Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N1)

Sylabus przedmiotu Budowa pojazdów samochodowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowa pojazdów samochodowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL8 5 1,00,38zaliczenie
wykładyW8 15 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki przedmiotu
W-2Zapoznanie się z tematyką z zakresu budowy pojazdów samochodowych
W-3Znajomość podstawowych praw fizyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z procedurami budowy pojazdów samochodowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Budowa podwozi samochodowych. Badanie zawieszeń, układów kierowniczych i hamulców pojazdów2
T-L-2Budowa nadwozi pojazdów samochodowych1
T-L-3Badania układu napędowego (wały napędowe, sprzęgła i skrzynie biegów) pojazdów samochodowych2
5
wykłady
T-W-1Teoria ruchu pojazdu2
T-W-2Budowa podwozi w pojazdach samochodowych5
T-W-3Budowa nadwozi w pojazdach samochodowych5
T-W-4Badania pojazdów pojazdów samochodowych3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie sprawozdań, analiza zagadnienia10
A-L-2Praca własna10
A-L-3uczestnictwo w zajęciach5
25
wykłady
A-W-1Analiza materiałów dotyczących zagadnienia przedmiotu15
A-W-2Konsultacje5
A-W-3Praca własna15
A-W-4uczestnictwo w zajęciach15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady prowadzone są na podstawie przygotowanej prezentacji i omówieniu jej.
M-2Zajęcia praktyczne poświęcone są analizie problemów związanych z realizacją porojektu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie zaliczenia ustnego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C34-8_W01
Nabył wiedzę w zakresie tematyki budowy pojazdów samochodowych.
MBM_1A_W01, MBM_1A_W02C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C34-8_U01
Student wykazuje zdolność do wykorzystywania wiedzy w zakresie budowy pojazdów samochodowych.
MBM_1A_U08, MBM_1A_U09, MBM_1A_U10C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C34-8_K01
Zdolny do samodzielnej analizy oraz podejmowania decyzji w dziedzinie budowy pojazdów samochodowych.
MBM_1A_K01, MBM_1A_K04C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C34-8_W01
Nabył wiedzę w zakresie tematyki budowy pojazdów samochodowych.
2,0Student nie posiadł wystarczającej wiedzy w danym zagadnieniu.
3,0Student posiadł minimalną wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Student posiada nie pełną wiedzę w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie.
4,0Student posiada nie pełną wiedzę ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu.
4,5Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego wiedza nie jest jeszcze pełna.
5,0Student posiadł pełną wiedzę w zakresie przedmiotu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C34-8_U01
Student wykazuje zdolność do wykorzystywania wiedzy w zakresie budowy pojazdów samochodowych.
2,0Student nie posiadł wystarczających umiejętności w danym zagadnieniu.
3,0Student posiadł minimalne umiejętności w zakresie przedmiotu.
3,5Student posiada nie pełne umiejętności w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie.
4,0Student posiada nie pełne umiejętności ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu.
4,5Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego umiejętności nie są jeszcze pełne.
5,0Student posiadł pełne umiejętności w zakresie przedmiotu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C34-8_K01
Zdolny do samodzielnej analizy oraz podejmowania decyzji w dziedzinie budowy pojazdów samochodowych.
2,0Student nie posiadł wystarczających kompetencji w danym zagadnieniu.
3,0Student posiadł minimalne kompetencje w zakresie przedmiotu.
3,5Student posiada nie pełne kompetencje w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie.
4,0Student posiada nie pełne kompetencje ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu.
4,5Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego kompetencje nie są jeszcze pełne.
5,0Student posiadł pełne kompetencje w zakresie przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Orzełowski Seweryn, Budowa podwozi i nadwozi samochodowych, WSiP, Warszawa, 2008, Wydanie XVI

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Budowa podwozi samochodowych. Badanie zawieszeń, układów kierowniczych i hamulców pojazdów2
T-L-2Budowa nadwozi pojazdów samochodowych1
T-L-3Badania układu napędowego (wały napędowe, sprzęgła i skrzynie biegów) pojazdów samochodowych2
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Teoria ruchu pojazdu2
T-W-2Budowa podwozi w pojazdach samochodowych5
T-W-3Budowa nadwozi w pojazdach samochodowych5
T-W-4Badania pojazdów pojazdów samochodowych3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie sprawozdań, analiza zagadnienia10
A-L-2Praca własna10
A-L-3uczestnictwo w zajęciach5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Analiza materiałów dotyczących zagadnienia przedmiotu15
A-W-2Konsultacje5
A-W-3Praca własna15
A-W-4uczestnictwo w zajęciach15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C34-8_W01Nabył wiedzę w zakresie tematyki budowy pojazdów samochodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W01ma wiedzę z matematyki na poziomie wyższym niezbędnym do ilościowego opisu i analizy problemów oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
MBM_1A_W02ma wiedzę w zakresie fizyki i chemii niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z: obróbką materiałów, spajaniem, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej, zużyciem i korozją, ochroną środowiska, procesami cieplnymi, właściwościami materiałów konstrukcyjnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z procedurami budowy pojazdów samochodowych.
Treści programoweT-W-1Teoria ruchu pojazdu
T-W-3Budowa nadwozi w pojazdach samochodowych
T-W-2Budowa podwozi w pojazdach samochodowych
T-W-4Badania pojazdów pojazdów samochodowych
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne poświęcone są analizie problemów związanych z realizacją porojektu.
M-1Wykłady prowadzone są na podstawie przygotowanej prezentacji i omówieniu jej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiadł wystarczającej wiedzy w danym zagadnieniu.
3,0Student posiadł minimalną wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Student posiada nie pełną wiedzę w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie.
4,0Student posiada nie pełną wiedzę ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu.
4,5Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego wiedza nie jest jeszcze pełna.
5,0Student posiadł pełną wiedzę w zakresie przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C34-8_U01Student wykazuje zdolność do wykorzystywania wiedzy w zakresie budowy pojazdów samochodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
MBM_1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
MBM_1A_U10potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z procedurami budowy pojazdów samochodowych.
Treści programoweT-L-1Budowa podwozi samochodowych. Badanie zawieszeń, układów kierowniczych i hamulców pojazdów
T-L-2Budowa nadwozi pojazdów samochodowych
T-L-3Badania układu napędowego (wały napędowe, sprzęgła i skrzynie biegów) pojazdów samochodowych
T-W-1Teoria ruchu pojazdu
T-W-3Budowa nadwozi w pojazdach samochodowych
T-W-2Budowa podwozi w pojazdach samochodowych
T-W-4Badania pojazdów pojazdów samochodowych
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne poświęcone są analizie problemów związanych z realizacją porojektu.
M-1Wykłady prowadzone są na podstawie przygotowanej prezentacji i omówieniu jej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiadł wystarczających umiejętności w danym zagadnieniu.
3,0Student posiadł minimalne umiejętności w zakresie przedmiotu.
3,5Student posiada nie pełne umiejętności w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie.
4,0Student posiada nie pełne umiejętności ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu.
4,5Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego umiejętności nie są jeszcze pełne.
5,0Student posiadł pełne umiejętności w zakresie przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C34-8_K01Zdolny do samodzielnej analizy oraz podejmowania decyzji w dziedzinie budowy pojazdów samochodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
MBM_1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z procedurami budowy pojazdów samochodowych.
Treści programoweT-L-1Budowa podwozi samochodowych. Badanie zawieszeń, układów kierowniczych i hamulców pojazdów
T-L-2Budowa nadwozi pojazdów samochodowych
T-L-3Badania układu napędowego (wały napędowe, sprzęgła i skrzynie biegów) pojazdów samochodowych
T-W-1Teoria ruchu pojazdu
T-W-3Budowa nadwozi w pojazdach samochodowych
T-W-2Budowa podwozi w pojazdach samochodowych
T-W-4Badania pojazdów pojazdów samochodowych
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne poświęcone są analizie problemów związanych z realizacją porojektu.
M-1Wykłady prowadzone są na podstawie przygotowanej prezentacji i omówieniu jej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiadł wystarczających kompetencji w danym zagadnieniu.
3,0Student posiadł minimalne kompetencje w zakresie przedmiotu.
3,5Student posiada nie pełne kompetencje w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie.
4,0Student posiada nie pełne kompetencje ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu.
4,5Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego kompetencje nie są jeszcze pełne.
5,0Student posiadł pełne kompetencje w zakresie przedmiotu.