Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechatronika (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechatronika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechatroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>, Krzysztof Marchelek <Krzysztof.Marchelek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wstępnie zdefiniowany zakres pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pogłębienie wiedzy na temat urządzeń mechatronicznych oraz ich projektowania, modelowania i badania |
C-2 | Doskonalenie umiejętności opracowania tekstu rozprawy naukowo-technicznej, przygotowywania prezentacji multimedialnych oraz nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Omówienie wymagań, zakresu i struktury treści pracy dyplomowej | 1 |
T-SD-2 | Stosowanie edytora tekstu do opracowania pracy dyplomowej | 2 |
T-SD-3 | Opracowanie prezentacji multimedialnej dotyczącej treści pracy dyplomowej | 1 |
T-SD-4 | Indywidualna prezentacja tematyki, zakresu i planu realizacji pracy dyplomowej | 8 |
T-SD-5 | Dyskusja o tematyce i metodach realizacji prezentowanych prac dyplomowych | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-SD-2 | opracowanie własnej prezentacji | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład konwersatoryjny |
M-2 | seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena kompleksowa obejmująca poprawność przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na pytania oraz aktywności w dyskusji na temat prezentacji innych studentów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_D08_W01 Studenci uczą się planowania realizacji prac badawczych i konstrukcyjnych oraz opisywania wyników tych prac | ME_2A_W06, ME_2A_W07, ME_2A_W08 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2 | S-1 |
ME_2A_D08_W02 Poszerzają swoją wiedzę oglądając i wysłuchując prezentacji innych studentów oraz dyskutując na tematy badawczo - techniczne | ME_2A_W01, ME_2A_W02, ME_2A_W03, ME_2A_W04, ME_2A_W05, ME_2A_W06, ME_2A_W07, ME_2A_W08, ME_2A_W09, ME_2A_W10 | — | — | C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_D08_U01 Studenci nabywają umiejętności poprawnego przygotowania i wygłaszania prezentacji multimedialnych oraz brania udziału w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym | ME_2A_U01, ME_2A_U03, ME_2A_U04, ME_2A_U07, ME_2A_U12, ME_2A_U15, ME_2A_U19 | — | — | C-2 | T-SD-4, T-SD-5 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_D08_K01 Student nabywa kompetencje w zakresie publicznego prezentowania prac własnych oraz brania udziału w dyskusjach o charakterze naukowo technicznym i wyrażaniu w nich własnych opinii | ME_2A_K01, ME_2A_K03 | — | — | C-2 | T-SD-4, T-SD-5 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_D08_W01 Studenci uczą się planowania realizacji prac badawczych i konstrukcyjnych oraz opisywania wyników tych prac | 2,0 | Student nie przedstawił własnej prezentacji |
3,0 | Student przedstawił prezentację na poziome dostatecznym. Zawarta w niej treść ma charakter lakoniczny a plan realizacji pracy dyplomowej wymaga korekt | |
3,5 | Student przedstawił prezentację na dość dobrym poziomie merytorycznym z możliwym do zrealizowania planem pracy dyplomowej | |
4,0 | Student przedstawił prezentację na dobrym poziomie merytorycznym z realnym planem realizacji pracy dyplomowej | |
4,5 | Student przedstawił prezentację na dobrym poziomie merytorycznym i z rzeczowym planem realizacji pracy dyplomowej | |
5,0 | Student przedstawił prezentację na bardzo dobrym poziomie merytorycznym z przemyślanym planem realizacji pracy dyplomowej | |
ME_2A_D08_W02 Poszerzają swoją wiedzę oglądając i wysłuchując prezentacji innych studentów oraz dyskutując na tematy badawczo - techniczne | 2,0 | Student nie przedstawił własnej prezentacji |
3,0 | Student przedstawił prezentację na poziome dostatecznym. Zawarta w niej treść ma charakter lakoniczny a plan realizacji pracy dyplomowej wymaga korekt | |
3,5 | Student przedstawił prezentację na dość dobrym poziomie merytorycznym z osiągalnym planem realizacji pracy dyplomowej | |
4,0 | Student przedstawił prezentację na dobrym poziomie merytorycznym z realnym planem realizacji pracy dyplomowej | |
4,5 | Student przedstawił prezentację na dobrym poziomie merytorycznym i z rzeczowym planem realizacji pracy dyplomowej | |
5,0 | Student przedstawił prezentację na bardzo dobrym poziomie merytorycznym z przemyślanym planem realizacji pracy dyplomowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_D08_U01 Studenci nabywają umiejętności poprawnego przygotowania i wygłaszania prezentacji multimedialnych oraz brania udziału w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym | 2,0 | Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie zawierała niezbędnej ilości informacji |
3,0 | Student przygotował prezentację z minimalną ilością informacji oraz nie brał udziału w dyskusjach | |
3,5 | Student przygotował prezentację z dostateczną ilością informacji oraz brał udział w dyskusjach w stopniu minimalnym | |
4,0 | Student przygotował prezentację na dość dobrym poziomie zarówno pod względem ilości informacji jak i formy jej przekazania oraz wykazał średnią aktywności w dyskusjach | |
4,5 | Student przygotował prezentację na dobrym poziomie zarówno pod względem ilości informacji jak i formy jej przekazania oraz wykazał umiejętność prowadzenia dyskusji | |
5,0 | Student przygotował prezentację na bardzo dobrym poziomie tak pod względem ilości informacji jak i pod względem formy jej przekazu oraz wykazał wysoką umiejętność prowadzenia dyskusji |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_D08_K01 Student nabywa kompetencje w zakresie publicznego prezentowania prac własnych oraz brania udziału w dyskusjach o charakterze naukowo technicznym i wyrażaniu w nich własnych opinii | 2,0 | |
3,0 | Student nabędzie aktywną postawę do wyrażania swoich opinii o charakterze naukowo technicznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Honczarenko Jerzy, Zygmunt Małgorzata, Poradnik dyplomanta, Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000