Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S2)

Sylabus przedmiotu Magazynowanie energii i technologie perspektywiczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Energetyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Magazynowanie energii i technologie perspektywiczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Energetycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Borsukiewicz <Aleksandra.Borsukiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 10 0,60,30zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 0,80,30zaliczenie
wykładyW2 30 1,60,40egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów: Termodynamika techniczna, Wymiana Ciepła, Paliwa i technologie spalania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z powszechnie stosowanymi, nowymi i perspektywicznymi metodami magazynowania energii.
C-2Przedstawienie wad i zalet poszczególnych metod magazynwania energii, zakresu ich stosowalności.
C-3Ukształtowanie umiejętności doboru najbardziej adekwatnej metody magazynowania energii.
C-4Ukształtowanie umiejętności oszacowania podstawowych parametrow magazynu energii i jego efektywności pracy.
C-5Zapoznanie studentów z metodami konwersji energii, które mogą mieć znaczenie w bilansie energetycznym kraju w przyszłości.
C-6Zapoznanie studentów z potencjalnymi źródłami energii, obecnie nieeksploatowanymi lub mającymi niewielkie znacznie dla bilansu energetycznego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Samodzelnie przygotowane prezentacje własne studentów na różne tematy z zakresu: magazynowania ciepła, magazynowania chłodu, magazynowania energii mechanicznej i elektrycznej, pojazdow elektrycznych i hybrydowych, wytwarzania paliw wtórnych, porównania różnych metod magazynowania energii, perspektywnicznych technologii energetycznych.15
15
projekty
T-P-1Przykłady obliczeniowe w zakresie: parametrów magazynów energii, magazynoweania ciepła, magazynowania chłodu, magazynowania energii mechanicznej i elektrycznej, wytwarzania paliw wtórnych, porównania różnych metod magazynowania energii. Przykłady obliczeniowe z zakresu perspektywnicznych technologii energetycznych.10
10
wykłady
T-W-1Działanie sytemów energetycznych i elektroenergetycznych, objaśnienie potrzeby magazynowania energii. Parametry magazynu energii. Magazynoweanie ciepła. Magazynowanie chłodu. Magazynowanie energii mechanicznej i elektrycznej. Wodór - wytwarzanie i magazynowanie. Inne paliwa wtórne. Porównanie różnych metod magazynowania energii Wprowadzenie do perspektywicznych technologii energetycznych. Formy przenoszenia energii: praca i ciepło. Użyteczne postaci energii. Gaz łupkowy i klatraty metanu. Siłownie ORC i ich zastosowanie dla różnych źródeł ciepła. Silnik Stirlinga. Ogniwa paliwowe. Fuzja jądrowa. Rury cieplne. Generator termoelektroniczny. Generator termolelektryczny. Generator magnetohydrodynamiczny (MHD). Zaliczenie.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Praca własna studenta4
A-A-3Konsultacje1
20
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach10
A-P-2Praca własna studenta, przygotowanie sprawozdania5
15
wykłady
A-W-1Wykład multimedialny30
A-W-2Praca własna studenta9
A-W-3Konsultacje1
40

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład informacyjno-problemowy
M-3Ćwiczenia przedmiotowe, symulacja
M-4Zajęcia projektowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie egzaminu końcowego.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie sprawdzianu pisemnego końcowego.
S-3Ocena formująca: Bieżąca ocena realizacji zagadnienia projektowego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_2A_c02_W01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wymienić i opisać wszystkie podstawowe metody magazynaowania energii, wymienić ich wady i zalety oraz zakres stosowania.
ENE_2A_W11C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1
ENE_2A_c02_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć nazwać oraz objaśnić zasadę działania perspektywicznych technologii energetycznych.
ENE_2A_W11, ENE_2A_W02C-5, C-6T-W-1M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_2A_c02_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętność doboru optymalnej metody magazynowania energii, potrafi sformułować korzyści oraz niedogodności jej stosowania a także oszacować efektywność pracy magazynu energii.
ENE_2A_U13C-3, C-4T-A-1, T-P-1M-3, M-4S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_2A_C05_K01
Student potrafi pracować w zespole.
ENE_2A_K05C-5, C-1, C-6, C-4, C-2, C-3T-A-1, T-P-1M-4, M-3S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ENE_2A_c02_W01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wymienić i opisać wszystkie podstawowe metody magazynaowania energii, wymienić ich wady i zalety oraz zakres stosowania.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy podanej na wykładzie
3,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie
3,5Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym
4,5Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu
5,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją bardzo dobrze zinterpretować i w pełni wykorzystać
ENE_2A_c02_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć nazwać oraz objaśnić zasadę działania perspektywicznych technologii energetycznych.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy podanej na wykładzie
3,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie (w stopniu dostatecznym).
3,5Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym
4,5Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu
5,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją bardzo dobrze zinterpretować i w pełni wykorzystać

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ENE_2A_c02_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętność doboru optymalnej metody magazynowania energii, potrafi sformułować korzyści oraz niedogodności jej stosowania a także oszacować efektywność pracy magazynu energii.
2,0
3,0uzyskanie 61% - 70 % punktów na kolokwium
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ENE_2A_C05_K01
Student potrafi pracować w zespole.
2,0
3,0Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. red D. Chwieduk, M. Jaworski, Energetyka odnawialna w budownictwie. Magazynowanie energii., PWN, 2018
  2. LF Cabeza, Advances in Thermal Energy Storage Sytems, Elsevier, 2022
  3. Czerwińska Anna, Akumulatory, baterie, ogniwa, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2005
  4. Lewandowski W.M., Proekologiczne odnawialne źródła energii, WNT, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Domański Roman, Magazynowanie Energii Cieplnej, Państ. Wydaw. Naukowe, Warszawa, 1990
  2. Jastrzębska G., Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne, WNT, Warzszawa, 2007
  3. Zito Ralph, Energy Storage, Wiley, www.wilej.com/chemistry, 2010, książka wydana w j. angielskim
  4. Praca zbiorowa, Odnawialne i niekonwencjonalne źródła energii. Poradnik, Tarbonus, Kraków, 2008
  5. Cieśliński J., Mikielewicz J, Niekonwencjonalne Urzadzenia i Systemy konwersji energii, Ossolineum, 1999
  6. Nowak W., Stachel A. A., Borsukiewicz-Gozdur A., Zastosowania odnawialnych źródeł energii, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2008
  7. Huggins Robert A., Energy Storage, Springer, www.springer.com, 2010, książka wydana w j. angielskim
  8. Huggins Robert A., Energy Storage, Springer, www.springer.com, 2010, książka wydana w j. angielskim
  9. Jezierski G., Energia jądrowa wczoraj i dziś, WNT, Warszawa, 2005
  10. Praca zbiorowa, Wybrane instrukcje do ćwiczeń oraz wzory sprawozdań, Materiały niepublikowane KTC, do pobrania z www.ktc.zut.edu.pl, 2011
  11. Banaszek J i inni, Termodynamika. Przykłady i zadania., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Samodzelnie przygotowane prezentacje własne studentów na różne tematy z zakresu: magazynowania ciepła, magazynowania chłodu, magazynowania energii mechanicznej i elektrycznej, pojazdow elektrycznych i hybrydowych, wytwarzania paliw wtórnych, porównania różnych metod magazynowania energii, perspektywnicznych technologii energetycznych.15
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przykłady obliczeniowe w zakresie: parametrów magazynów energii, magazynoweania ciepła, magazynowania chłodu, magazynowania energii mechanicznej i elektrycznej, wytwarzania paliw wtórnych, porównania różnych metod magazynowania energii. Przykłady obliczeniowe z zakresu perspektywnicznych technologii energetycznych.10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Działanie sytemów energetycznych i elektroenergetycznych, objaśnienie potrzeby magazynowania energii. Parametry magazynu energii. Magazynoweanie ciepła. Magazynowanie chłodu. Magazynowanie energii mechanicznej i elektrycznej. Wodór - wytwarzanie i magazynowanie. Inne paliwa wtórne. Porównanie różnych metod magazynowania energii Wprowadzenie do perspektywicznych technologii energetycznych. Formy przenoszenia energii: praca i ciepło. Użyteczne postaci energii. Gaz łupkowy i klatraty metanu. Siłownie ORC i ich zastosowanie dla różnych źródeł ciepła. Silnik Stirlinga. Ogniwa paliwowe. Fuzja jądrowa. Rury cieplne. Generator termoelektroniczny. Generator termolelektryczny. Generator magnetohydrodynamiczny (MHD). Zaliczenie.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Praca własna studenta4
A-A-3Konsultacje1
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach10
A-P-2Praca własna studenta, przygotowanie sprawozdania5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Wykład multimedialny30
A-W-2Praca własna studenta9
A-W-3Konsultacje1
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięENE_2A_c02_W01w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wymienić i opisać wszystkie podstawowe metody magazynaowania energii, wymienić ich wady i zalety oraz zakres stosowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_2A_W11Ma wiedzę w zakresie trendów rozwojowych w zakresie pracy źródeł wytwórczych w systemie elektroenergetycznym, w tym generacji rozproszonej i magazynowania energii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z powszechnie stosowanymi, nowymi i perspektywicznymi metodami magazynowania energii.
Treści programoweT-A-1Samodzelnie przygotowane prezentacje własne studentów na różne tematy z zakresu: magazynowania ciepła, magazynowania chłodu, magazynowania energii mechanicznej i elektrycznej, pojazdow elektrycznych i hybrydowych, wytwarzania paliw wtórnych, porównania różnych metod magazynowania energii, perspektywnicznych technologii energetycznych.
T-W-1Działanie sytemów energetycznych i elektroenergetycznych, objaśnienie potrzeby magazynowania energii. Parametry magazynu energii. Magazynoweanie ciepła. Magazynowanie chłodu. Magazynowanie energii mechanicznej i elektrycznej. Wodór - wytwarzanie i magazynowanie. Inne paliwa wtórne. Porównanie różnych metod magazynowania energii Wprowadzenie do perspektywicznych technologii energetycznych. Formy przenoszenia energii: praca i ciepło. Użyteczne postaci energii. Gaz łupkowy i klatraty metanu. Siłownie ORC i ich zastosowanie dla różnych źródeł ciepła. Silnik Stirlinga. Ogniwa paliwowe. Fuzja jądrowa. Rury cieplne. Generator termoelektroniczny. Generator termolelektryczny. Generator magnetohydrodynamiczny (MHD). Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie egzaminu końcowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy podanej na wykładzie
3,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie
3,5Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym
4,5Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu
5,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją bardzo dobrze zinterpretować i w pełni wykorzystać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięENE_2A_c02_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć nazwać oraz objaśnić zasadę działania perspektywicznych technologii energetycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_2A_W11Ma wiedzę w zakresie trendów rozwojowych w zakresie pracy źródeł wytwórczych w systemie elektroenergetycznym, w tym generacji rozproszonej i magazynowania energii
ENE_2A_W02Ma poszerzoną wiedzę w zakresie fizyki obejmującą podstawy fizyki kwantowej, jądrowej, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia procesów i zjawisk fizycznych zachodzących w złożonych systemach elektroenergetycznych
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie studentów z metodami konwersji energii, które mogą mieć znaczenie w bilansie energetycznym kraju w przyszłości.
C-6Zapoznanie studentów z potencjalnymi źródłami energii, obecnie nieeksploatowanymi lub mającymi niewielkie znacznie dla bilansu energetycznego.
Treści programoweT-W-1Działanie sytemów energetycznych i elektroenergetycznych, objaśnienie potrzeby magazynowania energii. Parametry magazynu energii. Magazynoweanie ciepła. Magazynowanie chłodu. Magazynowanie energii mechanicznej i elektrycznej. Wodór - wytwarzanie i magazynowanie. Inne paliwa wtórne. Porównanie różnych metod magazynowania energii Wprowadzenie do perspektywicznych technologii energetycznych. Formy przenoszenia energii: praca i ciepło. Użyteczne postaci energii. Gaz łupkowy i klatraty metanu. Siłownie ORC i ich zastosowanie dla różnych źródeł ciepła. Silnik Stirlinga. Ogniwa paliwowe. Fuzja jądrowa. Rury cieplne. Generator termoelektroniczny. Generator termolelektryczny. Generator magnetohydrodynamiczny (MHD). Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjno-problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie egzaminu końcowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy podanej na wykładzie
3,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie (w stopniu dostatecznym).
3,5Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym
4,5Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu
5,0Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją bardzo dobrze zinterpretować i w pełni wykorzystać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięENE_2A_c02_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętność doboru optymalnej metody magazynowania energii, potrafi sformułować korzyści oraz niedogodności jej stosowania a także oszacować efektywność pracy magazynu energii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_2A_U13Potrafi dokonać krytycznej analizy i oceny technologii energetycznej, zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności doboru najbardziej adekwatnej metody magazynowania energii.
C-4Ukształtowanie umiejętności oszacowania podstawowych parametrow magazynu energii i jego efektywności pracy.
Treści programoweT-A-1Samodzelnie przygotowane prezentacje własne studentów na różne tematy z zakresu: magazynowania ciepła, magazynowania chłodu, magazynowania energii mechanicznej i elektrycznej, pojazdow elektrycznych i hybrydowych, wytwarzania paliw wtórnych, porównania różnych metod magazynowania energii, perspektywnicznych technologii energetycznych.
T-P-1Przykłady obliczeniowe w zakresie: parametrów magazynów energii, magazynoweania ciepła, magazynowania chłodu, magazynowania energii mechanicznej i elektrycznej, wytwarzania paliw wtórnych, porównania różnych metod magazynowania energii. Przykłady obliczeniowe z zakresu perspektywnicznych technologii energetycznych.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe, symulacja
M-4Zajęcia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie sprawdzianu pisemnego końcowego.
S-3Ocena formująca: Bieżąca ocena realizacji zagadnienia projektowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0uzyskanie 61% - 70 % punktów na kolokwium
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięENE_2A_C05_K01Student potrafi pracować w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_2A_K05Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie studentów z metodami konwersji energii, które mogą mieć znaczenie w bilansie energetycznym kraju w przyszłości.
C-1Zapoznanie studentów z powszechnie stosowanymi, nowymi i perspektywicznymi metodami magazynowania energii.
C-6Zapoznanie studentów z potencjalnymi źródłami energii, obecnie nieeksploatowanymi lub mającymi niewielkie znacznie dla bilansu energetycznego.
C-4Ukształtowanie umiejętności oszacowania podstawowych parametrow magazynu energii i jego efektywności pracy.
C-2Przedstawienie wad i zalet poszczególnych metod magazynwania energii, zakresu ich stosowalności.
C-3Ukształtowanie umiejętności doboru najbardziej adekwatnej metody magazynowania energii.
Treści programoweT-A-1Samodzelnie przygotowane prezentacje własne studentów na różne tematy z zakresu: magazynowania ciepła, magazynowania chłodu, magazynowania energii mechanicznej i elektrycznej, pojazdow elektrycznych i hybrydowych, wytwarzania paliw wtórnych, porównania różnych metod magazynowania energii, perspektywnicznych technologii energetycznych.
T-P-1Przykłady obliczeniowe w zakresie: parametrów magazynów energii, magazynoweania ciepła, magazynowania chłodu, magazynowania energii mechanicznej i elektrycznej, wytwarzania paliw wtórnych, porównania różnych metod magazynowania energii. Przykłady obliczeniowe z zakresu perspektywnicznych technologii energetycznych.
Metody nauczaniaM-4Zajęcia projektowe.
M-3Ćwiczenia przedmiotowe, symulacja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie sprawdzianu pisemnego końcowego.
S-3Ocena formująca: Bieżąca ocena realizacji zagadnienia projektowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej.
3,5
4,0
4,5
5,0