Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: Inżynieria oprogramowania

Sylabus przedmiotu Technologie marketingu elektronicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie marketingu elektronicznego
Specjalność Inżynieria systemów informacyjnych
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl>, Wojciech Maleika <Wojciech.Maleika@zut.edu.pl>, Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>, Piotr Sulikowski <Piotr.Sulikowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 18 1,50,50zaliczenie
wykładyW7 18 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Aplikacje internetowe 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projektowanie wizualnego przekazu marketingowego2
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam2
T-L-3Marketing treści i wykorzystanie systemów CMS2
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych2
T-L-5Narzędzia wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych2
T-L-6Konfiguracja i wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej1
T-L-7Konfiguracja i wykorzystanie systemów handlu elektronicznego1
T-L-8Integracja platform handlu elektronicznego1
T-L-9Media społecznościowe i analizy sieci społecznych1
T-L-10Marketing w mediach społecznościowych1
T-L-11Interfejsy programistyczne w platformach społecznościowych1
T-L-12Serwery pocztowe i marketing z udziałem poczty elektronicznej1
T-L-13Analityka internetowa1
18
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do marketingu elektronicznego2
T-W-2Komunikacja wizualna w marketingu elektronicznym2
T-W-3Technologie serwerów reklam2
T-W-4Marketing treści1
T-W-5Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)1
T-W-6Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)1
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)1
T-W-8Handel elektroniczny1
T-W-9Systemy i platformy handlu elektronicznego1
T-W-10Integracja platform handlu elektronicznego1
T-W-11Media społecznościowe1
T-W-12Marketing w mediach społecznościowych1
T-W-13Interfejsy programistyczne w platformach społecznościowych1
T-W-14Marketing z udziałem poczty elektronicznej1
T-W-15Analityka internetowa1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań6
A-L-3Konsultacje do laboratoriów2
38
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia16
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Egzamin2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D03.11.3_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
I_1A_W13C-2, C-1T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-7, T-L-6, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-15, T-W-12, T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1
I_1A_D03.11.3_W02
Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
I_1A_W03C-2, C-1T-L-1, T-L-8, T-L-6, T-W-3, T-W-14, T-W-13, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D03.11.3_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
I_1A_U07C-2, C-1T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-15, T-W-14, T-W-13, T-W-12, T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1
I_1A_D03.11.3_U02
Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
I_1A_U07C-2, C-1T-L-8, T-L-6, T-W-14, T-W-13, T-W-6, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D03.11.3_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
I_1A_K06C-2, C-1T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-15, T-W-14, T-W-13, T-W-12, T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1
I_1A_D03.11.3_K02
Kompetencje w zakresie zastosowań metod analitycznych w systemach marketingu elektronicznego.
I_1A_K06C-2, C-1T-L-3, T-L-1, T-L-8, T-L-6, T-W-2, T-W-3, T-W-14, T-W-13, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_D03.11.3_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
I_1A_D03.11.3_W02
Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_D03.11.3_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie umie korzystać z systemów marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy marketingu elektronicznego.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
I_1A_D03.11.3_U02
Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
2,0Nie umie nawet w podstawowym zakresie wykorzystać metod analityczne w marketingu elektronicznym.
3,0Umie w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne w marketingu elektronicznym.
3,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi.
4,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać podstawowe algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
5,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym zaawansowane technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać zaawansowane algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_D03.11.3_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
I_1A_D03.11.3_K02
Kompetencje w zakresie zastosowań metod analitycznych w systemach marketingu elektronicznego.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Liana Evans, Bartosz Sałbut, Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Helion, Warszawa, 2011
  2. Ph. Kotler, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017
  3. M. Zastrożna, Google Analytics w biznesie, Helion, Warszawa, 2015
  4. D. Wydra, Reklama Google AdWords w praktyce, Edgard, Warszawa, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Calvin Jones, Damian Ryan, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011
  2. A. Fronczak, P. Fronczak, Świat sieci złożonych. Od fizyki do Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. B. Stawarz-Garcia, Content Marketing i Social Media., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017
  4. P. Sala, J. Królewski, E-marketing. Współczesne trendy., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2016
  5. Ł. Kępiński i in., Twoja firma widoczna w internecie - marketing internetowy, Poltext, Warszawa, 2015

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie wizualnego przekazu marketingowego2
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam2
T-L-3Marketing treści i wykorzystanie systemów CMS2
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych2
T-L-5Narzędzia wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych2
T-L-6Konfiguracja i wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej1
T-L-7Konfiguracja i wykorzystanie systemów handlu elektronicznego1
T-L-8Integracja platform handlu elektronicznego1
T-L-9Media społecznościowe i analizy sieci społecznych1
T-L-10Marketing w mediach społecznościowych1
T-L-11Interfejsy programistyczne w platformach społecznościowych1
T-L-12Serwery pocztowe i marketing z udziałem poczty elektronicznej1
T-L-13Analityka internetowa1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do marketingu elektronicznego2
T-W-2Komunikacja wizualna w marketingu elektronicznym2
T-W-3Technologie serwerów reklam2
T-W-4Marketing treści1
T-W-5Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)1
T-W-6Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)1
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)1
T-W-8Handel elektroniczny1
T-W-9Systemy i platformy handlu elektronicznego1
T-W-10Integracja platform handlu elektronicznego1
T-W-11Media społecznościowe1
T-W-12Marketing w mediach społecznościowych1
T-W-13Interfejsy programistyczne w platformach społecznościowych1
T-W-14Marketing z udziałem poczty elektronicznej1
T-W-15Analityka internetowa1
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań6
A-L-3Konsultacje do laboratoriów2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia16
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Egzamin2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D03.11.3_W01Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13Posiada wiedzę w zakresie ekonomii i zarządzania, w tym umożliwiającą tworzenie i rozwój przedsiębiorczości w różnych jej formach, jest świadomy uwarunkowań prawnych i odpowiedzialności związanej z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-3Marketing treści i wykorzystanie systemów CMS
T-L-5Narzędzia wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Projektowanie wizualnego przekazu marketingowego
T-L-7Konfiguracja i wykorzystanie systemów handlu elektronicznego
T-L-6Konfiguracja i wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej
T-W-1Wprowadzenie do marketingu elektronicznego
T-W-4Marketing treści
T-W-2Komunikacja wizualna w marketingu elektronicznym
T-W-3Technologie serwerów reklam
T-W-15Analityka internetowa
T-W-12Marketing w mediach społecznościowych
T-W-11Media społecznościowe
T-W-10Integracja platform handlu elektronicznego
T-W-9Systemy i platformy handlu elektronicznego
T-W-8Handel elektroniczny
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)
T-W-6Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
T-W-5Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D03.11.3_W02Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W03Posiada poszerzoną wiedzę w zakresie metod przechowywania, przetwarzania, przesyłania i analizy danych oraz modelowania systemów umożliwiającą rozwiązywanie rzeczywistych problemów obliczeniowych.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-1Projektowanie wizualnego przekazu marketingowego
T-L-8Integracja platform handlu elektronicznego
T-L-6Konfiguracja i wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej
T-W-3Technologie serwerów reklam
T-W-14Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-13Interfejsy programistyczne w platformach społecznościowych
T-W-5Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D03.11.3_U01Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U07Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy wstępnej ocenie podejmowanych przedsięwzięć informatycznych, dostrzegając znaczenie aspektów technicznych, społecznych i organizacyjnych.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-3Marketing treści i wykorzystanie systemów CMS
T-L-5Narzędzia wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Projektowanie wizualnego przekazu marketingowego
T-L-8Integracja platform handlu elektronicznego
T-L-7Konfiguracja i wykorzystanie systemów handlu elektronicznego
T-L-6Konfiguracja i wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej
T-W-1Wprowadzenie do marketingu elektronicznego
T-W-4Marketing treści
T-W-2Komunikacja wizualna w marketingu elektronicznym
T-W-3Technologie serwerów reklam
T-W-15Analityka internetowa
T-W-14Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-13Interfejsy programistyczne w platformach społecznościowych
T-W-12Marketing w mediach społecznościowych
T-W-11Media społecznościowe
T-W-10Integracja platform handlu elektronicznego
T-W-9Systemy i platformy handlu elektronicznego
T-W-8Handel elektroniczny
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)
T-W-6Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
T-W-5Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy marketingu elektronicznego.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D03.11.3_U02Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U07Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy wstępnej ocenie podejmowanych przedsięwzięć informatycznych, dostrzegając znaczenie aspektów technicznych, społecznych i organizacyjnych.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-8Integracja platform handlu elektronicznego
T-L-6Konfiguracja i wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej
T-W-14Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-13Interfejsy programistyczne w platformach społecznościowych
T-W-6Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
T-W-5Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie nawet w podstawowym zakresie wykorzystać metod analityczne w marketingu elektronicznym.
3,0Umie w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne w marketingu elektronicznym.
3,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi.
4,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać podstawowe algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
5,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym zaawansowane technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać zaawansowane algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D03.11.3_K01Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K06Jest świadomy społecznego i zawodowego kontekstu informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych, odpowiedzialnie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki w życiu zawodowym i codziennym.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-3Marketing treści i wykorzystanie systemów CMS
T-L-5Narzędzia wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Projektowanie wizualnego przekazu marketingowego
T-L-8Integracja platform handlu elektronicznego
T-L-7Konfiguracja i wykorzystanie systemów handlu elektronicznego
T-L-6Konfiguracja i wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej
T-W-1Wprowadzenie do marketingu elektronicznego
T-W-4Marketing treści
T-W-2Komunikacja wizualna w marketingu elektronicznym
T-W-3Technologie serwerów reklam
T-W-15Analityka internetowa
T-W-14Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-13Interfejsy programistyczne w platformach społecznościowych
T-W-12Marketing w mediach społecznościowych
T-W-11Media społecznościowe
T-W-10Integracja platform handlu elektronicznego
T-W-9Systemy i platformy handlu elektronicznego
T-W-8Handel elektroniczny
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)
T-W-6Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
T-W-5Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D03.11.3_K02Kompetencje w zakresie zastosowań metod analitycznych w systemach marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K06Jest świadomy społecznego i zawodowego kontekstu informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych, odpowiedzialnie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki w życiu zawodowym i codziennym.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-3Marketing treści i wykorzystanie systemów CMS
T-L-1Projektowanie wizualnego przekazu marketingowego
T-L-8Integracja platform handlu elektronicznego
T-L-6Konfiguracja i wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej
T-W-2Komunikacja wizualna w marketingu elektronicznym
T-W-3Technologie serwerów reklam
T-W-14Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-13Interfejsy programistyczne w platformach społecznościowych
T-W-5Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań.