Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S1)
Sylabus przedmiotu Metody projektowe w przemyśle motoryzacyjnym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody projektowe w przemyśle motoryzacyjnym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Danilecki <Krzysztof.Danilecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Danilecki <Krzysztof.Danilecki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu konstrukcji oraz technologii maszyn |
W-2 | Podstawowe wiadomosci z zakresu komputerowych metod obliczeniowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z możliwosciami komputerowego projektowania i wspomagania procesów technologicznych przy wytwarzaniu pojazdów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zadanie projektowe z zakresu analizy przyczyn i skutków wad wybranego układu lub zespołu konstrukcyjnego pojazdu | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady tworzenia procesów technologicznych i opracowywania stosownej dokumentacji. | 1 |
T-W-2 | Projektowanie i konstruowanie. Metody, metodyka i metodologia projektowania. | 1 |
T-W-3 | Systemy komputerowego wspomagania prac konstrukcyjnych i technologicznych CAx (CAD/CAM/CAE). | 2 |
T-W-4 | Koncepcja efektywnej produkcji z zastosowaniem komputerowo zintegrowanego wytwarzania pojazdów. | 1 |
T-W-5 | Systemy planowania i sterowania produkcja (PPC). | 1 |
T-W-6 | Systemy oceny zgodnosci i zarzadzania jakoscia w przemysle motoryzacyjnym, ocena zgodnosci: badania, kontrola, certyfikacja, akredytacja. | 2 |
T-W-7 | Proces zatwierdzania czesci do produkcji (PPAP), wymogi dotyczace Procesu PPAP. | 1 |
T-W-8 | Zaawansowane planowanie jakosci wyrobu (APQP). | 1 |
T-W-9 | Identyfikacja poszczególnych wad produktu lub/i procesu oraz ich eliminacja lub minimalizacja skutków FMEA. Rola FMEA przy analizie złozonych procesów i produktów, w produkcji masowej i jednostkowej przy wytwarzaniu pojazdów. Mozliwosci doskonalenia produktu, analizowanie i wprowadzanie poprawek. | 3 |
T-W-10 | Standardy systemów jakosci globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Wymogi systemu jakosciowego w dziedzinie projektowania/rozwoju, produkcji, instalacji i serwisowania produktów motoryzacyjnych (norma ISO/TS16949). | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielna praca nad projektem | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda projektów |
M-2 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaprezentowanie i zaliczenie zadania projektowego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - zestaw pytań problemowych z zakresu tematycznego wykładów, sprawdzające uzyskane efekty kształcenia. Wymagana pozytywna ocena z każdego pytania; końcowa ocena na podstawie średniej z uzyskanych ocen cząstkowych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_B15-2_W01 - ma podstawową wiedzę w zakresie metod projektowania procesów technologicznych oraz zapewnienia jakości przy wytwarzaniu pojazdów samochodowych | IT_1A_W12, IT_1A_W13, IT_1A_W24 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_B15-2_U01 - dokonuje analizy projektu ze względu na przyczyny powstawania potencjalnych wad oraz optymalizację niezawodności samochodów - stosuje techniki komputerowe w zakresie projektowania elementów i wykonywania dokumentacji | IT_1A_U07, IT_1A_U11, IT_1A_U10 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_B15-2_W01 - ma podstawową wiedzę w zakresie metod projektowania procesów technologicznych oraz zapewnienia jakości przy wytwarzaniu pojazdów samochodowych | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe metody projektowe w przemyśle motoryzacyjnym, charakteryzuje sterowania jakością w tym standardy systemów jakości globalnego przemysłu motoryzacyjnego, chociaż nie podejmuje dyskusji dotyczącej systemowych metod eliminacji wad produktów na etapie projektowania, produkcji i użytkowania samochodów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_B15-2_U01 - dokonuje analizy projektu ze względu na przyczyny powstawania potencjalnych wad oraz optymalizację niezawodności samochodów - stosuje techniki komputerowe w zakresie projektowania elementów i wykonywania dokumentacji | 2,0 | |
3,0 | Oddany w terminie projekt wykonany i zaliczony w zakresie podstawowym bez podejmowania dyskusji dotyczącej przyjętych przez studenta rozwiązań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa pod red. M. Brzezinskiego, Organizacja i sterowanie produkcją. Projektowanie systemów produkcyjnych i procesów sterowania produkcją, Agencja wyd. Placet, Warszawa, 2002
- M.Miecielica, G.Kaszkiel, Komputerowe wspomaganie wytwarzania, Wyd. MIKOM, 1999
- Chlebus E., Techniki komputerowe CAx w inżynierii produkcji, WNT, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Feld M., Podstawy projektowania procesów technologicznych typowych czesci maszyn., Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2009
- Zawora J., Podstawy technologii maszyn, WSiP, 2007