Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Rozproszone symulacje interaktywne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rozproszone symulacje interaktywne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Lech <Piotr.Lech@zut.edu.pl>, Mateusz Tecław <Mateusz.Teclaw@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 30 2,00,38zaliczenie
wykładyW5 20 1,00,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość pracy w systemie operacyjnym Windows lub Linux.
W-2Znajomość podstawowych zasad oraz logiki programowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi przygotować środowisko deweloperskie do tworzenia aplikacji rozproszonej.
C-2Student potrafi zaprojektować architekturę aplikacji rozproszonej.
C-3Student potrafi napisać program aplikacji rozproszonej.
C-4Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować program aplikacji rozproszonej, znaleźć w nim błędy i poprawić je, a także udoskonalić i rozbudować program o nowe funkcje.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Budowa aplikacji rozproszonej.4
T-L-2Interaktywna wizualizacja rzeźby terenu z użyciem bufora wierzchołków2
T-L-3Implementacja efektu cząsteczkowego2
T-L-4Wykorzystanie krzywej parametrycznej w animacji ruchu elementów świata gry w symulacjach2
T-L-5Wykorzystanie krzywych parametrycznych do tworzenia obiektów świata gry w symulacjach2
T-L-6Wykorzystanie sztucznej inteligencji w symulacjach.4
T-L-7Rozpraszanie zadań, budowa aplikacji rozproszonej.4
T-L-8Implementacja wybranej strategii w interaktywnej symulacji rozproszonej.4
T-L-9Problematyka trybu wieloosobowego w interaktywnej symulacji rozproszonej.4
T-L-10Zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Interaktywne symulacje w inżynierii cyfrowej. Przegląd zastosowań i technologii.2
T-W-2Podstawowe definicje, charakterystyka środowiska przetwarzania rozproszonego, przykłady środowisk rozproszonych.2
T-W-3Proces sekwencyjny, komunikaty, kanały komunikacyjne, stan kanału, indywidualne i grupowe operacje komunikacyjne, komunikacja synchroniczna i asynchroniczna), model formalny procesu sekwencyjnego (stan procesu, zdarzenia, funkcja tranzycji), klasy zdarzeń (zdarzenia wysłania i odbioru, zdarzenia wewnętrzne), warunki uaktywnienia (zbiór warunkujący, gotowość zdarzeń), modele żądań.2
T-W-4Detekcja zakleszczenia.1
T-W-5Niezawodność przetwarzania.1
T-W-6Zastosowania sztucznej inteligencji w symulacjach.2
T-W-7Silnik symulacji rozproszonej komputerowej. Idea i składniki. Przegląd rynkowych rozwiązań2
T-W-8Wykorzystanie silnika gry komputerowej w rozproszonych symulacjach interaktywnych 1. Pętla główna i rodzaje jej implementacji 2. Organizacja obiektów świata gry 3. Zarządzanie zdarzeniami 4. Obsługa efektów dźwiękowych 5. Synchronizacja zadań4
T-W-9Współczesne podejście do programowania grafiki czasu rzeczywistego na przykładzie OpenGL 3+ w systemach interaktywnych 1. Wykorzystanie buforów pamięci karty graficznej 2. Programy cieniujące 3. Zarządzanie kodem programów cieniujących 4. Implementacja przykładowych efektów wizualnych w oparciu o programowalny GPU4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2analiza literatury20
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Praca własna - studiowanie literatury i dokumentacji2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu2
A-W-4Egzamin1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego
M-5Projekt do samodzielnego wykonania

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie samodzielnie wykonanego projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia egzaminacyjnego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C25.2_W01
Student posiada wiedzę, jakie algorytmy realizują funkcjonalność aplikacji rozproszonej oraz zna sposób ich działania.
TI_1A_W01C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2, S-3
TI_1A_C25.2_W02
Student posiada wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie i zaimplementowanie aplikacji rozproszonej.
TI_1A_W06C-3, C-4T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C25.2_U01
Student nabył umiejętność przygotowania architektury aplikacji rozproszonej i dobrania narzędzi programistycznych do jej implementacji.
TI_1A_U08C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-10M-3, M-4, M-5S-1, S-2
TI_1A_C25.2_U02
Student nabył umiejętność zaimplementowania aplikacji rozproszonej składającej się z różnych komponentów oraz diagnozowania nieprawidłowości w implementacji.
TI_1A_U05, TI_1A_U06, TI_1A_U07C-3, C-4T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-9, T-L-10, T-L-8M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C25.2_W01
Student posiada wiedzę, jakie algorytmy realizują funkcjonalność aplikacji rozproszonej oraz zna sposób ich działania.
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
TI_1A_C25.2_W02
Student posiada wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie i zaimplementowanie aplikacji rozproszonej.
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C25.2_U01
Student nabył umiejętność przygotowania architektury aplikacji rozproszonej i dobrania narzędzi programistycznych do jej implementacji.
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
TI_1A_C25.2_U02
Student nabył umiejętność zaimplementowania aplikacji rozproszonej składającej się z różnych komponentów oraz diagnozowania nieprawidłowości w implementacji.
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.

Literatura podstawowa

  1. Brendan Burns, Projektowanie systemów rozproszonych. Wzorce i paradygmaty dla skalowalnych, niezawodnych usług, Helion, 2018
  2. Kelsey Hightower, Brendan Burns, Joe Beda, Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych, Helion, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Krupa K., Modelowanie, symulacja i prognozowanie. Systemy ciągłe., WNT, Warszawa
  2. Skowronek M., Modelowanie cyfrowe, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Budowa aplikacji rozproszonej.4
T-L-2Interaktywna wizualizacja rzeźby terenu z użyciem bufora wierzchołków2
T-L-3Implementacja efektu cząsteczkowego2
T-L-4Wykorzystanie krzywej parametrycznej w animacji ruchu elementów świata gry w symulacjach2
T-L-5Wykorzystanie krzywych parametrycznych do tworzenia obiektów świata gry w symulacjach2
T-L-6Wykorzystanie sztucznej inteligencji w symulacjach.4
T-L-7Rozpraszanie zadań, budowa aplikacji rozproszonej.4
T-L-8Implementacja wybranej strategii w interaktywnej symulacji rozproszonej.4
T-L-9Problematyka trybu wieloosobowego w interaktywnej symulacji rozproszonej.4
T-L-10Zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Interaktywne symulacje w inżynierii cyfrowej. Przegląd zastosowań i technologii.2
T-W-2Podstawowe definicje, charakterystyka środowiska przetwarzania rozproszonego, przykłady środowisk rozproszonych.2
T-W-3Proces sekwencyjny, komunikaty, kanały komunikacyjne, stan kanału, indywidualne i grupowe operacje komunikacyjne, komunikacja synchroniczna i asynchroniczna), model formalny procesu sekwencyjnego (stan procesu, zdarzenia, funkcja tranzycji), klasy zdarzeń (zdarzenia wysłania i odbioru, zdarzenia wewnętrzne), warunki uaktywnienia (zbiór warunkujący, gotowość zdarzeń), modele żądań.2
T-W-4Detekcja zakleszczenia.1
T-W-5Niezawodność przetwarzania.1
T-W-6Zastosowania sztucznej inteligencji w symulacjach.2
T-W-7Silnik symulacji rozproszonej komputerowej. Idea i składniki. Przegląd rynkowych rozwiązań2
T-W-8Wykorzystanie silnika gry komputerowej w rozproszonych symulacjach interaktywnych 1. Pętla główna i rodzaje jej implementacji 2. Organizacja obiektów świata gry 3. Zarządzanie zdarzeniami 4. Obsługa efektów dźwiękowych 5. Synchronizacja zadań4
T-W-9Współczesne podejście do programowania grafiki czasu rzeczywistego na przykładzie OpenGL 3+ w systemach interaktywnych 1. Wykorzystanie buforów pamięci karty graficznej 2. Programy cieniujące 3. Zarządzanie kodem programów cieniujących 4. Implementacja przykładowych efektów wizualnych w oparciu o programowalny GPU4
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2analiza literatury20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Praca własna - studiowanie literatury i dokumentacji2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu2
A-W-4Egzamin1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C25.2_W01Student posiada wiedzę, jakie algorytmy realizują funkcjonalność aplikacji rozproszonej oraz zna sposób ich działania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W01Ma wiedzę z matematyki w zakresie obejmującym algebrę, analizę matematyczną, rachunek prawdopodobieństwa, metod numerycznych oraz matematyki dyskretnej niezbędne do opisu, analizy i stosowania: - algorytmów przetwarzania sygnałów, - algorytmów kompresji danych, - modeli ruchu w sieciach teleinformatycznych, - podstawowych obwodów elektrycznych i elektronicznych, oraz zna narzędzia informatyczne wykorzystywane do tych celów.
Cel przedmiotuC-1Student potrafi przygotować środowisko deweloperskie do tworzenia aplikacji rozproszonej.
C-2Student potrafi zaprojektować architekturę aplikacji rozproszonej.
Treści programoweT-W-2Podstawowe definicje, charakterystyka środowiska przetwarzania rozproszonego, przykłady środowisk rozproszonych.
T-W-3Proces sekwencyjny, komunikaty, kanały komunikacyjne, stan kanału, indywidualne i grupowe operacje komunikacyjne, komunikacja synchroniczna i asynchroniczna), model formalny procesu sekwencyjnego (stan procesu, zdarzenia, funkcja tranzycji), klasy zdarzeń (zdarzenia wysłania i odbioru, zdarzenia wewnętrzne), warunki uaktywnienia (zbiór warunkujący, gotowość zdarzeń), modele żądań.
T-W-1Interaktywne symulacje w inżynierii cyfrowej. Przegląd zastosowań i technologii.
T-W-4Detekcja zakleszczenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-5Projekt do samodzielnego wykonania
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie samodzielnie wykonanego projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia egzaminacyjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C25.2_W02Student posiada wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie i zaimplementowanie aplikacji rozproszonej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W06Ma podstawową wiedzę o interfejsach i protokołach komunikacyjnych wykorzystywanych do transmisji danych oraz technologiach obiektów rozproszonych.
Cel przedmiotuC-3Student potrafi napisać program aplikacji rozproszonej.
C-4Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować program aplikacji rozproszonej, znaleźć w nim błędy i poprawić je, a także udoskonalić i rozbudować program o nowe funkcje.
Treści programoweT-W-5Niezawodność przetwarzania.
T-W-7Silnik symulacji rozproszonej komputerowej. Idea i składniki. Przegląd rynkowych rozwiązań
T-W-8Wykorzystanie silnika gry komputerowej w rozproszonych symulacjach interaktywnych 1. Pętla główna i rodzaje jej implementacji 2. Organizacja obiektów świata gry 3. Zarządzanie zdarzeniami 4. Obsługa efektów dźwiękowych 5. Synchronizacja zadań
T-W-6Zastosowania sztucznej inteligencji w symulacjach.
T-W-9Współczesne podejście do programowania grafiki czasu rzeczywistego na przykładzie OpenGL 3+ w systemach interaktywnych 1. Wykorzystanie buforów pamięci karty graficznej 2. Programy cieniujące 3. Zarządzanie kodem programów cieniujących 4. Implementacja przykładowych efektów wizualnych w oparciu o programowalny GPU
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-5Projekt do samodzielnego wykonania
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie samodzielnie wykonanego projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia egzaminacyjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C25.2_U01Student nabył umiejętność przygotowania architektury aplikacji rozproszonej i dobrania narzędzi programistycznych do jej implementacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U08Potrafi stworzyć aplikację sieciową, w tym internetową, wykorzystując odpowiednio dobrane środowisko programistyczne; uwzględnia podczas tworzenia oprogramowania aspekty systemowe i pozatechniczne, w szczególności związane z projektowaniem interfejsów użytkownika.
Cel przedmiotuC-1Student potrafi przygotować środowisko deweloperskie do tworzenia aplikacji rozproszonej.
C-2Student potrafi zaprojektować architekturę aplikacji rozproszonej.
Treści programoweT-L-1Budowa aplikacji rozproszonej.
T-L-2Interaktywna wizualizacja rzeźby terenu z użyciem bufora wierzchołków
T-L-3Implementacja efektu cząsteczkowego
T-L-4Wykorzystanie krzywej parametrycznej w animacji ruchu elementów świata gry w symulacjach
T-L-10Zaliczenie
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego
M-5Projekt do samodzielnego wykonania
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie samodzielnie wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C25.2_U02Student nabył umiejętność zaimplementowania aplikacji rozproszonej składającej się z różnych komponentów oraz diagnozowania nieprawidłowości w implementacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U05Potrafi sformułować algorytm i posłużyć się językami programowania niskiego i wysokiego poziomu oraz odpowiednimi narzędziami informatycznymi do opracowania programów komputerowych służących do transmisji danych i analizy tego procesu.
TI_1A_U06Potrafi tworzyć aplikacje dla urządzeń mobilnych oraz programy realizujące usługi sieciowe.
TI_1A_U07Potrafi zastosować w praktyce wiedzę z zakresu inżynierii oprogramowania oraz dobre praktyki programistyczne stosując wybrane narzędzia i środowiska deweloperskie.
Cel przedmiotuC-3Student potrafi napisać program aplikacji rozproszonej.
C-4Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować program aplikacji rozproszonej, znaleźć w nim błędy i poprawić je, a także udoskonalić i rozbudować program o nowe funkcje.
Treści programoweT-L-5Wykorzystanie krzywych parametrycznych do tworzenia obiektów świata gry w symulacjach
T-L-6Wykorzystanie sztucznej inteligencji w symulacjach.
T-L-7Rozpraszanie zadań, budowa aplikacji rozproszonej.
T-L-9Problematyka trybu wieloosobowego w interaktywnej symulacji rozproszonej.
T-L-10Zaliczenie
T-L-8Implementacja wybranej strategii w interaktywnej symulacji rozproszonej.
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego
M-5Projekt do samodzielnego wykonania
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie samodzielnie wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia.