Wydział Informatyki - Programowanie komputerów
Sylabus przedmiotu Programowanie serwisów WWW:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Programowanie komputerów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie serwisów WWW | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa obsługa komputera i przeglądarki internetowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz zna i rozumie zasady języka programowania dynamicznych dokumentów internetowych, na bazie technologii HTML i CSS, potrafi wykorzystać jego zasady przy projektowaniu witryn internetowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Funkcjonalność przeglądarki internetowej | 1 |
T-L-2 | Przygotowanie warsztatu pracy webdevelopera | 2 |
T-L-3 | Programowanie dokumentów hipertekstowych | 10 |
T-L-4 | Formatowanie treści przy pomocy CSS | 7 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie zakresu przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Omówienie składni dokumentów dynamicznych | 2 |
T-W-3 | Warsztat pracy programisty internetowego | 2 |
T-W-4 | Omówienie podstawowych znaczników języka HTML | 4 |
T-W-5 | Stylowanie dokumentów dynamicznych | 2 |
T-W-6 | Dodatkowe technologie zwiększające funkcjonalność stron internetowych | 2 |
T-W-7 | Zaliczenie końcowe | 1 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 20 |
A-L-2 | Praca własna | 18 |
A-L-3 | Dodatkowe ćwiczenia na bazie kursów interaktywnych | 38 |
76 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 14 |
A-W-2 | Samodzielna analiza zaleconej na wykładzie literatury, wskazanych źródeł internetowych oraz materiału przedstawionego na wykładzie. Powtarzanie i przyswajanie nabywanej wiedzy. | 36 |
A-W-3 | Przygotowanie do pisemnej formy końcowego zaliczenia wykładu. | 25 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyklad informacyjny, pogadanka |
M-2 | laboratorium - z uzyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie obserwacji podczas zajec laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PK_10-_05_W01 Słuchacz zdobędzie wiedzę nt. podstawowych technik programowania serwisów webowych, przy wykorzystaniu języka znaczników HTML i kaskadowego arkusza stylów CSS, wspartych elementami JavaScript'u. | PK_10-_W07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-7 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PK_10-_05_U01 Słuchacz nabędzie umiejętność wytwarzania serwisów webowych. Słuchacz będzie umiał napisać prostą stronę WWW. | PK_10-_U08, PK_10-_U09 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PK_10-_05_K01 Słuchacz będzie wykazywać postawę odpowiedzialnego i samokrytycznego autora kodu komputerowego, rozumiejącego swoją rolę w procesie wytwarzania oprogramowania. | PK_10-_K01, PK_10-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-6, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PK_10-_05_W01 Słuchacz zdobędzie wiedzę nt. podstawowych technik programowania serwisów webowych, przy wykorzystaniu języka znaczników HTML i kaskadowego arkusza stylów CSS, wspartych elementami JavaScript'u. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi określić podstawowe znaczniki języka HTML i selektory CSS | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PK_10-_05_U01 Słuchacz nabędzie umiejętność wytwarzania serwisów webowych. Słuchacz będzie umiał napisać prostą stronę WWW. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz posiada umiejętność utworzenia pliku strony www, wyświetlającej różne obiekty: tekst, kwadrat, formularz, przyciski, linki, galeria zdjęć. Obiekty są wystylizowane przy pomocy arkusza CSS. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PK_10-_05_K01 Słuchacz będzie wykazywać postawę odpowiedzialnego i samokrytycznego autora kodu komputerowego, rozumiejącego swoją rolę w procesie wytwarzania oprogramowania. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma przeświadczenie o potrzebie zwiększania swojej wiedzy i umiejętności w kontekście programowania serwisów WWW. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jon Duckett, HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW., Helion, 2018
- Włodzimierz Gajda, HTML, XHTM i CSS. Praktyczne projekty, Helion, 2007
Literatura dodatkowa
- Kursy elektroniczne dostępne w Internecie