Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Programowanie komputerów

Sylabus przedmiotu Egzamin końcowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Programowanie komputerów
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Egzamin końcowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Błaszyński <Piotr.Blaszynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 2 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie wszystkich przedmiotów ujętych w programie studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Weryfikacja wiedzy i umiejętności nabytych w toku studiów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Student przygotowuje się indywidualnie do zaliczenie całego cyklu kształcenia na studiach podyplomowych.2
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Powtórzenie materiału z całego toku kształcenia.19
A-W-2Egzamin końcowy2
A-W-3Konsultacje4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualna praca.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PK_10-_06_W01
Ma wiedzę zgodną z programem studiów podyplomowych.
PK_10-_W03, PK_10-_W06, PK_10-_W04, PK_10-_W07, PK_10-_W01, PK_10-_W05, PK_10-_W02C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PK_10-_06_U01
Ma umiejętność samodzielnej implementacji prostych programów oraz posiada umiejętności wynikające z programu studiów podyplomowych.
PK_10-_U01, PK_10-_U06, PK_10-_U02, PK_10-_U05, PK_10-_U04, PK_10-_U08, PK_10-_U03, PK_10-_U07C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PK_10-_06_K01
Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania
PK_10-_K02, PK_10-_K01C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PK_10-_06_W01
Ma wiedzę zgodną z programem studiów podyplomowych.
2,0
3,0Umie analizować przedstawiony mu kod (zarówno w języku Python jak i w HTML). Potrafi poprawnie odpowiedzieć na pytania egzaminacyjne w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PK_10-_06_U01
Ma umiejętność samodzielnej implementacji prostych programów oraz posiada umiejętności wynikające z programu studiów podyplomowych.
2,0
3,0Potrafi poprawnie odpowiedzieć na pytania egzaminacyjne w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PK_10-_06_K01
Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania
2,0
3,0Widzi związek pomiędzy programowaniem a istniejącymi systemami komputerowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mark Lutz, David Asher, Python. Wprowadzenie, Helion, 2020, V
  2. John Duckett, HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW., Helion, 2018
  3. John E. Grayson, Python and Tkinter Programming, Manning Publications, 2000
  4. Thomas H. Cormen , Charles E. Leiserson , Ronald L. Rivest , Clifford Stein, Wprowadzenie do algorytmów, Wydawnictwo Nakowo-Techniczne, Warszawa, 2022
  5. David Harel, Rzecz o istocie informatyki - algorytmika, Wydawnictwo Nakowo-Techniczne, Warszawa, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Student przygotowuje się indywidualnie do zaliczenie całego cyklu kształcenia na studiach podyplomowych.2
2

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Powtórzenie materiału z całego toku kształcenia.19
A-W-2Egzamin końcowy2
A-W-3Konsultacje4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPK_10-_06_W01Ma wiedzę zgodną z programem studiów podyplomowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPK_10-_W03Zna podstawowe techniki programowania proceduralnego
PK_10-_W06Zna techniki programowania wizualnego
PK_10-_W04Ma wiedzę w zakresie składni, semantyki i sfer zastosowań języka Python
PK_10-_W07Ma wiedzę w zakresie składni i zastosowania HTML5 i CSS3
PK_10-_W01Ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów liczbowych, oprogramowania
PK_10-_W05Zna podstawowe techniki programowania obiektowego, implementacje klas i korzystanie z obiektów
PK_10-_W02Ma podstawową wiedzę w zakresie algorytmizacji i struktur danych
Cel przedmiotuC-1Weryfikacja wiedzy i umiejętności nabytych w toku studiów.
Treści programoweT-W-1Student przygotowuje się indywidualnie do zaliczenie całego cyklu kształcenia na studiach podyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie analizować przedstawiony mu kod (zarówno w języku Python jak i w HTML). Potrafi poprawnie odpowiedzieć na pytania egzaminacyjne w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPK_10-_06_U01Ma umiejętność samodzielnej implementacji prostych programów oraz posiada umiejętności wynikające z programu studiów podyplomowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPK_10-_U01Potrafi sformułować problem algorytmiczny, zaproponować odpowiednią technikę algorytmiczną do jego rozwiązania oraz metodę reprezentacji do jego przedstawienia
PK_10-_U06Potrafi korzystać w swoim kodzie z istniejących klas do tworzenia własnych obiektów
PK_10-_U02Potrafi przeanalizować i przedstawić w języku edukacyjnym Blockly wybrane problemy algorytmiczne
PK_10-_U05Potrafi zidentyfikować proste obiekty w programowanym systemie i przygotować dla nich kod
PK_10-_U04Umie pisać, uruchamiać i testować programy w języku Python
PK_10-_U08Umie posługiwać się znacznikami języka HTML5 i arkusza CSS3
PK_10-_U03Potrafi mysleć w kategoriach dekompozycji problemów algorytmicznych do elementarnych konstrukcji języka programowania
PK_10-_U07Potrafi przygotować aplikację z podtawowym interfejsem użytkownika
Cel przedmiotuC-1Weryfikacja wiedzy i umiejętności nabytych w toku studiów.
Treści programoweT-W-1Student przygotowuje się indywidualnie do zaliczenie całego cyklu kształcenia na studiach podyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi poprawnie odpowiedzieć na pytania egzaminacyjne w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPK_10-_06_K01Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPK_10-_K02Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania
PK_10-_K01Wykazuje postawę odpowiedzialnego i samokrytycznego autora kodu komputerowego
Cel przedmiotuC-1Weryfikacja wiedzy i umiejętności nabytych w toku studiów.
Treści programoweT-W-1Student przygotowuje się indywidualnie do zaliczenie całego cyklu kształcenia na studiach podyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Widzi związek pomiędzy programowaniem a istniejącymi systemami komputerowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0