Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N2)
specjalność: urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym
Sylabus przedmiotu Metody numeryczne w transporcie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody numeryczne w transporcie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Mrozik <Malgorzata.Mrozik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu matematyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy dotyczącej podstaw rachunku numerycznego w transporcie. |
C-2 | Nabycie umiejętności analizowania zagadnień numerycznych w transporcie. |
C-3 | Nabycie kompetencji zespołowego prowadzenia analizy zaganień numerycznych w transporcie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozwiązywanie zadań dotyczących wybranych zagadnień numerycznych w transporcie. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Błędy w obliczeniach numerycznych. Algorytmy numeryczne. | 1 |
T-W-2 | Rozwiązywanie układów równań liniowych metodami bezpośrednimi. | 1 |
T-W-3 | Rozwiązywanie układów równań liniowych metodami iteracyjnymi. | 1 |
T-W-4 | Rozwiązywanie równań nieliniowych i ich układów. | 1 |
T-W-5 | Interpolacja. | 1 |
T-W-6 | Aproksymacja. | 1 |
T-W-7 | Minimalizacja wartości funkcji. | 1 |
T-W-8 | Szybka transformacja Fouriera. | 1 |
T-W-9 | Całkowanie numeryczne przy użyciu kwadratur Newtona-Cotesa i kwadratur Gaussa, metodą Monte Carlo. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Analiza i przygotowanie zagadnień dotyczących tematu ćwiczeń. | 5 |
A-A-3 | Przegląd literatury. | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia. | 15 |
A-W-3 | Samodzielne studiowane literatury dotyczącej tematyki przedmiotu. | 15 |
A-W-4 | Konsultacje. | 4 |
49 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład ukierunkowany na wyjaśnienie metod numerycznych w dziedzinie transportu. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej lub pisemnej obejmujące w sposób syntetyczny materiał wykładów i ćwiczeń audytoryjnych. |
S-2 | Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji zagadnień numerycznych w transporcie. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne obejmujące materiał ćwiczeń audytoryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C10-1_W01 Student ma wiedzę na temat metod numerycznych w transporcie. | IT_2A_W01 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C10-1_U01 Student ma umiejętność analizowania metod numerycznych w transporcie. | IT_2A_U09 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-A-1 | M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C10-1_K01 Student potrafi pracować w zespole. | IT_2A_K03 | — | — | C-3 | T-A-1 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C10-1_W01 Student ma wiedzę na temat metod numerycznych w transporcie. | 2,0 | |
3,0 | Ugruntowana wiedza analityczna na temat metod numerycznych w transporcie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C10-1_U01 Student ma umiejętność analizowania metod numerycznych w transporcie. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu minimalnym analizuje zadania numeryczne w transporcie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C10-1_K01 Student potrafi pracować w zespole. | 2,0 | |
3,0 | Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kincaid D., Cheney W., Analiza numeryczna., WNT, Warszawa, 2006
- Jankowscy J. M., Przegląd metod i algorytmów numerycznych. Cz 1 i cz. 2., PWE, Warszawa, 1981