Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie krajobrazu (park tematyczny):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie krajobrazu (park tematyczny)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 20 2,00,50zaliczenie
projektyP5 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z odrębnością funkcjonalno-przestrzenną parków tematycznych jako przestrzeni publicznej w zieleni miejskiej wraz z zasadami ich kształtowania.
C-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania oceny warunków funkcjonowania parków tematycznych, relacji z otoczeniem, atrakcyjności rekreacyjnej i krajobrazowej oraz możliwości doboru odpowiednich rozwiązań podniesienia jakości i ożywienia parków.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej, społecznie wrazliwej i kreatywnej w poszukiwaniu rozwiązań projektowych dla przetrzeni parków tematycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Sporządzenie projektu zagospodarowania terenu parku tematycznego, poprzedzony wykonaniem analiz walorów i problemów obszaru parku, uwarunkowan przestrzenno-użytkowych wynikajacych z tematu parku i potrzeb jego użytkowników, położenia i sąsiedztwa parku. Projekt obejmuje sporzadzenie koncepcji zagospodarowania calosci parku oraz szczegółowego projektu zagospodarowania wybranego jego fragmentu projektowanego jako główna przestrzeń rekreacji w parku.30
30
wykłady
T-W-1Geneza i typy parków tematycznych. Specyfika i potrzeby adresatów poszczególnych typów parków tematycznych.6
T-W-2Przedstawienie problematyki współczesnych definicji i klasyfikacji zieleni miejskiej. Park tematyczny w strukturze miasta: wartość ciągłości funkcjonalno - przestrzennej terenów zieleni miejskiej. Dostępność fizyczna parków tematycznych.4
T-W-3Elementy decydujące o społecznej atrakcyjności parków tematycznych – Aspekty funkcjonalny i stylistyczny. Wykorzystanie wartości kulturowych w kształtowaniu parków tematycznych.4
T-W-4Przegląd wzorcowych form i rodzajów współczesnych parków tematycznych z ich analizą użytkową i stylistyczną. Prezentacje i zaliczenie.6
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1ćwiczenia projektowe30
A-P-2samodzielna praca nad projektem30
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie prezentacji na temat wybranego współczesnego parku tematycznego.10
A-W-3Czytanie wskazanej literatury10
A-W-4Poszukiwania inspiracji15
A-W-5Studia terenowe w przestrzeni parkowej5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2metoda przypadków, prezentacje
M-3metoda sytuacyjna, zajęcia terenowe
M-4dyskusja dydaktyczna
M-5metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Prezentacja przedstawiająca studium projektu istniejącego współczesnego parku tematycznego - charakterystykę i ocenę zastosowanych rozwiązań przestrzennych, programowych i symbolicznych. Ocenie podlega umiejętność analizy i syntezy, wykorzystanie wiedzy o znaczeniu i zasadach kształtowania parków tematycznych, wrażliwość i indywidualizm podejścia.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt zagospodarowania parku tematycznego. Ocenie podlega poprawność, adekwatność i atrakcyjność programu funkcjonalnego, dostosowanie, jakość i indywidualność rozwiązań przestrzennych oraz estetyka i czytelność podania.
S-3Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny. Ocena analiz terenu i przejętych wytycznych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O03.2_W01
Zna metody i kryteria oceny atrakcyjności rekreacyjnej, dostępności i jakości przestrzenno-krajobrazowych parków tematycznych oraz historyczne i współczesne tendencje w ich projektowaniu.
AK_1A_W07C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O03.2_U01
Student potrafi dokonać analizy i oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym i przestrzenno-krajobrazowym oraz zaprojektować przestrzeń parku adekwatnie do zastanych uwarunkowń i potrzeb.
AK_1A_U03, AK_1A_U06C-2T-P-1M-5, M-2, M-3S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O03.2_K01
Student wykazuje wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku miejskiego jako rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
AK_1A_K06, AK_1A_K07C-3T-P-1, T-W-3, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O03.2_W01
Zna metody i kryteria oceny atrakcyjności rekreacyjnej, dostępności i jakości przestrzenno-krajobrazowych parków tematycznych oraz historyczne i współczesne tendencje w ich projektowaniu.
2,0Student nie zna metod ani kryteriów oceny parków tematycznych. Nie określa historycznych i współczesnych tendencji w ich projektowaniu.
3,0Student zna pobieżnie metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić niektóre historyczne i współczesne tendencje w ich projektowaniu.
3,5Student zna podstawowe metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić niektóre historyczne i współczesne tendencje w ich projektowaniu.
4,0Student dobrze zna metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić większość historycznych i współczesnych tendencji w ich projektowaniu.
4,5Student bardzo dobrze zna metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić i scharakteryzować większość historycznych i współczesnych tendencji w ich projektowaniu. Potrafi przytoczyć liczne przykłady.
5,0Student bardzo dobrze zna metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić i obrazowo scharakteryzować większość historycznych i współczesnych tendencji w ich projektowaniu. Potrafi przytoczyć liczne przykłady naświetlając rozwiązania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O03.2_U01
Student potrafi dokonać analizy i oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym i przestrzenno-krajobrazowym oraz zaprojektować przestrzeń parku adekwatnie do zastanych uwarunkowń i potrzeb.
2,0Student nie potrafi dokonać oceny parku tematycznego w wymiarze programowym ani przestrzenno-krajobrazowym.
3,0Student potrafi dokonać podstawowej oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, jednak ma problem ze sformułowaniem pożądanych kierunków przekształceń.
3,5Student potrafi dokonać podstawowej oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, projektuje pożądane kierunki przekształceń, jednak nie ustrzega się drobnych błędów.
4,0Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, poprawnie projektuje pożądane kierunki zmian, cechujące się wysoką wartością merytoryczną. Rozwiązania projektowe stanowią spójną i dobrą propozycję, a sposób ich podania jest czytelny.
4,5Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, bezbłędnie projektuje pożądane kierunki zmian, cechujące się wysoką wartością merytoryczną. Rozwiązania projektowe stanowią spójną i bardzo dobrą propozycję, a sposób ich podania jest czytelny i atrakcyjny wizualnie.
5,0Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, bezbłędnie projektuje pożądane kierunki zmian, cechujące się wysoką wartością merytoryczną. Rozwiązania projektowe stanowią spójną i wzjątkową propozycję a sposób ich podania jest czytelny i bardzo atrakcyjny wizualnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O03.2_K01
Student wykazuje wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku miejskiego jako rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
2,0Student nie wykazuje wrażliwości na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
3,0Student wykazuje niewielką wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
3,5Student wykazuje podstawową wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
4,0Student wykazuje dużą wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
4,5Student wykazuje dużą wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej, ma swobodę dyskusji w tym zakresie.
5,0Student wykazuje dużą wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej, ma swobodę dyskusji oraz przytacza liczne odniesienia w tym obszarze.

Literatura podstawowa

  1. Boehm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
  2. Zachariasz A., Tereny zieleni miejskiej – aspekty architektoniczno – planistyczne, Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2001
  3. Hayward J., Urban parks: Research, planning and social change [w:] Public places and spaces., New York, 1989
  4. Marcus C., Francis C., People Places, Design Guidelines for Urban Spaces, New York, 1998
  5. Bernacki K., Idea parku miejskiego po 1982 roku. (praca doktorska), Politechnika Wrocławska, Wrocław, 2009
  6. Sutkowska E., Kształtowanie przestrzeni publicznej w systemie zieleni miejskiej na przykładzie Szczecina. Praca doktorska, Szczecin, 2007

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Sporządzenie projektu zagospodarowania terenu parku tematycznego, poprzedzony wykonaniem analiz walorów i problemów obszaru parku, uwarunkowan przestrzenno-użytkowych wynikajacych z tematu parku i potrzeb jego użytkowników, położenia i sąsiedztwa parku. Projekt obejmuje sporzadzenie koncepcji zagospodarowania calosci parku oraz szczegółowego projektu zagospodarowania wybranego jego fragmentu projektowanego jako główna przestrzeń rekreacji w parku.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Geneza i typy parków tematycznych. Specyfika i potrzeby adresatów poszczególnych typów parków tematycznych.6
T-W-2Przedstawienie problematyki współczesnych definicji i klasyfikacji zieleni miejskiej. Park tematyczny w strukturze miasta: wartość ciągłości funkcjonalno - przestrzennej terenów zieleni miejskiej. Dostępność fizyczna parków tematycznych.4
T-W-3Elementy decydujące o społecznej atrakcyjności parków tematycznych – Aspekty funkcjonalny i stylistyczny. Wykorzystanie wartości kulturowych w kształtowaniu parków tematycznych.4
T-W-4Przegląd wzorcowych form i rodzajów współczesnych parków tematycznych z ich analizą użytkową i stylistyczną. Prezentacje i zaliczenie.6
20

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1ćwiczenia projektowe30
A-P-2samodzielna praca nad projektem30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie prezentacji na temat wybranego współczesnego parku tematycznego.10
A-W-3Czytanie wskazanej literatury10
A-W-4Poszukiwania inspiracji15
A-W-5Studia terenowe w przestrzeni parkowej5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O03.2_W01Zna metody i kryteria oceny atrakcyjności rekreacyjnej, dostępności i jakości przestrzenno-krajobrazowych parków tematycznych oraz historyczne i współczesne tendencje w ich projektowaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z odrębnością funkcjonalno-przestrzenną parków tematycznych jako przestrzeni publicznej w zieleni miejskiej wraz z zasadami ich kształtowania.
Treści programoweT-W-3Elementy decydujące o społecznej atrakcyjności parków tematycznych – Aspekty funkcjonalny i stylistyczny. Wykorzystanie wartości kulturowych w kształtowaniu parków tematycznych.
T-W-2Przedstawienie problematyki współczesnych definicji i klasyfikacji zieleni miejskiej. Park tematyczny w strukturze miasta: wartość ciągłości funkcjonalno - przestrzennej terenów zieleni miejskiej. Dostępność fizyczna parków tematycznych.
T-W-1Geneza i typy parków tematycznych. Specyfika i potrzeby adresatów poszczególnych typów parków tematycznych.
T-W-4Przegląd wzorcowych form i rodzajów współczesnych parków tematycznych z ich analizą użytkową i stylistyczną. Prezentacje i zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2metoda przypadków, prezentacje
M-3metoda sytuacyjna, zajęcia terenowe
M-4dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacja przedstawiająca studium projektu istniejącego współczesnego parku tematycznego - charakterystykę i ocenę zastosowanych rozwiązań przestrzennych, programowych i symbolicznych. Ocenie podlega umiejętność analizy i syntezy, wykorzystanie wiedzy o znaczeniu i zasadach kształtowania parków tematycznych, wrażliwość i indywidualizm podejścia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna metod ani kryteriów oceny parków tematycznych. Nie określa historycznych i współczesnych tendencji w ich projektowaniu.
3,0Student zna pobieżnie metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić niektóre historyczne i współczesne tendencje w ich projektowaniu.
3,5Student zna podstawowe metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić niektóre historyczne i współczesne tendencje w ich projektowaniu.
4,0Student dobrze zna metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić większość historycznych i współczesnych tendencji w ich projektowaniu.
4,5Student bardzo dobrze zna metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić i scharakteryzować większość historycznych i współczesnych tendencji w ich projektowaniu. Potrafi przytoczyć liczne przykłady.
5,0Student bardzo dobrze zna metody i kryteria oceny parków tematycznych. Potrafi określić i obrazowo scharakteryzować większość historycznych i współczesnych tendencji w ich projektowaniu. Potrafi przytoczyć liczne przykłady naświetlając rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O03.2_U01Student potrafi dokonać analizy i oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym i przestrzenno-krajobrazowym oraz zaprojektować przestrzeń parku adekwatnie do zastanych uwarunkowń i potrzeb.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
AK_1A_U06stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów; ma świadomość potrzeby dokształcania przez całe życie i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania oceny warunków funkcjonowania parków tematycznych, relacji z otoczeniem, atrakcyjności rekreacyjnej i krajobrazowej oraz możliwości doboru odpowiednich rozwiązań podniesienia jakości i ożywienia parków.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie projektu zagospodarowania terenu parku tematycznego, poprzedzony wykonaniem analiz walorów i problemów obszaru parku, uwarunkowan przestrzenno-użytkowych wynikajacych z tematu parku i potrzeb jego użytkowników, położenia i sąsiedztwa parku. Projekt obejmuje sporzadzenie koncepcji zagospodarowania calosci parku oraz szczegółowego projektu zagospodarowania wybranego jego fragmentu projektowanego jako główna przestrzeń rekreacji w parku.
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-2metoda przypadków, prezentacje
M-3metoda sytuacyjna, zajęcia terenowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny. Ocena analiz terenu i przejętych wytycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt zagospodarowania parku tematycznego. Ocenie podlega poprawność, adekwatność i atrakcyjność programu funkcjonalnego, dostosowanie, jakość i indywidualność rozwiązań przestrzennych oraz estetyka i czytelność podania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać oceny parku tematycznego w wymiarze programowym ani przestrzenno-krajobrazowym.
3,0Student potrafi dokonać podstawowej oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, jednak ma problem ze sformułowaniem pożądanych kierunków przekształceń.
3,5Student potrafi dokonać podstawowej oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, projektuje pożądane kierunki przekształceń, jednak nie ustrzega się drobnych błędów.
4,0Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, poprawnie projektuje pożądane kierunki zmian, cechujące się wysoką wartością merytoryczną. Rozwiązania projektowe stanowią spójną i dobrą propozycję, a sposób ich podania jest czytelny.
4,5Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, bezbłędnie projektuje pożądane kierunki zmian, cechujące się wysoką wartością merytoryczną. Rozwiązania projektowe stanowią spójną i bardzo dobrą propozycję, a sposób ich podania jest czytelny i atrakcyjny wizualnie.
5,0Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości oceny parku tematycznego w wymiarze programowym i przestrzenno-krajobrazowym, bezbłędnie projektuje pożądane kierunki zmian, cechujące się wysoką wartością merytoryczną. Rozwiązania projektowe stanowią spójną i wzjątkową propozycję a sposób ich podania jest czytelny i bardzo atrakcyjny wizualnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O03.2_K01Student wykazuje wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku miejskiego jako rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K06rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
AK_1A_K07ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie postawy otwartej, społecznie wrazliwej i kreatywnej w poszukiwaniu rozwiązań projektowych dla przetrzeni parków tematycznych.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie projektu zagospodarowania terenu parku tematycznego, poprzedzony wykonaniem analiz walorów i problemów obszaru parku, uwarunkowan przestrzenno-użytkowych wynikajacych z tematu parku i potrzeb jego użytkowników, położenia i sąsiedztwa parku. Projekt obejmuje sporzadzenie koncepcji zagospodarowania calosci parku oraz szczegółowego projektu zagospodarowania wybranego jego fragmentu projektowanego jako główna przestrzeń rekreacji w parku.
T-W-3Elementy decydujące o społecznej atrakcyjności parków tematycznych – Aspekty funkcjonalny i stylistyczny. Wykorzystanie wartości kulturowych w kształtowaniu parków tematycznych.
T-W-1Geneza i typy parków tematycznych. Specyfika i potrzeby adresatów poszczególnych typów parków tematycznych.
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2metoda przypadków, prezentacje
M-3metoda sytuacyjna, zajęcia terenowe
M-4dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacja przedstawiająca studium projektu istniejącego współczesnego parku tematycznego - charakterystykę i ocenę zastosowanych rozwiązań przestrzennych, programowych i symbolicznych. Ocenie podlega umiejętność analizy i syntezy, wykorzystanie wiedzy o znaczeniu i zasadach kształtowania parków tematycznych, wrażliwość i indywidualizm podejścia.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt zagospodarowania parku tematycznego. Ocenie podlega poprawność, adekwatność i atrakcyjność programu funkcjonalnego, dostosowanie, jakość i indywidualność rozwiązań przestrzennych oraz estetyka i czytelność podania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje wrażliwości na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
3,0Student wykazuje niewielką wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
3,5Student wykazuje podstawową wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
4,0Student wykazuje dużą wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej.
4,5Student wykazuje dużą wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej, ma swobodę dyskusji w tym zakresie.
5,0Student wykazuje dużą wrażliwość na aspekty społeczne i kulturowe w kontekście odbioru parku tematycznego jako adresowanej rekreacyjnej przestrzeni publicznej, ma swobodę dyskusji oraz przytacza liczne odniesienia w tym obszarze.