Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria systemów informacyjnych
Sylabus przedmiotu Informatyzacja organizacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Informatyzacja organizacji | ||
Specjalność | Inżynieria systemów informacyjnych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława Marciniak <Miroslawa.Marciniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Lipczyński <Tomasz.Lipczynski@zut.edu.pl>, Krzysztof Michalak <Krzysztof.Michalak@zut.edu.pl>, Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z możliwościami komputerowego wspomagania przedsiebiorstwa w różnych obszarach działalności za pomocą nowoczesnych systemów informatycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawowe zasady pracy w systemie Comarch ERP XL. | 2 |
T-L-2 | Konfiguracja systemu (uprawnienia operatorów, role, struktura organizacyjna), obsługa programu. | 2 |
T-L-3 | Tworzenie kart towarowych i dodawanie kontrahentów. | 2 |
T-L-4 | Definiowanie technologii (operacje technologiczne, obieg materiałów i półproduktów). | 4 |
T-L-5 | Tworzenie gniazd roboczych i dodawanie zasobów produkcyjnych. | 2 |
T-L-6 | Zakup surowców i materiałów do produkcji. | 2 |
T-L-7 | Planowanie produkcji na magazyn (wystawianie i realizacja zlecenia produkcyjnego). | 4 |
T-L-8 | Kalkulacja kosztów produkcji, rekonfiguracja zasobów produkcyjnych. | 2 |
T-L-9 | Produkcja na zamówienie klienta. | 2 |
T-L-10 | Planowanie potrzeb materiałowych. Analiza wykorzystania zasobów (wykresy Gantta). | 2 |
T-L-11 | Zarządzanie relacjami z klientami (kontrahenci, planowanie kampanii reklamowej). | 2 |
T-L-12 | Kompletacja | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Organizacja i zarządzanie w podmiotach gospodarczych. | 2 |
T-W-2 | Systemy informacyjne zarządzania przedsiębiorstwem. | 2 |
T-W-3 | Systemy zarządzania zasobami ludzkimi (HR). | 2 |
T-W-4 | Informatyzacja procesów finansowo-księgowych (F-K). | 2 |
T-W-5 | Elektroniczny obieg dokumentów w przedsiębiorstwie. | 2 |
T-W-6 | Zintegrowane systemy zarządzania (ERP). | 2 |
T-W-7 | Infrastruktura informatyczna przedsiębiorstwa. | 2 |
T-W-8 | Informatyzacja procesów produkcyjnych. | 2 |
T-W-9 | Systemy wspomagania zarządzania produkcją (MRP II, ASP, MES). | 2 |
T-W-10 | Informatyzacja logistyki produkcji (WMS). | 2 |
T-W-11 | Informatyczne systemy zarządzania łańcuchem dostaw (SCM). | 2 |
T-W-12 | Systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM). | 2 |
T-W-13 | Dojrzałość informatyczna i metodyki wdrażania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach. | 4 |
T-W-14 | Kierunki rozwoju cyfryzacji przedsiębiorstw (przemysł 4.0, Internet rzeczy). | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
A-L-3 | Wykonanie zadań domowych | 8 |
A-L-4 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 16 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach i egzaminie | 4 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test uzupełnień |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_D03.06.2_W01 Posiada wiedzę z zakresu działania zintegrowanych systemów informatycznych oraz ma wiedzę z zakresu ich wdrażania w przedsiębiorstwach. | I_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-13, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_D03.06.2_U01 Student potrafi przygotować specyfikację wymagań, obsługiwać i konserwować zintegrowane systemy zarządzania w przedsiębiorstwach. | I_1A_U01, I_1A_U08 | — | — | C-1 | T-L-8, T-L-2, T-L-11, T-L-1, T-L-10, T-L-5, T-L-4, T-L-6, T-L-9, T-L-3, T-L-12, T-L-7 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_D03.06.2_W01 Posiada wiedzę z zakresu działania zintegrowanych systemów informatycznych oraz ma wiedzę z zakresu ich wdrażania w przedsiębiorstwach. | 2,0 | Student nie potrafi zdefiniować podstawowych funkcjonalności i obszarów zastosowań zintegrowanych systemów zarządzania. |
3,0 | Student potrafi wymienić podstawowe moduły funkcjonalne zintegrowanych systemów zarządzania i określić ich zakres wspomagania. | |
3,5 | Student potrafi dobrać moduły zintegrowanego systemu zarządzania do potrzeb przedsiębiorstwa. | |
4,0 | Student zna i rozumie podstawowe procesy biznesowe oraz potrafi dobrać właściwy system informatyczny do ich wspomagania. | |
4,5 | Student potrafi ocenić i porównać zintegrowane systemy zarządzania. | |
5,0 | Student potrafi wybrać odpowiedni system informatyczny i zaplanować jego wdrożenie w przedsiębiorstwie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_D03.06.2_U01 Student potrafi przygotować specyfikację wymagań, obsługiwać i konserwować zintegrowane systemy zarządzania w przedsiębiorstwach. | 2,0 | Student nie potrafi zrealizować podstawowych procesów biznesowych za pomocą wybranego modułu zintegrowanego systemu zarządzania. |
3,0 | Student potrafi zrealizować wybrane procesy biznesowe za pomocą zintegrowanego systemu zarządzania. | |
3,5 | Student potrafi odwzorować technologię produkcji i podstawowe zasoby produkcyjne w systemie klasy ERP. | |
4,0 | Student potrafi zaplanować, zrealizować i rozliczyć różne modele produkcji za pomocą zintegrowanego systemu zarządzania. | |
4,5 | Student potrafi zrealizować wszystkie podstawowe procesy biznesowe oraz zarządzać relacjami z kontrahentami za pomocą zintegrowanego systemu zarządzania. | |
5,0 | Student potrafi ocenić poziom dojrzałości informatycznej przedsiębiorstwa i zaplanować wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania. |
Literatura podstawowa
- Banaszak, Kłos, Mleczko, Zintegrowane systemy zarządzania, PWE, Warszawa, 2011
- Januszewski, Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, PWN, Warszawa, 2008, Tom 1
Literatura dodatkowa
- Kisielnicki, Pańkowska, Sroka, Zintegrowane systemy informatyczne, PWN, Warszawa, 2012