Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S2)
specjalność: technologie jądrowe i wodorowe
Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy energetyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowane systemy energetyczne | ||
Specjalność | zarządzanie energią i środowiskiem | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podtsawowe wymagania z zakresu termodynamiki technicznej oraz podstaw technologii energetycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstaw teoretycznych w zakresie możliwości integracji różnych technologii energetycznych |
C-2 | Nabycie umiejetności w zakresie planowania i realizacji prac koncepcyjnych w obszarze integracji różnych technologii energetycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania energii elektrycznej | 5 |
T-A-2 | Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania ciepła i chłodu | 5 |
T-A-3 | Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania wodoru. Zaliczenie. | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania energii elektrycznej. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania ciepła i chłodu. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania wodoru. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 9 |
A-W-3 | Egzamin. | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny / wykład problemowy |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Ćwiczenia audytoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/10_W01 Student jest w stanie opisać podstawy funkcjonowania zintegrowanych technologii energetycznych | ENE_2A_W10, ENE_2A_W09, ENE_2A_W11 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/10_U01 Student nabywa umijetności w zakresie opracowania koncepcji zintegrowanych systemów energetycznych | ENE_2A_U13, ENE_2A_U09 | — | — | C-2 | T-A-2, T-A-1, T-A-3 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/10_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się oraz podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji zawodowych. | ENE_2A_K04 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/10_W01 Student jest w stanie opisać podstawy funkcjonowania zintegrowanych technologii energetycznych | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/10_U01 Student nabywa umijetności w zakresie opracowania koncepcji zintegrowanych systemów energetycznych | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/10_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się oraz podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji zawodowych. | 2,0 | nie |
3,0 | tak | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tadeusz Chmielniak, Technologie Energetyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2022, 1
Literatura dodatkowa
- Tadeusz Chmielniak, Tomasz Chmielniak, Energetyka wodorowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020, 1
- Kubowski Jerzy, Elektrownie jądrowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017, 1
- Skorek Janusz, Kalina Jacek, Gazowe układy kogeneracyjne, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne PWN, Warszawa, 2005, 1, ISBN: 83-204-3103-4