Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N2)
Sylabus przedmiotu Recykling i regeneracja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Recykling i regeneracja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Oleh Klyus <m.szczepanek@am.szczecin.pl> | ||
Inni nauczyciele | Oleh Klyus <m.szczepanek@am.szczecin.pl>, Mirosław Uzdowski <Miroslaw.Uzdowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy budowy pojazdów, Podstawy materiałoznawstwa, Podstawy technologii pojazdów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie współczesnych technik recyklingu i regeneracji |
C-2 | Nabycie umiejętności opracowania procesów technologicznych recyklingu i regeneracji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Opracowanie procesu technologicznego recyklingu wybranych części pojazdów samochodowych: - elementy z tworzyw sztucznych (termoplasty) - elementy z tworzyw sztucznych (reaktoplasty) - elementy z materiałów elastomerowych - elementy z materiałów żelaznych - elementy z materiałów nieżelaznych | 3 |
T-L-2 | Opracowanie procesu technologicznego kontroli elementów pojazdu samochodowego | 2 |
T-L-3 | Opracowanie procesu technologicznego regeneracji elementów pojazdów samochodowych: - elementy silnika spalinowego - układ dolotowy i wydechowy - układ chłodzenia i smarowania - układ paliwowy - elementy podwozia - elementy nadwozia | 5 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Państwowe i Unijne dokumenty prawne dotyczące recyklingu pojazdów samochodowych | 1 |
T-W-2 | Procesy technologiczne recyklingu w kraju i zagranicą | 2 |
T-W-3 | Prawne i ekonomiczne aspekty eksploatacji, amortyzacja. | 1 |
T-W-4 | Współczesne materiały wykorzystywane w pojazdach samochodowych. Tworzywa sztuczne, metale nieżelazne, wysokomanganowe stale TWIP i TRIP i in. w aspekcie recyklingu | 2 |
T-W-5 | Organizacja prac w stacjach recyklingu | 2 |
T-W-6 | Procesy technologiczne regeneracji części pojazdów samochodowych | 2 |
T-W-7 | Współczesne metody regeneracji z wprowadzeniem nowego tworzywa | 2 |
T-W-8 | Współczesne metody regeneracji bez wprowadzenia nowego tworzywa | 2 |
T-W-9 | Zastosowanie niekonwencjonalnych źródeł energii w regeneracji części pojazdów – metody plazmowe, laserowe, indukcyjne, implantacji jonowej, detonacyjno-gazowych i in | 2 |
T-W-10 | Metody obróbki części regenerowanych | 2 |
T-W-11 | Zaplecze techniczne oraz organizacja zakładów regeneracyjnych | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do ćwiczeń | 3 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-L-4 | Przygotowanie do sprawdzianów | 5 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Praca własna, przygotowanie do zajęć | 2 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
A-W-5 | Egzamin | 2 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Laboratoria |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Oceana analityczna - egzamin ustny z materiału teoretycznego przekazanego na wykładzie oraz umiejętności nabytych podczas zajęć laboratoryjnych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena kompetencji personalnych i społecznych - intuicyjna w formie aprobaty. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C01-1_W01 Student powinien znać podstawowe dokumenty prawne dotyczące recyklingu, znać współczesne metody recyklingu w aspekcie ochrony środowiska naturalnego z uwzględnieniem kierunków rozwoju konstrukcji pojazdów, znać współczesne oraz konwencjonalne metody regeneracji części pojazdów samochodowych | IT_2A_W02, IT_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-10, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C01-1_U01 Student powinien opracować proces technologiczny recyklingu oraz regeneracji części pojazdów samochodowych | IT_2A_U10 | — | — | C-2 | T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-W-11 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C01-1_K01 Inne kompetencje społeczne i personalne | IT_2A_K05 | — | — | C-2 | T-W-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C01-1_W01 Student powinien znać podstawowe dokumenty prawne dotyczące recyklingu, znać współczesne metody recyklingu w aspekcie ochrony środowiska naturalnego z uwzględnieniem kierunków rozwoju konstrukcji pojazdów, znać współczesne oraz konwencjonalne metody regeneracji części pojazdów samochodowych | 2,0 | |
3,0 | Student opanował w stopniu dostatecznym zdobytą wiedzą na wykładach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C01-1_U01 Student powinien opracować proces technologiczny recyklingu oraz regeneracji części pojazdów samochodowych | 2,0 | |
3,0 | Wykonaie i zaliczenie poszczególnych laboratoriów na podstawie sprawozdania i rozmowy ustnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C01-1_K01 Inne kompetencje społeczne i personalne | 2,0 | |
3,0 | Intuicyjna ocena na podstawie aprobaty | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Klyus Oleh, Procesy naprawy maszyn. Teoria i praktyka., Wyd. UWM, Olsztyn, 2004
- Osiński J., Żach P., Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów, WKiŁ, Warszawa, 2009
- Waszut P., Recykling samochodów wycofanych z eksploatacji, UŁ, Łódź, 2008
Literatura dodatkowa
- Abramek K.F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, WKiŁ, Warszawa, 2009
- Czasopismo naukowe Recykling