Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N2)
Sylabus przedmiotu Technologie regeneracji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie regeneracji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Oleh Klyus <m.szczepanek@am.szczecin.pl> | ||
Inni nauczyciele | Oleh Klyus <m.szczepanek@am.szczecin.pl>, Mirosław Uzdowski <Miroslaw.Uzdowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy budowy pojazdów, podstawy materiałoznawstwa, podstawy technologii pojazdów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie współczesnych technik regeneracji elementów maszyn |
C-2 | Nabycie umiejętności opracowania procesów technologicznych regeneracji części maszyn |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Opracowanie procesu technologicznego kontroli elementów pojazdu samochodowego z wykorzystaniem współczesnych metod diagnostyki technicznej | 2 |
T-L-2 | Opracowanie procesu technologicznego regeneracji elementów pojazdów samochodowych: - elementy silnika spalinowego - układ dolotowy i wydechowy - układ chłodzenia i smarowania - układ paliwowy - elementy podwozia - elementy nadwozia | 8 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Procesy zużycia elementów maszyn. Termodynamiczna teoria tarcza. Trybologia. Zużycie normalne i patologiczne | 1 |
T-W-2 | Systemy eksploatacji maszyn. Planowo-zapobiegawczy i według stanu | 1 |
T-W-3 | Metody określenia stanu technicznego elementów maszyn | 2 |
T-W-4 | Technologiczność naprawcza | 2 |
T-W-5 | Proces technologiczny naprawy elementów maszyn. Oczyszczanie | 2 |
T-W-6 | Dekompozycja obiektu. Proces demontażu i montażu | 2 |
T-W-7 | Wybrane metody regeneracji. Trendy w rozwoju metod regeneracji | 4 |
T-W-8 | Regeneracja podstawowych elementów pojazdów samochodowych | 4 |
T-W-9 | Organizacja napraw | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do ćwiczeń | 4 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-L-4 | Przygotowanie do sprawdzianów | 4 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 7 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Laboratoria |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Oceana analityczna - średnia arytmetyczna z uzyskanych ocen ze sprawozdań. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena kompetencji personalnych i społecznych - intuicujna w formie aprobaty. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin w formie ustnej ze zdobytej wiedzy na wykładach. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C01-2_W01 Student powinien znać procesy trybologiczne w elementach maszyn, współczesne metody kontroli stanu obiektu, kolejność wykonywania zabiegów w procesie regeneracji z wykorzystaniem nowoczesnych metod kształtowania powierzchni oraz jej obróbki po regeneracji | IT_2A_W02, IT_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-8 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C01-2_U01 Student powinien opracować proces technologiczny regeneracji części pojazdów samochodowych z uwzględnieniem trendów w rozwoju konstrukcji pojazdów jak i nowoczesnych technik regeneracji. | IT_2A_U10 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-W-9 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C01-2_K01 Inne kompetencje społeczne i personalne | IT_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | — | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C01-2_W01 Student powinien znać procesy trybologiczne w elementach maszyn, współczesne metody kontroli stanu obiektu, kolejność wykonywania zabiegów w procesie regeneracji z wykorzystaniem nowoczesnych metod kształtowania powierzchni oraz jej obróbki po regeneracji | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował wiedzę zdobytą na wykładzie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C01-2_U01 Student powinien opracować proces technologiczny regeneracji części pojazdów samochodowych z uwzględnieniem trendów w rozwoju konstrukcji pojazdów jak i nowoczesnych technik regeneracji. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym nabył umiejętności opracowania procesu technologicznego regeneracji części pojazdów samochodowych z uwzględnieniem trendów w rozwoju konstrukcji pojazdów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C01-2_K01 Inne kompetencje społeczne i personalne | 2,0 | |
3,0 | Intuicyjna ocena na podstawie aprobaty | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Klyus O, Procesy naprawy maszyn. Teoria i praktyka., Wyd. UWM, Olsztyn, 2004
- Cypko J., Cypko E., Podstawy technologii i organizacji napraw pojazdów mechanicznych, WKiŁ, Warszawa, 1989
- Kostrzewa S., Nowak B., Podstawy regeneracji części pojazdów samochodowych, WKiŁ, Warszawa, 1986
Literatura dodatkowa
- Hebda M., Wachal A., Trybologia, WNT, Warszawa, 1980
- Tyra A., Regeneracja części maszyn i urządzeń, MCNEMT, Radom, 1989
- Abramek K.F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, WKiŁ, Warszawa, 2009
- Woropay M., Podstawy racjonalnej eksploatacji maszyn, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom, 1996
- Adamiec P. Dziubiński J., Filipczak J., Technologia napraw pojazdów samochodowych, Wyd. Pol. Śląskiej, Gliwice, 2002