny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O13.2_W01 student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | AK_1A_W10 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O13.2_U01 dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz | AK_1A_U04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O13.2_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań | AK_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O13.2_W01 student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | 2,0 | student nie rozróżnia rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę na temat rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
3,5 | student w stopniu podstawowym rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
4,0 | student dobrze opanował wiedzę z zakresu stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O13.2_U01 dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz | 2,0 | student nie potrafi dobać roślin ozdobnych do stylizacji określonego wnętrza |
3,0 | student w stopniu podstawowym dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza z pomocą nauczyciela | |
3,5 | student samodzielnie dobiera w stopniu podstawowym rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza | |
4,0 | student poprawnie dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza | |
4,5 | student dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza | |
5,0 | student bardzo dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O13.2_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań | 2,0 | student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi |
3,0 | student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
3,5 | student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
4,0 | student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
4,5 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest chętny do wyrażania opinii | |
5,0 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu florystyki i sztuki użytkowej |
Literatura podstawowa
- Czekalski M., Rośliny ozdobne do dekoracji wnętrz, Wydawnictwa Dydaktyczne Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań, 1996
Literatura dodatkowa
- Lersch G., Floral Arrangement Based on Principles of Floral Design, FloralDesign Edition, 2005
- Hunter N. T., The Art of Floral Design, The Thomson Learning, USA, 2000, 2