Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 (S1)
Sylabus przedmiotu Doradztwo gospodarcze:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Doradztwo gospodarcze | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agata Biniek <Agata.Wrebiakowska@zut.edu.pl>, z przemysłu Osoba <itm@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu nauki o przedsiębiorstwie |
W-2 | Wiedza z zakresu rachunkowości i finansów |
W-3 | Wiedza i umiejetności z zakresu zarządzania personelem |
W-4 | Wiedza z zakresu podstaw prawa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego |
C-3 | Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej |
C-4 | Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta |
C-5 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej | 2 |
T-P-2 | Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych | 5 |
T-P-3 | Metodyka prowadzenia badań ankietowych | 3 |
T-P-4 | Analiza i wnioski z badań ankietowych | 2 |
T-P-5 | Ocena sprawozdania z realiowanego projektu | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej | 2 |
T-W-2 | Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy | 2 |
T-W-3 | Zasady pracy doradczej | 2 |
T-W-4 | Modele doradztwa | 2 |
T-W-5 | Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy | 2 |
T-W-6 | Koncepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej | 2 |
T-W-7 | Zarządzanie zmianą w działalności doradczej | 2 |
T-W-8 | Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | konsultacje | 4 |
A-P-3 | przygotowywanie się do zajęć | 10 |
A-P-4 | Praca z literaturą | 8 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 5 |
A-W-3 | Samodzielna praca z literaturą | 10 |
A-W-4 | Opracowywanie sprawozdań | 5 |
A-W-5 | Przygotowanie się do zaliczenia | 3 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metody przypadków |
M-3 | Metoda sytuacyjna |
M-4 | metoda projektów |
M-5 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPP4_1P_C20-2_W01 Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym. Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego) | IPP4_1P_W04 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-2, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPP4_1P_C20-2_U01 Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe. Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej | IPP4_1P_U09 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-2, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPP4_1P_C20-2_K01 Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role | IPP4_1P_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-2, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPP4_1P_C20-2_W01 Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym. Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego) | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu doradztwa naukowego i tradycyjnego oraz potrafi wskazać róznice pomiędzy doradztwem wewnętrznym, a zwnętrznym. Ma widzę z zakresu świadczonych usług w podstawowych obszarach doradztwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPP4_1P_C20-2_U01 Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe. Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej | 2,0 | |
3,0 | Potrafi przeprowadzić badanie ankietowe w celu identyfikacji potrzeb doradczych na potrzeby własnej działalności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPP4_1P_C20-2_K01 Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role | 2,0 | |
3,0 | Potrafi współpracowac w zespole przyjmując w nim różne role. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zieliński J.A., Outsourcing doradztwa podatkowego i rachunkowości, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2008
- Mark T., Umiejętności doradcze. Skuteczny konsulting wewnątrz firmy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
- Kostera M. (red), Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, WAiP, Warszawa, 2008, s. 257-275
- Chrostowski A., Doradztwo naukowe (Action Research) jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, Kostera M. (red), WAiP, Warszawa, 2008, s. 237-255
- Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty prawne, Difin, Warszawa, 2009
- Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty zarządcze, Difin, Warszawa, 2009
- Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - studium przypadków, Difin, Warszawa, 2010