Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Systemy wspomagające w inżynierii produkcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy wspomagające w inżynierii produkcji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>, Beata Niesterowicz <Beata.Watychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 14 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy Informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
C-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Środowiska komputerowe do planowania przedsięwzięć2
T-L-2Bilansowanie zapotrzebowania na zasoby2
T-L-3Określanie współzależności między zadaniami produkcyjnymi2
T-L-4Szacowanie ryzyka przedsięwzięć gospodarczych2
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych2
10
wykłady
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji1
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej1
T-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji2
T-W-4Geneza rozwoju systemów dedykowanych zarządzaniu produkcją1
T-W-5Komputerowe metody planowania zadań produkcyjnych2
T-W-6Bilansowanie zapotrzebowania produkcyjnego2
T-W-7Interfejsy finansowo - księgowe2
T-W-8Wdrażanie systemów do zarządzania zasobami produkcyjnymi2
T-W-9Systemy zabezpieczenia danych1
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowanie do laboratorium6
A-L-3przygotowanie sprawozdania9
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu32
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładu w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-2_W01
Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją
ZIIP_1A_W03C-1, C-2T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-2_U01
Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa
ZIIP_1A_U01, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U16, ZIIP_1A_U15C-4, C-3, C-2T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-2, S-3, S-4
ZIIP_1A_IJZ/08-2_U02
Zna obsługę systemow z grupy programów CAX
ZIIP_1A_U02, ZIIP_1A_U16C-4, C-3, C-2T-L-1, T-L-5, T-W-9M-1, M-2S-2, S-3, S-4
ZIIP_1A_IJZ/08-2_U03
Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
ZIIP_1A_U25, ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14C-4T-L-5M-2S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-2_K01
Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją
ZIIP_1A_K08C-1, C-2T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-2, S-3, S-4
ZIIP_1A_IJZ/08-2_K02
Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K03C-1, C-4, C-3, C-2T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-2, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-2_W01
Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-2_U01
Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/08-2_U02
Zna obsługę systemow z grupy programów CAX
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/08-2_U03
Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-2_K01
Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/08-2_K02
Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Literatura podstawowa

  1. Chlebus Edward, Techniki komputerowe Cax w inżynierii produkcji, WNT, Warszawa, 2000
  2. Szyjewski Z., Zarządzanie projektami Informatycznymi, Placet, Warszawa, 2001
  3. Zenobia Weiss Techniki komputerowe w przedsiębiorstwie, Techniki komputerowe w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Środowiska komputerowe do planowania przedsięwzięć2
T-L-2Bilansowanie zapotrzebowania na zasoby2
T-L-3Określanie współzależności między zadaniami produkcyjnymi2
T-L-4Szacowanie ryzyka przedsięwzięć gospodarczych2
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji1
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej1
T-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji2
T-W-4Geneza rozwoju systemów dedykowanych zarządzaniu produkcją1
T-W-5Komputerowe metody planowania zadań produkcyjnych2
T-W-6Bilansowanie zapotrzebowania produkcyjnego2
T-W-7Interfejsy finansowo - księgowe2
T-W-8Wdrażanie systemów do zarządzania zasobami produkcyjnymi2
T-W-9Systemy zabezpieczenia danych1
14

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowanie do laboratorium6
A-L-3przygotowanie sprawozdania9
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu32
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-2_W01Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
C-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
Treści programoweT-W-7Interfejsy finansowo - księgowe
T-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej
T-W-9Systemy zabezpieczenia danych
T-W-8Wdrażanie systemów do zarządzania zasobami produkcyjnymi
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji
T-W-5Komputerowe metody planowania zadań produkcyjnych
T-W-6Bilansowanie zapotrzebowania produkcyjnego
T-W-4Geneza rozwoju systemów dedykowanych zarządzaniu produkcją
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-2_U01Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U01ma umiejętności w zakresie eksploatacji, nadzorowania oraz zarządzania, na poziomie operacyjnym, istniejącymi obiektami, procesami i systemami produkcyjnymi w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
ZIIP_1A_U15potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
C-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
Treści programoweT-L-3Określanie współzależności między zadaniami produkcyjnymi
T-L-4Szacowanie ryzyka przedsięwzięć gospodarczych
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych
T-L-2Bilansowanie zapotrzebowania na zasoby
T-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-2_U02Zna obsługę systemow z grupy programów CAX
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U02ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
C-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
Treści programoweT-L-1Środowiska komputerowe do planowania przedsięwzięć
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych
T-W-9Systemy zabezpieczenia danych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-2_U03Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji
ZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
Treści programoweT-L-5Dokumentacja zadań planistycznych
Metody nauczaniaM-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-2_K01Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K08ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektach działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
C-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
Treści programoweT-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-2_K02Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
C-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
Treści programoweT-L-3Określanie współzależności między zadaniami produkcyjnymi
T-L-4Szacowanie ryzyka przedsięwzięć gospodarczych
T-L-1Środowiska komputerowe do planowania przedsięwzięć
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych
T-L-2Bilansowanie zapotrzebowania na zasoby
T-W-7Interfejsy finansowo - księgowe
T-W-9Systemy zabezpieczenia danych
T-W-8Wdrażanie systemów do zarządzania zasobami produkcyjnymi
T-W-5Komputerowe metody planowania zadań produkcyjnych
T-W-6Bilansowanie zapotrzebowania produkcyjnego
T-W-4Geneza rozwoju systemów dedykowanych zarządzaniu produkcją
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.