Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Symulacja procesów elektromechanicznych w urządzeniach elektrycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Symulacja procesów elektromechanicznych w urządzeniach elektrycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu budowy oraz zasady działania maszyn i urządzeń elektrycznych. |
W-2 | Umiejętność tworzenia obiektów bryłowych 3D z wykorzystaniem narzędzi CAD. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności tworzenia płaskich oraz przestrzennych modeli urządzeń elektrycznych, przygotowanych do symulacji zjawisk fizycznych zachodzących w modelowanych urządzeniach. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności definiowania parametrów materiałowych, geometrycznych oraz symulacyjnych modelu urządzenia elektrycznego umożliwiająca przeprowadzenie poprawnej symulacji działania urządzenia, w określonym jego punkcie pracy. |
C-3 | Nabycie umiejętności modelowania urządzenia elektrycznego i przeprowadzenia analizy termicznej, przy użyciu narzędzi CAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wstęp do modelowania 3D urządzeń elektrycznych - budowa modelu, definicja materiałów, procedura badań. | 1 |
T-L-2 | Modelowanie i analiza wyników badań termicznych urządzenia elektromechanicznego. | 3 |
T-L-3 | Optymalizacja przepływu czynnika chłodzącego urządzenie elektryczne. | 2 |
T-L-4 | Modelowanie i analiza wyników badań wytrzymałościowych urządzenia elektrycznego. Zaliczenie laboratorium. | 3 |
9 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Analiza termiczna i wytrzymałościowa urządzenia elektrycznego z wykorzystaniem programów CAD 3D (SolidWorks, Maxwell Ansys) opartych na metodach MES. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych. | 9 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia laboratorium. | 26 |
35 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych. | 9 |
A-P-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia projektu. | 31 |
40 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne. |
M-2 | Metoda praktyczna/metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu całego cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z ćwiczeń. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego sprawozdania z projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C.30.1_W01 Student ma wiedzę z zakresu modelowania i analizy parametrów termicznych pracy urządzeń elektrycznych przy pomocy CAD | EL_1A_W09 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C.30.1_U01 Student potrafi zamodelować urządzenie elektryczne i wykonać analizę termiczną przy pomocy narzędzi CAD | EL_1A_U07, EL_1A_U08 | — | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-2 |
EL_1A_C.30.1_U02 Student potrafi zaprojektować urządzenie elektryczne i układ jego chłodzenia przy użyciu narzędzi CAD | EL_1A_U07, EL_1A_U08 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C.30.1_W01 Student ma wiedzę z zakresu modelowania i analizy parametrów termicznych pracy urządzeń elektrycznych przy pomocy CAD | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu lub student złożył sprawozdania, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C.30.1_U01 Student potrafi zamodelować urządzenie elektryczne i wykonać analizę termiczną przy pomocy narzędzi CAD | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Studentzłożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. | |
EL_1A_C.30.1_U02 Student potrafi zaprojektować urządzenie elektryczne i układ jego chłodzenia przy użyciu narzędzi CAD | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z projektu lub złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. |
Literatura podstawowa
- Turowski Janusz, Elektrodynamika techniczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014, 3
Literatura dodatkowa
- Damian Hallmann, Piotr Jankowski, Przykłady obliczeń wolnozmiennych pól magnetycznych w środowisku Ansys-Maxwell, Uniwersytet Morski w Gdyni, 2016, I