Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
specjalność: Urządzenia i instalacje elektryczne

Sylabus przedmiotu Eksploatacja i diagnostyka wysokonapięciowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja i diagnostyka wysokonapięciowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Mrozik <Andrzej.Mrozik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl>, Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl>, Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 18 1,80,62egzamin
laboratoriaL2 27 2,20,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana jest wiedza z zakresu podstaw elektrotechniki.
W-2Wymagana jest wiedza z zakresu elektroenergetyki.
W-3Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu inżynierii wysokich napięć
W-4Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu inżynierii materiałowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-4Umiejętność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy1
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć2
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć3
T-L-4Pomiary odpowiedzi częstotliwościowej uzwojeń transformatorów metodą FRA3
T-L-5Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody RVM oraz RVM+PDC3
T-L-6Zaliczenie przejściowe1
T-L-7Diagnostyka izolacji uzwojenia silnika WN metodą SVM3
T-L-8Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody FDS3
T-L-9Zaliczenie przejściowe1
T-L-10Diagnostyka izolacji przepustu transformatorowego metodą skojarzoną FDS+PDC3
T-L-11Odpowiedź dielektryczna modelu transformatora na podstawie metody PDC3
T-L-12Zaliczenie końcowe1
27
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu1
T-W-2Wybrane metody diagnostyczne stosowane w eksploatacji1
T-W-3Awaryjność sieci wysokich napięć1
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych1
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki2
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć1
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy1
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki2
T-W-9Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć2
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ2
T-W-11Wyładowania niezupełne w sieciach i urządzeniach WN2
T-W-12Diagnostyka suchych transformatorów WN2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych27
A-L-2Przygotowanie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych16
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć laboratoryjnych12
55
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie18
A-W-2Praca własna studenta, utrwalenie i poszerzenie wiadomości z wykładu14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu11
A-W-4Egzamin2
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczająca wykład

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_G01-02_W01
Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
EL_2A_W11, EL_2A_W04C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5M-2, M-1S-4
EL_2A_G01-02_W02
Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
EL_2A_W11C-5, C-1, C-4, C-3, C-2T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-12M-2, M-1S-1, S-3, S-4, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_G01-02_U01
Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
EL_2A_U01, EL_2A_U03, EL_2A_U09, EL_2A_U11C-5, C-4, C-3, C-2T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-9M-2, M-1S-1, S-3, S-2
EL_2A_G01-02_U02
Student potrafi dokonać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
EL_2A_U08, EL_2A_U10C-5, C-1, C-4, C-3, C-2T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-12, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-8, T-L-11, T-L-9, T-L-10, T-L-5, T-L-12M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_G01-02_W01
Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
EL_2A_G01-02_W02
Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_G01-02_U01
Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
2,0
3,0Student potrafi opracować podstawową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować proste opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_2A_G01-02_U02
Student potrafi dokonać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
2,0
3,0Student potrafi dokonać podstawowej analizy, planować i przeprowadzać proste eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. B. Florkowska, Diagnostyka wysokonapięciowych układów izolacyjnych urządzeń elektroenergetycznych, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2018
  2. Mościcka-Grzesiak H. i inni, Inżynieria wysokich napięć w elektrotechnice, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2009, tom I i II
  3. Z. Flisowski, Technika Wysokich Napięć, WNT, Warszawa, 1999
  4. Jarzy Wodziński, Wysokonapięciowa technika prób i pomiarów, PWN, Warszwa, 1997
  5. Barbara Florkowska, Szczepan Moskwa, Wiesław Nowak, Romuald Włodek, Paweł Zydroń, Modelowanie procedur diagnostycznych w eksploatacji układów izolacyjnych wysokiego napięcia, AGH, Kraków, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Władysław Orlik, Badania i pomiary elektroenergetyczne dla praktyków, KaBe, Krosno, 2007
  2. Normy przedmiotowe, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy1
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć2
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć3
T-L-4Pomiary odpowiedzi częstotliwościowej uzwojeń transformatorów metodą FRA3
T-L-5Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody RVM oraz RVM+PDC3
T-L-6Zaliczenie przejściowe1
T-L-7Diagnostyka izolacji uzwojenia silnika WN metodą SVM3
T-L-8Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody FDS3
T-L-9Zaliczenie przejściowe1
T-L-10Diagnostyka izolacji przepustu transformatorowego metodą skojarzoną FDS+PDC3
T-L-11Odpowiedź dielektryczna modelu transformatora na podstawie metody PDC3
T-L-12Zaliczenie końcowe1
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu1
T-W-2Wybrane metody diagnostyczne stosowane w eksploatacji1
T-W-3Awaryjność sieci wysokich napięć1
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych1
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki2
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć1
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy1
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki2
T-W-9Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć2
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ2
T-W-11Wyładowania niezupełne w sieciach i urządzeniach WN2
T-W-12Diagnostyka suchych transformatorów WN2
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych27
A-L-2Przygotowanie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych16
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć laboratoryjnych12
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie18
A-W-2Praca własna studenta, utrwalenie i poszerzenie wiadomości z wykładu14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu11
A-W-4Egzamin2
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_G01-02_W01Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych, układów izolacyjnych, a także wiedzę dotyczącą stosowania technologii wysokonapięciowych w procesach produkcyjnych
EL_2A_W04Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład sieci niskiego napięcia, systemów elektroenergetycznych oraz sieci inteligentnych jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
Treści programoweT-W-2Wybrane metody diagnostyczne stosowane w eksploatacji
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczająca wykład
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_G01-02_W02Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych, układów izolacyjnych, a także wiedzę dotyczącą stosowania technologii wysokonapięciowych w procesach produkcyjnych
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć
C-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
C-4Umiejętność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
Treści programoweT-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu
T-W-3Awaryjność sieci wysokich napięć
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki
T-W-9Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ
T-W-11Wyładowania niezupełne w sieciach i urządzeniach WN
T-W-12Diagnostyka suchych transformatorów WN
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć
T-L-6Zaliczenie przejściowe
T-L-12Zaliczenie końcowe
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczająca wykład
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_G01-02_U01Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
EL_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
EL_2A_U09Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe oraz wynikające z nich konsekwencje użytkowe i ekonomiczne (energooszczędność, straty, szybkość działania, elastyczność, itp.) komponentów oraz układów zasilania różnego rodzaju obiektów, w tym wykorzystujących energię elektryczną ze źródeł odnawialnych
EL_2A_U11Potrafi sformułować specyfikę projektową złożonego układu lub systemu elektrycznego oraz napędowego z uwzględnieniem aspektów prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej oraz innych aspektów pozatechnicznych takich jak oddziaływanie na otoczenie (np. środowisko naturalne), korzystając m.in. z norm regulujących działanie takich systemów
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć
C-4Umiejętność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
Treści programoweT-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki
T-W-9Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ
T-W-11Wyładowania niezupełne w sieciach i urządzeniach WN
T-W-12Diagnostyka suchych transformatorów WN
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć
T-L-6Zaliczenie przejściowe
T-L-9Zaliczenie przejściowe
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować podstawową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować proste opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_G01-02_U02Student potrafi dokonać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U08Potrafi dokonać analizy złożonych systemów elektrycznych i systemów przetwarzania energii elektrycznej pod kątem różnych aspektów ich działania, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody lub narzędzia
EL_2A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące złożonych układów elektrotechnicznych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskiwane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć
C-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
C-4Umiejętność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
Treści programoweT-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki
T-W-12Diagnostyka suchych transformatorów WN
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć
T-L-4Pomiary odpowiedzi częstotliwościowej uzwojeń transformatorów metodą FRA
T-L-7Diagnostyka izolacji uzwojenia silnika WN metodą SVM
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć
T-L-6Zaliczenie przejściowe
T-L-8Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody FDS
T-L-11Odpowiedź dielektryczna modelu transformatora na podstawie metody PDC
T-L-9Zaliczenie przejściowe
T-L-10Diagnostyka izolacji przepustu transformatorowego metodą skojarzoną FDS+PDC
T-L-5Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody RVM oraz RVM+PDC
T-L-12Zaliczenie końcowe
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dokonać podstawowej analizy, planować i przeprowadzać proste eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
3,5
4,0
4,5
5,0